5 ciekawych samochodów sportowych z napędem hybrydowym

Samochody sportowe to auta stworzone do tego, żeby się wyróżniać na drodze. Wyposażone w napęd hybrydowy coupe i kabriolety w umiejętny sposób łączą eko-technologię z osiągami. Równocześnie coraz częściej stają się nie tylko elementem personal brandingu ich właścicieli, ale również wpływają na wizerunek prowadzonych przez nich firm. Oto pięć ciekawych samochodów sportowych wyposażonych w silniki spalinowe i elektryczne.

Lexus LC 500h

lexus_lc_500h_3

Podczas premiery wersji koncepcyjnej ogłoszono, że model nie znajdzie kontynuacji, ale po entuzjastycznych reakcjach publiczności producent zmienił zdanie. Samochód został zaprezentowany na początku 2016 roku i jest pierwszym modelem skonstruowanym przez Lexusa w oparciu o nową platformę GA-L.

Wersja hybrydowa – oprócz niej dostępny jest 5-litrowy silnik wolnossący V8 o mocy 467 KM – oferuje moc na poziomie 359 KM generowaną przez 3,5-litrową jednostkę benzynową V6 i silnik elektryczny. Napęd przekazywany jest w tym przypadku poprzez bezstopniową automatyczną skrzynię biegów e-CVT, która w trybie manualnym oferuje kierowcy 10 biegów.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5 sekund, a prędkość maksymalna to 250 km/h i jest ograniczona elektronicznie. Cena? Japoński supersamochód kosztuje 527 tys. zł, a pierwsze zamówione egzemplarze trafią do polskich odbiorców w lipcu tego roku.

BMW i8

bmw_i8

Prototyp tego samochodu został zaprezentowany w 2009 roku jako BMW Vision EfficientDynamics Concept. Niemiecka marka pokazała go na targach we Frankfurcie. W wersji produkcyjnej nazwa została zmieniona na i8. Samochód trafił do salonów w 2014 roku.

BMW i8 napędzany jest przez dwa silniki. Trzycylindrowa jednostka spalinowa o pojemności 1,5 litra i mocy 231 KM napędza tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej, natomiast jednostka elektryczna generuje 131 KM i napędza koła przednie – jej siła przenoszona jest za pośrednictwem dwubiegowego automatu. W sumie auto osiąga moc 326 KM.

Sprint od 0 do 100 km/h trwa 4,4 sekundy. Prędkość maksymalna to 250 km/h – przy użyciu wyłącznie silnika elektrycznego samochód może jechać do 120 km/h. Ceny zaczynają się od około 600 tys. zł.

Ferrari LaFerrari

ferrari_laferrari_1

Pierwsza hybryda tego producenta została zaprezentowana w 2013 roku i jest najszybszym i najmocniejszym modelem tej marki. W sumie ma powstać zaledwie 499 sztuk.

Samochód został wyposażony w wolnossący silnik benzynowy V12 o pojemności 6,3 litra i mocy na poziomie 789 KM wspomagany przez silnik elektryczny generujący 163 KM. W sumie LaFerrari oferuje 950 KM. Na pokładzie znalazł się dodatkowo system HY-KERS.

Kosztujący około 1,3 mln euro samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 2,7 sekundy, a prędkość na poziomie 300 km/h osiągana jest przy sprincie już po 15 sekundach. Prędkość maksymalna to 350 km/h.

Porsche 918 Spyder

porsche_918_spyder

Niemiecka marka również uznała zalety płynące z technologii hybrydowej i wykorzystała ją w sportowym modelu 918 Spyder. Samochód – jeszcze w fazie prototypu – został zaprezentowany w 2010 roku, a do salonów trafił trzy lata później. Producent zapowiedział, że zamierza wyprodukować równo 918 sztuk tego auta.

Auto napędzane jest przez trzy silniki, a łączna moc układu hybrydowego to 887 KM. Benzynowy – o pojemności 4,6 litra i mocy 608 KM – umieszczony jest z tyłu. Pozostałe dwa to silniki elektryczne umieszczone na osi przedniej i tylnej – pierwszy generuje 129 KM, a drugi 156 KM.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 2,6 sekundy. Osiągnięcie prędkości 300 km/h trwa około 20,9 sekundy, natomiast prędkość maksymalna to 345 km/h. Cena tego samochodu to około 4 mln złotych.

Honda NSX II

honda_nsx_ii

Pierwszy prototyp tego modelu został zaprezentowany w 2007 roku. Wersję produkcyjną pokazano w 2015 roku, zaś produkcja ruszyła rok później. W Polsce nie można go kupić bezpośrednio u żadnego dilera. Najbliższy jest w Niemczech.

Auto zostało wyposażone w układ hybrydowy oferujący w sumie 581 KM. W jego skład wchodzi silnik spalinowy V6 o pojemności 3,5 litra i mocy na poziomie 507 KM. Wspomagany jest on przez trzy silniki elektryczne – dwa napędzające koła przednie i jeden tylne – o łącznej mocy 74 KM. Napęd przekazywany jest za pomocą automatycznej skrzyni biegów o 9 przełożeniach.

Prędkość maksymalna to 308 km/h, a sprint do setki zajmuje 2,6 sekundy. Cena samochodu w Niemczech to około 180 tys. euro.

inf.pras.