Giełda Rajdówek: Skoda Favorit – 13000zł

1775

Z czym Wam się kojarzy Skoda Favorit? Ze starszym Panem, który przepisowo podąża na swoją działkę, by oddać się pasjonującemu zajęciu plewienia i sadzenie ot choćby marchewki, prawda?

115332417_5_1000x700_skoda-favorit-16-kjs-super-sprint-rajdowa-slaskie

Skodę Favorit można też spotkać jesienną porą w lesie, gdyż jej właściciel najpewniej poszedł zbierać grzyby, tudzież jagody. Ewentualnie nad jakąś rzeczką, lub jeziorkiem. Wtedy możemy z dużą dozą prawdopodobieństwa założyć, że za jakiś czas szczęśliwy „kapelusznik” wróci z wiaderkiem pełnym świeżych rybek!

115332417_8_1000x700_skoda-favorit-16-kjs-super-sprint-rajdowa-

Ale żeby na odcinkach specjalnych?! Nie! To nie sen i nie fatamorgana. W pierwszym tygodniu nowego 2014 roku (oby był jeszcze lepszy, niż 2013) pragniemy Wam przedstawić solidnie doinwestowany i całkiem szybki (mimo dość skromnej mocy) produkt fabryki Mlada Boleslav. Jak na Favoritkę cena wydaje się dużo za wysoka. Jeśli jednak spojrzycie na specyfikację, to przyznacie sami, że to naprawdę dobrze skonfigurowany i całkiem szybki projekt. A to oznacza, że należy na Favoritkę spojrzeć nie jak na postkomunistyczny wyrób samochodopodobny. Toż to rajdówka z krwi i kości! A właściciel nie szczędził czasu by jak najdokładniej ją opisać. To nas cieszy, bo daje nadzieję, że podchodził do auta należycie.

115332417_7_1000x700_skoda-favorit-16-kjs-super-sprint-rajdowa-

Opis:

„Witam! Zacznę od najważniejszej części opisu a mianowicie nadwozia auta: po znalezieniu odpowiedniej podstawy nie skorodowanej i bezwypadkowej zacząłem prace blacharskie. Samochód,podkreślam,cały był oczyszczony do gołej blachy co na celu miało również odchudzenie, łącznie z wnękami drzwi,drzwiami,maską. Całe auto było „kupą błyszczącej się blachy”:) Wstawiłem zaledwie trzy małe łatki w podłodze w miejscach w których favorit zazwyczaj gnije – buda była w bardzo dobrej kondycji! Następnie wzmocniono podłużnice,obspawano dwustronnie nadwozie (najważniejsze na kielichach przód,tył – tak aby stan był top). Następnie temat klatki bezpieczeństwa: jest ona z dokumentacją,lecz nie rozbudowana na maksa – ma chronić,ale nie może również zbyt dużo ważyć (oczywiście do przednich kielichów są po dwa zastrzały). Klatka była wykonana w „Tomaszczyksport” Garage w Cieszynie. Dodatkowo: przedni pas jest przerobiony na odkręcanie (seria jest zgrzewana). Samochód został poszerzony (wzorowany na kit car),co poprawiło przyczepność. Obecnie do skody można założyć koło 15″ x 7 ET 35/28 plus dystanse na tył: 3cm na przód: 2cm. Opona 195/50 lub 185/55. W komorze silnika została zaadoptowana łapa skrzyni z felicii,aby zastosować krótszą skrzynie z wersji 1.3,kołyska została obspawana i przerobiona pod tą skrzynię. Skoda ma wspawane w progach otwory na stojaki które dodaję do auta. Zabezpieczenie antykorozyjne jest mocne, podwozie zostało zabezpieczone farbą cekor (podkład epoxydowy),mastyki zostały uzupełnione w miejscach połączenia blach tylko tam gdzie było to konieczne i potrzebne. Następnie został położony „baranek” na mokro i biały akryl. Pa 2 sezonach amatorskich oprócz odbić od kamieni samochód nie ma śladów rdzy,skoda została też przelana woskami. Auto było malowane w komorze lakierniczej,zostało przygotowane profesjonalnie do końcowego malowania (oczywiście spód auta i komora była malowana osobno wraz ze środkiem). Jeżeli chodzi o zawieszenie: amortyzatory HP Sporting (zakupione jako nowe!), wszystkie gumy,gałki,tuleje nowe. Przewody hamulcowe poprowadzone w kabinie. Hamulce z felicii kombi diesel: hamulec całkowicie bez serwa na twardo,klocki przód Ferrodo Racing,(obecnie na zimę założone Kamoka). Pedały: gazu,hamulca,sprzęgła odsunięte od grodzi o około 10 cm,aby przesunąć środek ciężkości (dociążyć tył),akumulator w bagażniku. Wszystko drapane do gołej blachy,odświeżane i składane na poddanych galwanizacji śrubach! Silnik jest to jednostka zaadoptowana z felicii 1.6 8V AEE, moc seria 75km. Modyfikacje są skromne oprócz tego że motor został zrobiony od podstaw aby był bezawaryjny na nowych częściach. Głowica obniżona o 1 mm,kanały powiększone (miały być zakładane webbery ale nie doszło to do skutku). Został zrobiony wydech wraz z kolektorem 4/1. Do auta mam 2 końcowe tłumiki: wydech przelotowy oraz wydech cichy wraz z wkładką która robi z niego głośny – zrobiłem go na tzw upalania nocne 🙂 Moc Skody to około 85 może 90 KM jednak samochodem na zawodach można objechać saxo,civica,czy 106 bo nadrabia przyczepnością i wagą (waży 850kg). Silnik po kapitalce przejechał 3 sprinty w sumie przez 2 lata zrobił 11 zawodów z których 8 było na podium w klasie do 1.6ccm. Auto ma zrobioną cała nową elektrykę (odchudzoną),ma dodatki takie jak woltomierz,czujnik temp oleju (trzeba go założyć). Deska odchudzona,we floku kubły Mirco jeden z uszami drugi bez,pasy Mirco,wlot powietrza w dachu. Szpilki w piastach na gwint 1,5 a także wiązke na halogeny dalekosiężne i przeciwmgłowe oraz shortshifter. Szyby tylne są z poliwęglanu z fakturą – brak problemów na BK. Jest zarejestrowana na 2 osoby (przegląd i ubezpieczenie do listopada 2014). Do auta dorzucam dwie skrzynie biegów,dużo gratów takich jak pompa wspomagania, amortyzator ze sprężynami HP, części silnika kolektor przepustnice wiele innych.4x Toyo Proxes R1R na alu 2x oz racing oraz 2x Azev. Mogę przesłać zdjęcia z budowy pojazdu. Pozdrawiam!”

115332417_4_1000x700_skoda-favorit-16-kjs-super-sprint-rajdowa-motoryzacja

115332417_2_1000x700_skoda-favorit-16-kjs-super-sprint-rajdowa-dodaj-zdjecia

115332417_1_1000x700_skoda-favorit-16-kjs-super-sprint-rajdowa-cieszyn

 

http://tablica.pl/oferta/skoda-favorit-1-6-kjs-super-sprint-rajdowa-CID5-ID4w98J.html#9b8803fc10