Finałowe starcie na Łotwie: lider Kajetanowicz w drodze po trzeci tytuł mistrzowski!

Już w najbliższy weekend finałowa runda sezonu Rajdowych Mistrzów Europy. Na najlepszej drodze do trzeciego z rzędu tytułu mistrzowskiego są Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran, którzy liderują z przewagą 24 punktów nad Portugalskim duetem Bruno i Hugo Magalhães. Załoga LOTOS Rally Team zmierzy się z konkurentami na niezwykle szybkich, szutrowych odcinkach specjalnych łotewskiego Rajdu Lipawy. Polacy stoją przed szansą ustalenia nowego, fenomenalnego rekordu – w dotychczasowej historii żaden z zawodników nie wygrywał trzy razy z rzędu!

 finalowe_starcie_na_lotwie-_lider_kajetanowicz_w_drodze_po_trzeci_tytul_mistrzowski_1

Zawsze miałem szacunek do moich rywali. Oni, ja — my wszyscy zawsze dążymy do doskonałości i marzymy o tym samym. Każdy z nas oddaje większą część swojego życia, by być szybszym, śniąc o mistrzostwie. W finałowej rozgrywce walczymy o triumf z wielokrotnym mistrzem Portugalii. Bruno to bardzo utalentowany kierowca i świetny facet. Podobnie jak ja ma szybki samochód i oddany zespół, zatem ważne składowe sukcesu. Życzę nam obu dobrej zabawy podczas walki w decydującym rozdaniu sezonu – wypowiada się tuż przed startem Kajetanowicz, aktualny i dwukrotny Rajdowy Mistrz Europy.

Do zdobycia jeszcze 39 punktów

Kajto wszystkie tegoroczne rajdy kończył na punktowanych pozycjach, czterokrotnie stając na podium. Perfekcyjna strategia i szczegółowe przygotowanie do poszczególnych rund skutkowało także wygranymi na odcinkach specjalnych aż siedmiu z ośmiu rozegranych rajdów! Po odliczeniu punktów za najsłabszy rezultat (w klasyfikacji rocznej pod uwagę brane jest sześć najlepszych wyników sezonu) ma 24 punkty przewagi nad Bruno Magalhãesem. Trzeci jest Francuz Bryan Bouffier, już 61 punktów za Kajetanowiczem. Do zgarnięcia w finałowej rozgrywce będzie łącznie maksymalnie 39 punktów: po 7 za każdy z dwóch etapów i 25 za zwycięstwo.

Kajetanowicz z pierwszym numerem startowym

W rajdzie wystartują łącznie 53 załogi (39 z nich zgłoszonych jest w ramach FIA ERC). Trzynastu kierowców korzystać będzie z najmocniejszych samochodów klasy R5. Z jedynką na drzwiach swojego Forda Fiesty R5 pojadą Kajetanowicz i Baran, dwójkę otrzymali Magalhãesowie (Skoda Fabia R5), trójkę Łukjaniuk i Arnautow (Ford Fiesta R5). Na kolejnych pozycjach ustawiono m.in. Łotyszy, Griazina i ubiegłorocznego zwycięzcę imprezy, Sirmacisa (w Skodach Fabiach R5).

 finalowe_starcie_na_lotwie-_lider_kajetanowicz_w_drodze_po_trzeci_tytul_mistrzowski_2

Ponad 200 kilometrów walki

Po trzech rundach asfaltowych, rozgrywanych w Polsce, Czechach i we Włoszech, mistrzostwa Europy wracają na nawierzchnię szutrową. Łotewskie odcinki specjalne słyną z szybkich zakrętów i wielu prostych, przez które załogi często osiągają maksymalne prędkości w swoich samochodach. Dodatkowego smaczku rywalizacji może dodać także zmienna, jesienna pogoda. W piątek (6.10) rozegrany zostanie odcinek kwalifikacyjny, po którym najszybsi kierowcy wybiorą pozycje startu do sobotniego etapu. Liczy on ponad 97 kilometrów i składa się z siedmiu odcinków specjalnych. Na niedzielę zaplanowano sześć prób, po których – około godziny 14:30 czasu polskiego – poznamy zwycięzców rajdu i zdobywców tegorocznego tytułu.

Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także CUBE.ITG, Delphi oraz Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.fb.com/EmocjeDoPelna, www.fb.com/KajetanKajetanowicz, www.twitter.com/Kajto_pl oraz www.youtube.com/Kajtopl.

 AUTO - ERC CYPRUS RALLY 2017

Klasyfikacja sezonowa po sześciu rundach FIA ERC*:

1. Kajetan Kajetanowicz (Polska) 145 punktów

2. Bruno Magalhães (Portugalia) 121 pkt.

3. Bryan Bouffier (Francja) 84 pkt.

4. Aleksiej Łukjaniuk (Rosja) 73 pkt.

5. Marijan Griebel (Niemcy) 62 pkt.

6. Grzegorz Grzyb (Polska) 60 pkt.

7. Nasser Al-Attiyah (Katar) 45 pkt.

8. Jan Kopecký (Czechy) 39 pkt.

9. José Maria López (Hiszpania) 27 pkt.

10. Alexandros Tsouloftas (Cypr) 26 pkt.

-. Panikos Polykarpou (Cypr) 26 pkt.

* punktacja uwzględnia odliczenie najsłabszej rundy. Do klasyfikacji końcowej pod uwagę brane jest sześć najlepszych wyników (z ośmiu rund).

Rajd Lipawy 2017 w liczbach:

  • 1. – pozycja Kajetanowicza i Barana w klasyfikacji generalnej FIA ERC przed Rajdem Lipawy.

  • 8. runda tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Europy.

  • 1. – numer startowy załogi LOTOS Rally Team.

  • 475 km w linii prostej dzieli Warszawę od bazy rajdu w Lipawie, która jest trzecim co do wielkości miastem na Łotwie.

  • 4. start Kajetanowicza w tej imprezie.

  • 53 (w tym 39 w FIA ERC) zgłosiło się do tegorocznej imprezy.

  • 29,64 km liczy najdłuższy odcinek rajdu – próba Laidi.

  • 151 punktów zdobytych w 6 dotychczasowych startach – załoga LOTOS Rally Team liderem punktacji FIA ERC.

  • 4 załogi z Polski wezmą udział w łotewskiej rundzie europejskiego czempionatu.

  • 204,22 km – łączna długość 13 odcinków specjalnych.

  • 5. raz Rajd Lipawy będzie rundą Rajdowych Mistrzostw Europy.

  • 24 punkty – to przewaga Kajetanowicza nad drugim w tabeli kierowcą – Portugalczykiem Bruno Magalhaesem.

  • 119 to liczba odcinków, które Kajto wygrał w dotychczasowych startach w Mistrzostwach Europy.

  • 13 załóg zgłoszonych do Rajdu Lipawy pojedzie samochodami topowej klasy R5.

  • 23 ostatnie starty w FIA ERC Kajto i Jarek kończyli, zdobywając punkty.

Harmonogram czasowy Rajdu Lipawy 2017 (czasu polskiego):

Piątek, 6.10.2017

12:00 – Treningowe przejazdy odcinka kwalifikacyjnego

14:30 – Odcinek kwalifikacyjny, Dunalka (3,02 km)

19:30 – Ceremonia Startu, Lipawa

Sobota, 7.10.2017

09:00 – OS 1, Kazdanga 1 (11,49 km)

09:40 – OS 2, Laidi 1 (26,56 km)

10:25 – OS 3, Ram Irent (14,49 km)

12:30 – Serwis A, Lipawa (30 minut)

14:00 – OS 4, Kazdanga 1 (11,49 km)

14:40 – OS 5, Laidi 1 (29,64 km)

16:30 – Serwis B, Lipawa (30 minut)

17:25 – OS 6, Lipawa City Stage (1,69 km)

17:38 – OS 7, Lipawa City Stage (1,69 km)

18:03 – Flexi Serwis C, Lipawa (45 minut)

Długość odcinków specjalnych pierwszego etapu: 97,05 km

Niedziela, 8.10.2017

07:10 – Serwis D, Lipawa (30 minut)

08:00 – OS 8, Priekule 1 (21,59 km)

09:00 – OS 9, Podnieki 1 (6,44 km)

09:30 – OS 10, Vecpils 1 (24,64 km)

11:00 – Serwis E, Lipawa (30 minut)

12:10 – OS 11, Priekule 1 (18,53 km)

13:10 – OS 12, Podnieki 1 (11,33 km)

13:45 – OS 13, Vecpils 1 (24,64 km)

14:50 – Serwis F, Lipawa (10 minut)

15:10 – Ceremonia Mety, Lipawa

Długość odcinków specjalnych drugiego etapu: 107,17 km

Długość odcinków specjalnych rajdu: 204,22 km

***

Kajetan Kajetanowicz – kierowca rajdowy (Automobilklub Polski), urodził się 5 marca 1979 r. w Cieszynie, mieszkaniec Ustronia; zawodnik LOTOS Rally Team, Rajdowy Mistrz Europy 2015 i 2016 oraz czterokrotny Rajdowy Mistrz Polski w latach 2010-2013.

W sezonie 2016 Kajetan Kajetanowicz powtórzył sukces z 2015 roku i drugi raz z rzędu sięgnął po tytuł Rajdowego Mistrza Europy. W klasyfikacji zespołowej europejskiego czempionatu bezapelacyjnie triumfował także zespół Kajetanowicza – LOTOS Rally Team. Swoją drogę do tego sukcesu Kajetanowicz rozpoczął w pierwszym rajdzie sezonu – na Wyspach Kanaryjskich. Tam wygrał najwięcej oesów, zdobył 29 punktów a także był szybszy i skuteczniejszy od Madsa Ostberga – norweskiego zawodnika mającego na koncie ponad 100 rund WRC. Już w kolejnych zawodach – asfaltowym Rajdzie Irlandii – Polak po raz drugi z rzędu zajął drugą lokatę i objął prowadzenie w mistrzostwach. Na Zielonej Wyspie Kajetanowicz był lepszy od wszystkich regularnych uczestników Mistrzostw Wielkiej Brytanii i do samej mety walczył o zwycięstwo z Irlandczykiem Craigiem Breenem. Ozdobą legendarnego, arcytrudnego Rajdu Akropolu była szalona, ale efektywna pogoń Rajdowego Mistrza Europy. Walka o powrót do punktowanej dziesiątki się opłaciła – Kajto awansował aż o 26 pozycji i obronił pozycję liderów FIA ERC. Na egzotycznych Azorach Kajetan był najszybszy po pierwszym dniu zmagań, ale nawet późniejsza awaria układu przeniesienia napędu nie przeszkodziła mu w ukończeniu tego malowniczego, choć kapryśnego rajdu na podium i to po raz drugi z rzędu. Dzięki tym wynikom, w pierwszej połowie sezonu kierowca LOTOS Rally Team zgromadził 92 punkty i prowadził w klasyfikacji mistrzostw z 15-punktową przewagą. Na półmetku sezonu przyszedł czas na debiut Kajetanowicza w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Nastąpiło to podczas domowej rundy Mistrza Europy, czyli Rajdu Polski. Tym razem trzykrotny zwycięzca tej imprezy na mazurskich szutrach zajął czwarte miejsce w mocno obsadzonej kategorii WRC 2. Następnie Kajetanowicz powrócił do skutecznej rywalizacji w FIA ERC, zdobywając drugą lokatę na oszałamiająco szybkich szutrach Estonii. Na początku sierpnia zawodnik LOTOS Rally Team zdominował 25. Rajd Rzeszowski. Po niemal 1100 dniach od jego poprzedniego startu w tych zawodach Kajto pokonał całą krajową czołówkę, a także Bryana Bouffier – czterokrotnego triumfatora Rajdu Rzeszowskiego. Lider FIA ERC odniósł na Podkarpaciu bezapelacyjne zwycięstwo – wygrał 8 z 13 oesów i wywalczył w Rzeszowie 39 na 39 możliwych do zdobycia punktów. W Rajdzie Barum Kajetanowicz od początku był na dobrej drodze do powtórzenia świetnego rezultatu z 2015 r. Drogę do kolejnego podium w sezonie przerwała mu awaria silnika, z którą mechanicy jednak się uporali. Dzięki temu Kajto wrócił do rywalizacji w niedzielnym etapie zawodów, kończąc go na rewelacyjnym drugim miejscu.

W całym sezonie polski mistrz harmonijnie łączył wysokie tempo ze skutecznością niezbędną do zdobywania punktów. Na swoim koncie Kajetan ma zwycięstwo na 29 ze 103 (28 proc.) odcinków specjalnych, do których wystartował w tym sezonie europejskiego czempionatu. W pierwszej trójce reprezentant LOTOS Rally Team ukończył 71 z 103 oesów (69. proc.).

W 2016 roku Kajetan otrzymał nagrodę Fair-Play Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Rajdowy Mistrz Europy został uhonorowany za sportową postawę, jaką zaprezentował podczas ubiegłorocznego Rajdu Barum. Polak zauważył, że jadąca przed nim francuska załoga uległa bardzo poważnemu wypadkowi, a przy ich rozbitym samochodzie nie zatrzymali się inni zawodnicy. Kajetanowicz przerwał walkę, zatrzymał się na trasie odcinka specjalnego, by sprawdzić czy rywalom coś się stało i ewentualnie udzielić im niezbędnej pomocy. Rok został zwieńczony wielkim sukcesem, czwartą z rzędu wygraną w Rajdzie Barbórka. Kajetanowicz zrobił to w wielkim stylu, triumfując we wszystkich odcinkach specjalnych, a na koniec, po raz piąty w karierze – także w Kryterium Asów na ulicy Karowej.

W 2015 roku wywalczył tytuł Rajdowego Mistrza Europy. Drogę do tego najważniejszego sukcesu w karierze Kajetan rozpoczął od bezapelacyjnego zwycięstwa w Rajdzie Janner, w którym wygrał z miażdżącą przewagą. Szybkie tempo zaprezentował również miesiąc później w zimowym rajdzie na Łotwie, skąd wywiózł cenne punkty. W debiucie w Rajdzie Irlandii finiszował na drugiej pozycji, tuż za zwycięzcą – Irlandczykiem Craigiem Breenem. W maju skutecznie wywalczył miejsce na podium podczas niezwykle trudnego rajdu na Azorach. Ważnym punktem sezonu był imponujący debiut na szalenie szybkich szutrach w Estonii, gdzie zajął drugie miejsce. Drugą połowę mistrzostw rozpoczął od trzeciego miejsca w Rajdzie Barum – najmocniej obsadzonej rundzie sezonu, ustępując jedynie czeskim zawodnikom. Dwa ostatnie rajdy w sezonie to triumfalny nokaut na krętych oesach Cypru oraz rewelacyjna postawa i zwycięstwo w kultowym Rajdzie Akropolu, podczas którego przypieczętował tytuł Rajdowego Mistrza Europy. Reprezentanci LOTOS Rally Team wywalczyli swój życiowy sukces w stylu i tempie, którymi przez cały długi sezon zachwycali kibiców i obserwatorów na całym świecie. Kajetanowicz i Baran, jadący przygotowanym przez polski odział M-Sportu Fordem Fiestą R5, zaimponowali przede wszystkim skutecznością – Polacy przywozili cenne punkty z każdego rajdu, w którym wystartowali. Aż 7 z 8 rund mistrzostw ukończyli na podium, z czego trzy – Rajd Janner, Rajd Cypru i Rajd Akropolu – wygrali. Co więcej – Kajetanowicz i Baran są dopiero trzecią polską załogą, która wywalczyła miano najlepszej na Starym Kontynencie. Życiowym sukcesem Kajetanowicz nawiązuje do trzech triumfów Sobiesława Zasady wywalczonych w latach 60. i 70. oraz mistrzostwa Krzysztofa Hołowczyca z 1997 r. Na zakończenie 2015 roku Kajetanowicz po raz trzeci w karierze sięgnął po triumf w prestiżowym, warszawskim Rajdzie Barbórka i czwarty raz zwyciężył w legendarnym Kryterium Asów na ulicy Karowej.

W sezonie 2014 Kajetanowicz startował w Rajdowych Mistrzostwach Europy. W 8 rundach tego prestiżowego cyklu załoga LOTOS Rally Team zgromadziła 100 punktów i zajęła czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej sezonu. W siedmiu z ośmiu rund mistrzostw Europy Kajetanowicz startował po raz pierwszy w karierze. Mimo tego, w nowych i nieznanych rajdach Polak potwierdził swoje umiejętności – wygrał 13 odcinków specjalnych, 41 ukończył w pierwszej trójce, a w dwóch rajdach stawał na podium. Za swoją jazdę w szutrowym Rajdzie Cypru otrzymał Colin McRae Flat Out Trophy – nagrodę przyznawaną za tempo i bezkompromisową postawę. Ponadto Kajetanowicz wywalczył tytuł FIA ERC Gravel Masters przyznawany kierowcy, który był najlepszy w rajdach rozgrywanych na szutrze.

W sezonach 2010-2013 Kajetanowicz cztery razy z rzędu zdobywał tytuł Rajdowego Mistrza Polski. W sezonie 2013 kierowca LOTOS Rally Team triumfował we wszystkich rundach LOTOS Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, w których wziął udział, czyli w Rajdach Świdnickim, Karkonoskim, Wisły, Rzeszowskim oraz rozgrywanym na Litwie Rajdzie Kauno Ruduo i Rajdzie Polski, zaliczanym także do klasyfikacji mistrzostw Europy. Rok 2013 Kajetanowicz zwieńczył triumfem w Rajdzie Barbórka i legendarnym Kryterium Asów na ulicy Karowej. Dwa razy z rzędu – w sezonach 2010 i 2011 – zwyciężał w Rajdzie Polski, czego nie udało się dokonać żadnemu Polakowi od prawie 90 lat. Sukces ten powtórzył w 2013 roku, wygrywając po raz trzeci w karierze ten najbardziej prestiżowy rajd w naszym kraju, w imponującym stylu, co przyniosło mu pierwsze w karierze wyróżnienie Colin McRae Flat Out Trophy.

Wcześniej, bo już w 2008 roku, Kajetan został I Wicemistrzem Polski i mistrzem w grupie N. A już dwa lata później stanął na najwyższym stopniu podium w klasyfikacji generalnej krajowego czempionatu. Sukcesy te powtarzał w kolejnych latach aż trzykrotnie od 2010 do 2013 roku. Rajdowe Mistrzostwo Europy oraz cztery z rzędu tytuły Mistrza Polski pozwalają określić Kajetanowicza najbardziej utytułowanym kierowcą rajdowym obecnego pokolenia.

Kajetan Kajetanowicz jest także wieloletnim instruktorem w szkole doskonalenia jazdy. Od lat propaguje bezpieczeństwo i skutecznie namawia do doskonalenia umiejętności za kierownicą.

Jarek Baran – pilot rajdowy (Automobilklub Krakowski), urodził się 24 grudnia 1967 r. w Krakowie. Pochodzi z rodziny o rajdowych tradycjach. Jego brat Maciej również jest utytułowanym pilotem rajdowym. Ze zdecydowaną pomocą taty – kierowcy i pilota rajdowego, Jarek wystartował w swoim pierwszym rajdzie jako kierowca. Nie dojechał do mety, ponieważ… nie mógł jej odnaleźć. Postanowił, więc dokładnie zgłębić zagadnienie pilotażu i obecnie jako profesjonalny pilot rajdowy ma na koncie blisko 250 startów w rajdach różnych kategorii, w których ponad 90 razy stawał na podium.

W mistrzostwach Polski zadebiutował w 1989 roku, od początku startów wierny barwom Automobilklubu Krakowskiego. Reprezentował większość oficjalnych zespołów importerskich startujących w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. W dorobku ma ponad dwadzieścia tytułów mistrzowskich w różnych klasach i grupach. Jeden z rekordzistów Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski pod względem liczby startów (ponad 140), wygranych rajdów (35) oraz miejsc na podium (63). Posiadacz rekordowej liczby tytułów Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej, które zdobył z Januszem Kuligiem (1997, 2000, 2001) i Kajetanem Kajetanowiczem (2010, 2011, 2012, 2013). W 2001 roku z Januszem Kuligiem wywalczył tytuł Wicemistrza Europy, a w 2015 roku wspólnie z Kajetanem Kajetanowiczem tytuł Rajdowego Mistrza Europy.

Od lat dzieli się wiedzą i doświadczeniem w ramach autorskiego projektu Szkoły dla Pilotów. Projekt szkoły miał dotąd cztery pełne edycje, w których swoją wiedzę o rajdowym pilotażu poszerzało ponad 50 młodych zawodników. W roku 2009 we współpracy z Polskim Związkiem Motorowym przeprowadził cykl autorskich szkoleń dla ponad 250 młodych zawodników, w pięciu największych ośrodkach klubowych w kraju.

PARTNERZY ZESPOŁU

Grupa LOTOS

LOTOS to jedno z największych przedsiębiorstw w Polsce, którego działalność ma strategiczne znaczenie dla krajowego i europejskiego bezpieczeństwa w sektorze energii i gospodarki. LOTOS wydobywa gaz ziemny i ropę naftową w Polsce, Norwegii oraz na Litwie. Należy do niego zlokalizowana w Gdańsku, jedna z najnowocześniejszych europejskich rafinerii, gdzie surowiec przerabiany jest głównie na wysokiej jakości paliwa, w tym paliwa premium – LOTOS Dynamic.

LOTOS to także sieć niemal 490 stacji paliw dogodnie zlokalizowanych przy autostradach i drogach ekspresowych, we wszystkich aglomeracjach i wielu miejscowościach na terenie całego kraju. Paliwa z LOTOSU tankuje blisko 1/3 samochodów w Polsce. LOTOS to także czołowy producent olejów silnikowych, asfaltów drogowych oraz smarów do samochodów, samolotów, pociągów, statków a nawet czołgów.

LOTOS jest również głównym sponsorem polskiej reprezentacji w piłce nożnej oraz narodowej kadry skoczków narciarskich. Więcej informacji na stronie: www.lotos.pl.

Paliwa LOTOS Dynamic dzięki unikalnej recepturze pozwalają na pełne wykorzystanie mocy silnika oraz lepsze przyspieszenie zdecydowanie poprawiając dynamikę, czas reakcji i osiągi samochodów. Dodatkowo zastosowane w tym paliwie komponenty znacznie obniżają tarcia w silniku oraz chronią zbiorniki i instalacje paliwowe przed korodowaniem. W 2009 roku za wprowadzenie do sprzedaży paliw Dynamic spółkę LOTOS Paliwa uhonorowano nagrodą „Europrodukt”. Rok wcześniej paliwo zdobyło zdobyły na XV Targach Stacja Paliw tytuł i nagrodę „Produkt Roku” przyznawany przez Polską Izbę Paliw Płynnych oraz „Top Produkt Pomorza” w plebiscycie zorganizowanym przez redakcję „Dziennika Bałtyckiego”. W 2010 roku paliwa LOTOS Dynamic po raz kolejny otrzymały prestiżową nagrodę Złotego Lauru Konsumenta, a w 2011 – Grand Prix Laur Klienta. Szczegółowe informacje na temat supernowoczesnych paliw Dynamic oraz specjalnych promocji związanych z ich zakupem znajdą Państwo na stronie www.lotosdynamic.pl.

CUBE.ITG

Spółka CUBE.ITG SA (wcześniej Microtech International) powstała w 1990 roku. W 2012 r., w trakcie trwającego połączenia trzech znaczących podmiotów na rynku IT (Microtech International, CUBE. Corporate Release oraz Innovation Technology Group), firma zmieniła nazwę z Microtech International na CUBE.ITG. Połączenie 3 spośród 4 spółek Grupy Kapitałowej (Spółka SI ALMA nadal działała osobno) w jeden podmiot oznacza powstanie na polskim rynku IT ważnego gracza, który dysponuje zespołem 550 specjalistów z różnych dziedzin informatyki, posiadających wieloletnie doświadczenie, unikatowe kompetencje i know-how w obszarach kompleksowej implementacji rozwiązań informatycznych w dużych i średnich przedsiębiorstwach.

CUBE.ITG posiada Oddziały w największych miastach Polski: Warszawa, Wrocław, Poznań, Kraków i Gdańsk oraz 25 punktów serwisowych. Więcej informacji na stronie: www.cubeitg.pl.

Delphi

Od ponad wieku firma Delphi z pasją projektuje technologie dla przemysłu motoryzacyjnego. Dostarczamy zaawansowane technologie układów elektrycznych, elektronicznych, zasilania i bezpieczeństwa największym producentom samochodów na świecie – pozwalając wytwarzać pojazdy zapewniające większe bezpieczeństwo, ochronę środowiska i lepszą łączność. Nasze nowoczesne technologie pokrywają każdy aspekt funkcjonowania pojazdu, począwszy od elektroniki, układu kierowniczego i zawieszenia, poprzez układy hamulcowe, klimatyzację, zarządzanie silnikiem, aż po systemy paliwowe — niezależnie, czy pojazd jest hybrydowy, napędzany silnikiem benzynowym czy Diesla. Niezależnie od typu części i jej zastosowania, jedno jest pewne… każda część Delphi spełnia te same wymagania dotyczące osiągów, konstrukcji oraz trwałości jak części oryginalne OE. Znamy każdy samochód na wskroś, zatem jesteśmy w stanie zaoferować narzędzia, szkolenia i wsparcie techniczne pomagające przeprowadzić skuteczną i dokładną naprawę, a także obniżyć jej koszty. Zaufanie rodzi się w Delphi.

Więcej na delphiautoparts.pl.

Driving Experience – A d r e n a l i n a w s t a n d a r d z i e

Marka dla wielu znana pod dotychczasową nazwą SJS Experience; od 2006 r. związana z Kajetanem Kajetanowiczem. Swą działalność skupia głównie na realizacji eventów motoryzacyjnych dla firm na torach wyścigowych w Polsce oraz za granicą. Oferuje spotkania od klasycznego team-building’u aż po zaawansowane, nietypowe spotkania dla klientów czy partnerów zleceniodawcy. Niezapomniane emocje podczas organizowanych imprez oparte są zarówno na legendzie samochodów sportowych, jak i doświadczonej kadrze instruktorów. Do dyspozycji swoich gości Driving Experience oddaje jedyny taki w Polsce park maszyn. W jej stajni znajdziemy m.in. niesamowite Lamborghini Gallardo, Ferrari 458 Italia, SLS AMG czy Porsche 911 budzące podziw zwłaszcza z pozycji kierowcy pokonując pod okiem instruktora kolejne sekcje toru wyścigowego. Dla fanów rajdowych emocji nie mogło oczywiście zabraknąć kultowych Subaru Impreza i Mitsubishi Lancer. Choć imponujące, samochody byłyby jednak niczym bez umiejących budować pozytywne pokłady emocji instruktorów Driving Experience, wśród których od lat, na stałe obecny jest Kajetan Kajetanowicz. W grupie kapitałowej Driving Experience znajdują się również inny znany brand – Szkoła Jazdy Subaru. Więcej informacji na stronie: www.drivingexperience.pl.

inf.pras.