Czeski sprawdzian przed Rzeszowem

Tomasz Kasperczyk zdecydował się na bardzo wymagający test i trening przed rozpoczęciem sezonu rajdowych mistrzostw Polski. Już w nadchodzący weekend załoga Tiger Energy Drink Rally Team wystartuje w Rajdzie Bohemia – inauguracyjnej rundzie czeskiego czempionatu.

Pierwotnie Rajd Bohemia miał być czwartą odsłoną walki o tytuł rajdowego mistrza Czech. jednak po zmianie terminu Rajdu Valasska i odwołaniu rund w Krumlovie i Hustopecach, zawody z bazą w Mlada Boleslav otworzą sezon czeskiego czempionatu. Rajd Bohemia, który w tym roku odbędzie się już po raz 47., 10 lat temu stanowił także rundę mistrzostw Polski.

Organizatorzy przygotowali 17 oesów. Łączny dystans, na którym rozegra się rywalizacja wynosi 157,36 km. Zmagania rozpoczną się w sobotę, 11 lipca od oesu Starometska (4,94 km) wiodącego m.in. wąskimi uliczkami Mlada Boleslav. Na pierwszy etap zawodów składa się jeszcze 10 relatywnie krótkich oesów. Z kolei na niedzielę, 12 lipca zaplanowano siedem prób, w tym najdłuższy w rajdzie oes Radostin (21,68 km).

Do pierwszej rundy mistrzostw Czech 2020 zgłosiło się 89 załóg, z czego aż 21 dysponuje samochodami klasy R5, czyli najszybszymi obecnie rajdówkami dopuszczonymi do udziału w czeskim czempionacie. Tomasz Kasperczyk i Damian Syty – jedna załoga z Polski – pojadą z 11 numerem startowym. Dwukrotni wicemistrzowie Polski będą mieli kolejną okazję do sprawdzenia swojego nowego samochodu rajdowego, czyli Volkswagena Polo GTI R5, do którego przesiedli się po sześciu sezonach startów Fordem Fiestą R5.

Wyniki Rajdu Bohemia będą znane w niedzielę, około godziny 16.

Tomasz Kasperczyk:

– Rundy mistrzostw Czech to kawał wyzwania dla każdej załogi. Co roku potwierdza to Rajd Barum, z którym mierzą się także zawodnicy z mistrzostw świata. Charakterystyka oesów Rajdu Bohemia odbiega od tych, jakie czekają nas w Rajdzie Rzeszowskim, ale nam chodzi o wejście we właściwy rytm jazdy, a przede wszystkim sprawdzenie kilku pomysłów na ustawienia naszego samochodu, który bądź co bądź nie wiemy jeszcze wszystkiego. Oczywiście, jedziemy się ścigać, ale będziemy też sprawdzać jak nasze „eksperymenty” z samochodem wpływają na tempo i skuteczność. Mamy 20 rywali w samochodach klasy R5, więc jest z kim walczyć. Łatwo nie będzie, ale właśnie o to w tym chodzi.

==================================================================

Informacje o zespole

Zespół Tiger Energy Drink Rally Team powstał w 2012 roku, od samego początku jego trzon stanowi załoga Tomasz Kasperczyk/Damian Syty. Rok 2012 to pełny sezon Rajdowego Pucharu Polski oraz czeski Rajd Kostelec. W kolejnym sezonie Tomasz Kasperczyk (ur. 25. 9. 1992 r.) zadebiutował w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, zdobywając tytuł II wicemistrza Polski w klasie 6. Kolejny – 2014 rok to zmiana samochodu i walka o punkty w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Nowy samochód i bardzo intensywny program treningowy zaowocowały 6. miejscem w klasyfikacji generalnej RSMP i pierwszym podium w tym cyklu podczas Rajdu Dolnośląskiego. Duet Tomasz Kasperczyk/Damian Syty zajął znakomite, drugie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. Sezon 2015 to kolejny rok startów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski oraz wybranych rundach Rajdowych Mistrzostw Europy w Fordzie Fiesta R5. Sezon 2017 przyniósł pierwsze zwycięstwo w rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Tomek z Damianem byli najszybsi w Rajdzie Śląska i przypieczętowali tytuł wicemistrzów kraju. W 2018 roku zespół rywalizował w wybranych rundach FIA ERC i RSMP, co dało mu czwarte miejsce w mistrzostwach Polski. W drodze do tego wyniku Kasperczyk i Syty powtórzyli sukces z sezonu 2017 i po raz drugi z rzędu wygrali Rajd Śląska, ustanawiając jednocześnie nowy rekord w polskich rajdach. Na mecie wyprzedzili drugą załogę o 0,2 sekundy – to najmniejsza różnica w historii. W sezonie 2019 Kasperczyk i Syty zwyciężyli w Rajdzie Nadwiślańskim i stanęli na podium w czterech innych rundach krajowego czempionatu, co dało im tytuł rajdowych wicemistrzów Polski. W sezonie 2020 rajdową bronią Tiger Energy Drink Rally Team jest nowy samochód Volkswagen Polo GTI R5 – przygotowywany przez stajnię Rallytechnology. Sponsorem strategicznym zespołu jest Tiger Energy Drink.

inf.pras.