Goodyear ogłasza powrót do Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA i 24-godzinnego wyścigu Le Mans 

Goodyear opracowuje nową gamę opon dedykowaną do Długodystansowych Mistrzostwa Świata (WEC), w tym 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Tym samym marka powróci do europejskich i międzynarodowych wyścigów samochodów sportowych.

928762670

Mistrzostwa Świata w Wyścigach Długodystansowych FIA obejmują zmagania rozgrywane na czterech kontynentach. Sezon kończy walka na torze Le Mans, którą samochody wyposażone w opony Goodyear wygrały czternaście razy.

Wyścigi aut sportowych to pierwszy krok amerykańskiego producenta na drodze powrotnej do mistrzostw świata. Zmagania te stanowią solidną platformę do demonstrowania oponiarskich technologii na wielu różnych prototypach i samochodach GT. Ben Crawley, dyrektor ds. sportów motorowych, wyjaśnia: „Charakter wyścigów, trwających od czterech do dwudziestu czterech godzin, oznacza, że strategia oraz wybór opon są kluczowe i stanowią motywujące wyzwanie dla naszego technologicznego zespołu w europejskich centrach innowacji, przed zbadaniem innych możliwości wyścigowych dla marki”.

Od ponad roku Goodyear opracowuje nową gamę opon dla prototypów Le Mans w centrach innowacji w Hanau (Niemcy) i Colmar-Berg (Luksemburg). Ogumienie to zostanie przygotowane i wyprodukowane wraz z najnowszą linią produktów Goodyear Eagle F1 SuperSport do jazdy po drodze i na torze, co zapewni optymalizację transferu technologii i wiedzy między asortymentem drogowym a wyścigowym, tak aby zwiększyć osiągi obu rodzajów opon. Nowe produkty amerykańskiego koncernu zadebiutują na początku sezonu 2019/2020 WEC, podczas sierpniowego wyścigu na torze Silverstone.

Będzie to powrót słynnej marki do światowych wyścigów samochodów sportowych na jednym z najbardziej charakterystycznych torów. Gromadzący ponad 250 000 widzów wyścig Le Mans jest jedną z największych jednorazowych imprez sportowych na świecie. „Sport motorowy pozostaje jednym z najpopularniejszych na świecie. To dla nas idealna platforma do angażowania konsumentów wokół dziedzictwa, pasji, innowacji i technologii, które składają się na historię Goodyear w wyścigach” kontynuuje Crawley. „Na początku skupimy się na wyścigach samochodów sportowych, potem wykorzystamy pozyskaną wiedzę w innych kategoriach zmagań – na arenie wytrzymałościowej lub w innych seriach wyścigów.”

Goodyear ma bogatą historię w sportach motorowych. Oprócz czternastu zwycięstw w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, opony marki przyczyniły się do zdobycia 368. Grand Prix Formuły 1 – rekordu, który pozostaje niepokonany. Producent ma również duże doświadczenie w wyścigach samochodów sportowych po dziesięcioleciach sukcesów w amerykańskich zawodach IMSA.

Goodyear

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Firma zatrudnia 64 000 osób i wytwarza swoje produkty w 47 zakładach zlokalizowanych w 21 krajach na świecie. Posiada dwa Centra Innowacji w Akron (Stany Zjednoczone) i Colmar-Berg (Luksemburg), które dostarczają najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie produktów i usług, będących wyznacznikiem standardów i technologii w przemyśle. Więcej informacji na temat Goodyeara i produktów firmy znajduje się na stronie www.goodyear.com/corporate.  Więcej zdjęć w internetowym newsroomie: http://news.goodyear.eu. Sledź nas na Twitter @Goodyearpress i dołącz do grupy ThinkGoodMobility na LinkedIn.

W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.

inf.pras.