Fabryczna maszyna Peugeota w OPONEO Rallycross – Tomasz Kuchar wsiada do Peugeota 208 RX!

733

Klasa SuperCars jest wisienką na torcie rallycrossowych zmagań na całym świecie. W nadchodzącym sezonie OPONEO Mistrzostw Polski Rallycross zobaczymy jeszcze więcej takich widowiskowych samochodów. Jednym z nich będzie Peugeot 208 RX, do którego ze swojego dotychczasowego Citroena C4 przesiada się Tomasz Kuchar. Autem zbudowanym przez ekipę Hansen Motorsport w przeszłości ścigali się tacy zawodnicy jak Timmy Hansen czy Sebastien Loeb, a w tym roku dwukrotny rallycrossowy mistrz Polski będzie w nim bronił tytułu podczas siedmiu tegorocznych rund OPONEO MPRC.

 Peugeot_208_RX_Tomasz_Kuchar_2018

Już samo brzmienie samochodów klasy SuperCars wywołuje dreszcz emocji, a walka koło w koło, która jest nieodłącznym elementem rallycrossu, uzupełnia całość fascynującego spektaklu. 208 RX zostało zbudowane dzięki ścisłej współpracy Peugeota ze szwedzką stajnią Hansen Motorsport otwierając francuskiemu producentowi furtkę do mistrzostw świata w rallycrossie. Z takiego auta korzystali m.in. dziewięciokrotny mistrz świata w rajdach, Sebastien Loeb, czy też Timmy Hansen, który w sezonie 2015 identycznym Peugeotem sięgnął po wicemistrzostwo świata w rallycrossie. W trakcie walki o tytuł partnerował mu Davy Jeanney i to właśnie Francuz jeździł dokładnie tym egzemplarzem 208 RX, do którego w tym roku wsiądzie Tomek Kuchar. Pierwsza okazja do sprawdzenia możliwości maszyny na polskich torach nadarzy się za nieco ponad dwa tygodnie, podczas inauguracyjnej rundy OPONEO Mistrzostw Polski Rallycross, która odbędzie się w weekend 7-8 kwietnia, na Autodromie Słomczyn pod Warszawą. Podobnie, jak w ubiegłym roku wstęp na zawody dla kibiców będzie bezpłatny.

Tomasz Kuchar: – W tym roku przesiadam się do nowego samochodu jakim jest Peugeot 208 RX, przygotowany przez Hansen Motorsport. Celem jest oczywiście walka o kolejny tytuł mistrzowski, jednak mam nadzieję, że będzie ona trwałą do ostatnich metrów ostatniego wyścigu, gdyż to daje najwięcej satysfakcji zawodnikom i zapewnia prawdziwe emocje kibicom. Szczerze mówiąc jeszcze nie wiem czego spodziewać się po samochodzie, gdyż go nawet nie widziałem, nie mówiąc już o jeżdżeniu. Zawsze jednak dobrze czułem się w krótkich autach, a rajdowy Peugeot 207 S2000 był jednym z moich ulubionych. Mam nadzieję, że 208 zostawi po sobie równie dobre odczucia, a ja moim kibicom i tegorocznym sponsorom, którymi są firmy Circle K oraz Motul, będę mógł odwdzięczyć się emocjonującą rywalizacją i kolejnym mistrzowskim pucharem na koniec sezonu.

W sezonie 2018 sponsorem tytularnym Mistrzostw Polski Rallycross jest OPONEO. Organizacją cyklu zajmują się stowarzyszenie OPONEO Motorsport i Automobilklub Rzemieślnik przy współpracy Automobilklubu Kujawsko-Pomorskiego oraz LKT Wyczół, pod patronatem Polskiego Związku Motorowego.