GT3 Poland Spa

515

50 Lamborghini Huracanów stanie na starcie 4 rundy Lamborghini Blancpain Super Trofeo jaka rozegrana zostanie w najbliższy weekend na belgijskim torze Spa Francorchamps. W barwach zespołu GT3 Poland pojawią się dwa samochody – nr 5 z Teodorem Myszkowskim i Andrzejem Lewandowskim i nr 21 z Rafałem Mikrutem i Grzegorzem Moczulskim.

W swojej klasie AM, Polacy będą walczyli z 16 konkurentami którzy na 7,004 m obiekcie w Górach Ardeńskich. Po 3 rundach i 6 wyścigach rozegranych do tej pory na torach Monza, Silverstone i Paul Ricard zawodnicy GT3 Poland plasują się na 3 pozycji w klasie AM (Myszkowski/Lewandowski oraz na 15 miejscu(Mikrut/Moczulski).

– Już wczoraj mieliśmy pierwsze testy na Spa – mówi Bartosz Opioła, manager zespołu GT3 Poland. Tym razem jeździliśmy z autami GT3, które pojadą w wyścigu 24H. Tor powoli zapełnia się tirami i z pewnością będzie to jeden z najciekawszych weekendów wyścigowych w tym sezonie. W środę odbyła się parada po ulicach miasta Spa a od czwartku zaczynamy standardowy program.

W czwartek na kierowców czekają 2 sesje treningowe przed piątkowymi kwalifikacjami, które rozegrane zostaną o godzinie 11:15. Wyścig nr 1 weekendu na Francorchamps rozpocznie Grid Walk o godzinie 14:30, a już 20 minut później kierowcy wystartują do wyścigu.

Drugi dzień zmagań to wyścig nr 2. Grid Walk ruszy o 11:25, a o 11:45 zawodnicy zobaczą zieloną flagę na wieży startowej, która rozpocznie zmagania.

Tego weekendu wszyscy mogą spodziewać się jeszcze dodatkowych emocji bowiem Teodor Myszkowski i Andrzej Lewandowski pojawią się w wyścigu Total 24H Spa Francorchamps, który wystartuje w sobotę o godzinie 16:30 i potrwa aż do godziny 16:30 w niedzielne popołudnie.

Kierowcy pojawią się tym razem za kierownicą Lamborghini wystawionego przez team ARC Bratislava i pojadą wspólnie z Miro Konopką i Zdeno Mikulasko samochodem z numerem 63.

Najdłuższy, bo aż 7 kilometrowy tor jest najtrudniejszym wyzwaniem w tegorocznym kalendarzu Lamborghini Blancpain Super Trofeo. Jest swoistym wyzwaniem zarówno dla kierowców, zespołów jak i samochodów.

Przygotowanie idealnie ustawionego samochodu na ten tor wymaga wywarzenia prędkości, którą można osiągnąć na najdłuższej prostej – Kemmel oraz docisku aerodynamicznego, który przydaje się na sławnym zakręcie Eau Rouge-Raidillon.

Podczas zbliżającego się weekendu duży wpływ na wyniki może mieć również pogoda, która w Ardenach zmienia się na torze w zależności od lokalizacji.

inf. pras.