Grzesiński poprawił rekord

Rafał Grzesiński potwierdził podczas drugiego dnia zawodów swoją dominację. W ramach 11 Wyścigu Górskiego „Prządki” 2014 na trasie z Korczyny do miejscowości Czarnorzeki na Podkarpaciu, „Kiler” poprawił swój sobotni rekord trasy osiągając najpierw 1:51:041, a podczas drugiego podjazdu 1:49.236 ostatecznie wygrywając 14 rundę GSMP Korczyna.

Zawody, które rozpoczęły się punktualnie o godzinie 9:00 rozegrane zostały w bardzo dobrych warunkach pogodowych, sprzyjających osiąganiu dobrych wyników. Na trasie o długości 4540 metrów pojawiło się kilka tysięcy kibiców, którzy dopingowali 52 zawodników, którzy wystartowali do niedzielnej odsłony korczyńskiego wyścigu górskiego.

W niedzielę na trasie nie pojawił się Tomasz Nagórski w Subaru Imprezie, który podczas drugiego sobotniego podjazdu rozbił auto i nie zdołał naprawić swojego samochodu.

Tuż za Grzesińskim na mecie zameldował się Dubai w Lancerze Evo, a trzecie miejsce po zaciętej walce na tysięczne sekund przypadło zawodnikowi Mitsubishi Colt Proto grupy E2-SH Waldemarowi Kluzie

Pierwszą piątkę klasyfikacji generalnej uzupełnili Marcin Słobodzian w Lancerze grupy E1 (3 w grupie E1) oraz Piotr Soja w Lotusie Exige, który podczas drugiego podjazdu pojechał 1:58:691. Szósty na mecie zameldował się po raz drugi tego weekendu Marcin Gładysz w Volkswagenie Scirocco R, zajmując również 4 miejsce w grupie E1+2000.

Grzegorz Kozioł po słabszym występie w 13 rundzie spowodowanym awarią skrzyni biegów, popisał się dwoma najlepszymi czasami w grupie A, wyprzedzając Krzysztofa Maszczyka i Rafała Serafinowicza.

Po naprawieniu awarii dyferencjału po nieudanej sobocie do walki podczas drugiego dnia powrócił Mateusz Gołek, walczący o tytuł Wicemistrza Polski w grupie N. zawodnik 4Turbo pewnie wygrał swoją grupę, wyprzedzając Fabiana oraz Bartka Bąka, którzy obaj startowali w Hondzie Type-R.

Wśród samochodów przednio napędowych najlepszy po paśmie pechowych występów w Banovcach oraz Siennej został Piotr Ruciński startujący Fiatem Seicento Proto, który wyprzedził o ponad 1 sekundę Romana Barana w Clio i Szołka w A grupowej Hondzie.

W pierwszej dziesiątce sklasyfikowany został najlepszy kierowca samochodów RWD Tomasz Myszkier, który w Korczynie prezentował Ferrari F430. Drugi czas osiągnął Ryszard Żyszczyński a na trzecim miejscu sklasyfikowano Rafała Fedorowicza w BMW.

Po raz drugi grupę aut historycznych wygrał Piotr Ostrowski w BMW M3. Tuż za nim ze stratą sekundy był Rafał Szebla w BMW E36 oraz na trzecim miejscu Marcin Kozłowski w Fordzie Sierra Cosworth.

Wielki finał Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski rozegrany zostanie już za trzy tygodnie na trasie z Magury Małastowskiej do Gładyszowa w ramach 1 Wyścigu Górskiego Magura Małastowska, który odbędzie się w dniach 3-5 października. Te zawody ostatecznie wyłonią mistrzów sezonu 2014 w klasyfikacji generalnej oraz grupach i klasach.

  1. Rafał Grzesiński – Mitsubishi Lancer Evo VS E1+2000 3:39,277
  2. Dubai – Mitsubishi Lancer Evo 3:47,477 E1+2000
  3. Waldemar Kluza – Mitsubishi Colt E2-SH 3:53,955
  4. Marcin Słobodzian – Mitsubishi Lancer E1+2000
  5. Piotr Soja – Lotus Exige E2-SH 3:56,524
  6. Marcin Gładysz – Volkswagen Scirocco R E1+2000 3:59,741
  7. Grzegorz Kozioł – Mitsubishi Lancer Evo A+2000 4:01,291
  8. Tomasz Myszkier – Ferrari F430 E1RWD+2000 4:01,618
  9. Krzysztof Maszczyk – Mitsubishi Lancer Evo A+20004:06,563
  10. Rafał Serafinowicz – Mitsubishi Lancer Evo A+2000 4:07,706

inf. pras.