Giełda Rajdówek: Opel Astra II OPC – 9900zł

W rajdach spotkać można masę Astr GSi pierwszej generacji. Na praktycznie każdych zawodach takie auto da się zauważyć. Mało kto jednak ma świadomość, że można pójść o krok dalej i sprawić sobie Astrę OPC. Pomyślicie teraz: jakże to? OPC?! Nie ten pieniądz Panie!

A jednak, był pewien dość ciekawy model Opla, nieco zapomniany, który jednak zacną moc pod prawą stopę oferował.

101743443_3_1000x700_opel-astra-opc-kjs-mozliwa-zamiana-2000-opel_rev004

Mowa tutaj o Oplu Astrze OPC, ale w budzie „G”, produkowanej od roku 1998. Już seria ma całkiem ciekawe parametry, bo przy mocy 160KM i momencie obrotowym rzędu 188Nm odpycha się do 100km/h w czasie 8,2sek. i może mknąć po niemieckiej autostradzie z prędkościami rzędu 220km/h. Całkiem ładnie, prawda? Był to jednak model limitowany do  3000 sztuk, a więc jest ich mniej, aniżeli Focusów RS 1 generacji, co nie znaczy, że części są drogie, a serwisowanie problematyczne, bo jednostka napędowa umieszczona pod maską popularnego Asterixa należy do naprawdę udanych i była montowana także w innych Oplach, choć w nieco innej konfiguracji.

101743443_2_1000x700_opel-astra-opc-kjs-mozliwa-zamiana-2000-dodaj-zdjecia_rev004

Reszty dowiecie się z ogłoszenia:

http://tablica.pl/oferta/opel-astra-opc-kjs-mozliwa-zamiana-2000-CID5-ID3WLa3.html#982a3041f0

„Limitowana do 3000 sztuk.W stosunku do wersji 2,0 Sport posiadała następujące zmiany:
silnik („ostry” wałek rozrządu, inny kolektor wydechowy, komputer, usunięty wałek wyrównoważający, chłodnica oleju, pływające sworznie tłokowe, koło zamachowe z 8 otworami, kute tłoki);
skrzynia biegów (F-23, ze skróconymi przełożeniami);
zawieszenie (niższe o 20/10 mm i twardsze);
hamulce (średnica tarcz 308/264mm);
masę (-50 kg);
obrotomierz wyskalowany do 8000 obr/min (odcięcie obrotów przy 7000)

http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=2442
Deska Flok
zawieszenie B6 na gwincie
klatka „J”
kilka kół
buda obspawana
hamulce nowe roztząd płyny
homologowane koła 16
pasy ważna homologacja
DUŻO BY PISAĆ

MOŻLIWOŚĆ ZAMIANY

Rok produkcji: 2000, Moc: 160 KM, Pojemność skokowa: 2000″

101743443_4_1000x700_opel-astra-opc-kjs-mozliwa-zamiana-2000-motoryzacja_rev004

 

Jest klatka wg.zał.J, dobry zawias, obspawana buda… Jednym zdaniem wszystko to, czego potrzeba, by zacząć bawić się w rajdy trochę poważniej. A to wszystko za 9900zł, co biorąc pod uwagę zakres inwestycji oraz bazę(zakładając oczywiście dobry stan techniczny)  jest ciekawą propozycją.