2. Rajd Żuławski – relacja

Trzecia runda Samochodowego Pucharu Automobilklubu Morskiego już za nami. Druga edycja Rajdu Żuławskiego stanowiła dla pomorskich zawodników nie lada nowość. Był to pierwszy w historii naszych imprez rajd skupiający zawodników KJS i Rajdów Okręgowych zarazem, a łączna długość odcinków przejeżdżanych przez tych drugich wyniosła aż 30 kilometrów.

2015_�u�awski_Adamski    

Trasy przygotowane na drugą niedzielę lipca zlokalizowane zostały na terenie gmin Cedry Wielkie i Pruszcz Gdański. Szybkie zakręty, ciasne szykany i głębokie cięcia w połączeniu z jazdą po na przemian asfalcie i nierównych betonowych płytach – tego u nas jeszcze nie było. Amatorzy przejechali dwie próby w trzech pętlach, zawodnicy RO trzy, a finalnym odcinkiem był superoes Koszwały przeprowadzony w samym sercu miasteczka.
2015_�u�awski_Brzozak
Na starcie imprezy stanęło 7 zespołów licencjonowanych i 41 amatorskich. Wśród nich nie sposób znaleźć takich, którzy choćby słowem nie wspomnieli o wymagających trasach, a także tych mających na swoim koncie mniejsze lub większe przygody.  Najbardziej spektakularną był groźnie wyglądający wypadek załogi RO –  duetu Marek Kapelańczyk / Mateusz Krawczyk, z którego powodu odwołano drugi przejazd próby Mokry Dwór. Jeśli mowa o KJS tutaj rajd zebrał pełniejsze żniwo, bo z rywalizacji wycofać musiało się sześć załóg.

W klasyfikacji RO najszybszy okazał się startujący w klasie GOŚĆ Tomasz Pyra, który razem z Piotrem Plutą startował Hondą Civic Type-R. W tym przypadku jednak pierwsze miejsce przypadło załodze Opla Astry: Piotrowi Adamskiemu i Annie Kapuście. Pół minuty dalej uplasowali się Barnard Kilarski i Bartosz Kot również w Astrze, a najniższy stopień pudła zajął rodzinny duet startujący Citroenem C2: Marcin Stencel i Henryk Stencel.
2015_�u�awski_Macholl
W KJS spora niespodzianka. Pomimo szybkich tras faworyzujących mocne auta na podium generalki wbił się Krzysztof Gil za kierownicą Fiata Seicento klasy drugiej. Stracił niecałe cztery sekundy do Mariusza Rybińskiego (Subaru Impreza GD) i dziesięć do Tomka Szupryczyńskiego (Impreza GC) – najszybszego wśród amatorów. Punktów w klasie czwartej po raz kolejny nie oddał Michał Blok pewnie plasujący się na pozycji lidera kategorii do 2000 ccm. Klasa trzecia padła łupem Wiktora Dampsa. Wśród Małych Fiatów zdecydowanie najszybszy był Mariusz Marksz.

Najszybsi zawodnicy oprócz tradycyjnych pucharów zostali uhonorowani nagrodami rzeczowymi ufundowanymi przez firmę „Inter-Rally Wszystko do motorsportu”.
2015_�u�awski_start
Dziękujemy za wsparcie naszym partnerom:
Oximo wycieraczki samochodowe
Gama Marek Gadomski
Concept Motorsport klatki bezpieczeństwa
Restauracja Żuławski Dwór
Enjoy Driving Szkoła Bezpiecznej Jazdy
Sim-Med Ratownictwo medyczne
Masatech
DELMAR Meble dla firm
Eter-Med Centrum medyczne

Patronami medialnymi imprezy byli:
Magazyn Rally and Race, 3mfoto.pl oraz tosem.pl
2015_�u�awski_Szupryk
Wyniki klasyfikacji generalnej:
RO: http://sport.akmorski.org.pl/wp-content/uploads/2015/07/2.-Rajd-%C5%BBu%C5%82awski-wyniki-RO1.pdf
KJS: http://sport.akmorski.org.pl/wp-content/uploads/2015/07/2.-Rajd-%C5%BBu%C5%82awski-wyniki-KJS.pdf

Tabela SPAM 2015 dostępna jest na naszej stronie: http://sport.akmorski.org.pl/

inf.pras.