Dunlop osiągnął zakładane cele w wyścigu Isle of Man TT 2016

  • Dunlop stworzył Klub 133 Mil na Godzinę

  • Zwycięstwa w klasach Superbike, TT Zero i Senior TT

  • 13. kolejne zwycięstwo w klasie Senior TT

  • Pierwsze okrążenie pokonane w czasie poniżej 17 minut

  • Absolutny rekord na górskim torze Isle of Man TT

  • Rekord toru IOM TT dla pojazdu czterokołowego z Subaru

 

  PACEMAKER BELFAST 10/06/16: Buildbase BMW rider Michael Dunlop celebrates on the podium with third placed John McGuinness after winning the Pokerstars Senior TT at the 2016 Isle of Man TT PHOTO BY STEPHEN DAVISON

Dunlop potwierdził status producenta opon odnoszącego największe sukcesy w historii wyścigów Isle of Man TT. Marka opuszcza wyspę z trzema zwycięstwami: w klasie Superbike, TT Zero i Senior TT, najlepszymi wynikami w dwóch wyścigach oraz absolutnym rekordem okrążenia na dwóch i czterech kołach.

Na początek wyścigowego tygodnia Dunlop postawił sobie za cel stworzenie „Klubu 133 Mil na Godzinę”. W otwierających serię sobotnich zawodach RST Superbike Michael Dunlop (Hawk Racing BMW) dowiódł sprawności opon wyścigowych Dunlop, uzyskując prędkość 133,369 mil na godzinę ze startu zatrzymanego. W kolejnym okrążeniu pojechał jeszcze szybciej, ustanawiając absolutny rekord prędkości średniej z czasem okrążenia wynoszącym 16 minut i 58,25 sekundy.

John McGuinness zajął trzecie miejsce dla Honda Racing, stając na podium TT po raz 45., a Peter Hickman (GBMoto Racing Kawasaki) znalazł się tuż za „pudłem”, z najlepszym w swojej karierze czwartym miejscem i prędkością okrążenia wynoszącą 132,465 mil na godzinę.

 Subaru_and_Dunlop_IOMTT_Record

W kolejnym dniu zmagań Michael Dunlop przekroczył linię mety jako drugi w wyścigu Monster Energy Supersport TT, choć później został wykluczony za techniczne naruszenie regulaminu. Cztery z siedmiu pierwszych pozycji na linii mety zajęli zawodnicy jadący na oponach Dunlop. Tuż za podium, na czwartym miejscu, znalazł się Conor Cummins (Valvoline Racing by Padgett’s Motocycles), wyprzedzając 23-krotnego zwycięzcę TT Johna McGuinnessa (Jackson Racing Honda) i Lee Johnstona, zawodnika East Coast Construction Triumph.

W klasie Superstocks, John McGuinness zajął szóste miejsce po najkrótszym zjeździe do boksów w tym wyścigu, nieznacznie wyprzedzając Cumminsa. David Johnson na Nortonie był dziewiąty, a Steve Mercer dziesiąty.

Pomimo utrudniających sytuację sportowców porannych mgieł, środa była kolejnym dniem, w którym zawodnicy Dunlop odnieśli szereg sukcesów. W drugim wyścigu Supersport, którego start opóźniono o dwie godziny, zawodnicy Dunlop zajęli dwa z ośmiu pierwszych miejsc, w tym miejsce na podium dla Michaela Dunlopa.

 DAVE KNEEN/PACEMAKER PRESS, BELFAST: 04/06/2016: John McGuinness (Honda - Honda Racing) at Ballaugh Bridge during the RST Superbike TT race.

Bruce Anstey z Team Mugen odzyskał formę po upadku podczas prób i po raz trzeci z kolei zajął najwyższe miejsce na podium w klasie SES TT Zero, przejmując prowadzenie od zespołowego kolegi McGuinnessa, który po problemach technicznych zajął ostatecznie czwartą lokatę.

Poker Stars Senior TT, najbardziej prestiżowy wyścig Isle of Man TT, odbył się w piątek mimo dwugodzinnego opóźnienia. Pierwsze okrążenie Michaela Dunlopa było szybsze niż najlepszy wynik w Senior TT i odrobinę wolniejsze niż jego własny rekord absolutny, wyznaczony w sobotnim wyścigu Superbike. Konsekwentnie osiągając najlepsze czasy odcinków w  rundzie otwierającej, w drugim okrążeniu pojechał jeszcze szybciej. Mimo zużytych opon zdołał pobić własny rekord i przy aplauzie ogromnej rzeszy widzów osiągnął wynik okrążenia wynoszący 133,962 mili na godzinę.

W świecie „czterech kółek”, Mark Higgins, prowadzący Subaru WRX STi zbudowane przez Prodrive i wyposażone w opony Dunlop, poprawił najlepszy czas okrążenia o 23 sekundy. Potrójny mistrz British Rally w sobotę pokonał rekord z 2014 roku, ustanowiony na oponach drogowych Dunlop, a poniedziałek poprawił go o kolejne 15 sekund, osiągając prędkość okrążenia 128,73 mili na godzinę oraz czas 17 minut i 35,139 sekundy.

W wyniku imponujących osiągnięć Dunlopa w najsłynniejszym drogowym wyścigu świata marka zdobyła w ostatnich latach absolutne najlepsze wyniki w średnich prędkościach osiąganych na torze. Rekordy Johna Guinnesa to 127, 128, 129, 130 i 131 mil na godzinę, Bruce Anstey i McGuinness osiągnęli 132 mile na godzinę w 2014 i 2015 roku, a teraz Michael Dunlop uzyskał powalającą prędkość okrążenia 133,962 mil na godzinę.

 PACEMAKER, BELFAST, 8/6/2016:  Bruce Anstey (Mugen) celebrates winning the TT Zero race on the Isle of Man today with third placed Daley Mathison (UoN).  PICTURE BY STEPHEN DAVISON

W żadnym innym wyścigu motocykle, zawodnicy i opony nie są poddawani takim próbom, jak w Isle of Man TT. Wysokie prędkości, szybkie zakręty, ślepe grzbiety i różne typy nawierzchni dróg publicznych to prawdziwy sprawdzian stabilności, przyczepności i hamulców. Dunlop jest dumny, że nasze opony wybrali zwycięzcy wyścigów Superbike i  Senior TT. To piękne podsumowanie pełnego sukcesów tygodnia, podczas którego wybrali nas również trzej zwycięzcy 12-godzinnego wyścigu EWC Portimao” – powiedział Xavier Fraipont, dyrektor zarządzający Dunlop Motorcycle and Motorsport EMEA.

inf.pras.

Dodaj komentarz