Daftracing rusza na trasy Cieszyńskiej Barbórki

Po raz 41 rozegrany zostanie jeden z najstarszych rajdowych klasyków – Rajd Cieszyńskiej Barbórki. W tej imprezie swój udział zapowiedziała załoga zespołu Daftracing Michał Ratajczyk/Jędrzej Szcześniak, która dwa tygodnie temu podczas swojego rajdowego debiutu okazała się najszybsza podczas 1 Rajdu Opolskiego.

Tym razem w gronie 85 zawodników Michał ze swoim pilotem będą rywalizować na 6 odcinkach specjalnych zlokalizowanych w okolicach Ustronia i Cieszyna. Rywalizacja zapowiada się bardzo emocjonująco bowiem na starcie w klasie RO4-31 zgłosiły się trzy załogi – Daftracing oraz bezpośrednia konkurencja Żarnowski/Ozga w Subaru Imprezie oraz Kuciński/Gołębiewski, która pojawi się na starcie w Mitsubishi Evo IX.

Do grona pretendentów do wygranej dołączą także zawodnicy z RSMP – Łukasz Habaj/Grzegorz Dachowski w Fordzie Fiesta R5, a także Damian Łata/Michał Grudziński w Evo X.

Michał i Jędrek ponownie pojadą samochodem o mocy 220 koni ze względu na wymogi regulaminowe. W ich Lancerze Evo X zamontowana została bowiem 31 milimetrowa zwężka, która ogranicza moc samochodu. Czy ze względu na ograniczenie będą w stanie powalczyć z kierowcami startującymi na co dzień w Mistrzostwach Polski, przekonamy się już 7 listopada na odcinkach o łącznej długości 36,4 km.

Trasa składa się z trzech Oesów, które każda załoga będzie musiał zaliczyć dwukrotnie – Lipowiec 5,19 km, Kozakowice 6 km, Cisownica 7 km.

Start rajdu zaplanowano na godzinę 9:40 w Ustroniu na terenie firmy Inżbud, a metę na Rynku w Cieszynie, gdzie kierowcy pojawią się o godzinie 14:00.

1_Rajd_Opolski_84

Michał Ratajczyk:

Bardzo się cieszę, że wystartujemy w rajdzie z ogromnymi tradycjami. Od zawsze ciekawiły mnie odcinki specjalne Cieszyńskiej Barbórki. Na liście zgłoszeń widnieje 85 załóg oraz zawodnicy z RSMP. To super sprawa sprawdzić się z Łukaszem Habajem czy Damianem Łatą. Jestem ciekaw jak będziemy się plasowali w stosunku do ich samochodów, które mają jednak zdecydowanie więcej mocy. My jedziemy ze zwężką i mamy do dyspozycji tylko 220 koni mechanicznych. Odcinki są bardzo ciekawe. W piątek odbędziemy zapoznanie z trasą i przygotujemy wraz z Jędrkiem dobry opis. Nasze Evo X do ostatniej chwili jest przygotowywane przez ekipę 7Motorsport, która jest z nami cały sezon. Dziękuję firmie Daftcode, która wspiera nasze starty. Zapraszam kibiców na odcinki specjalne, bo zamierzamy wykrzesać z naszego Evo ostatnie poty, żeby dojechać jak najwyżej w klasyfikacji generalnej. Cieszy mnie też spotkanie z Kajetanem Kajetanowiczem, jakie zorganizowane zostało przez organizatorów Cieszynki. To buduje fajną atmosferę podczas zawodów.

Jędrzej Szcześniak:

Zbliża się drugi występ zespołu Daftracing. Nie mogę się już doczekać, kiedy znowu pojedziemy razem z Michałem w Evo X po odcinkach. Od ostatniego rajdu w Opolu minęło raptem 2 tygodnie, a my już musimy pakować się i szykować opis trasy. Mamy dużą konkurencję. Na starcie pojawi się 85 załóg. Kręte odcinki wymagają dobrego i dokładnego opisu. Każdy występ to praktyka przed sezonem 2016, kiedy pojawimy się w RSMP. Mam nadzieję, że auto wytrzyma nasze ciężkie traktowanie i zobaczymy się na mecie w Cieszynie.