Janik zgarnia wszystko

Czech Vaclav Janik, kierowca Normy M20F okazał się najszybszym kierowcą drugiego dnia 42 Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego. Zawodnik reprezentujący Nutrend Racing podczas pierwszego podjazdu wyścigowego ustanowił po raz pierwszy nowy rekord 4866 metrowej trasy 2.13,719. W drugim podjeździe wyścigowym, Vaclav poprawił swój własny rekord ustanowiony kilka godzin wcześniej. Ostatecznie czas 2.13,614 to nowy rekord trasy Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego.

igor

Niedziela w Załużu stała pod znakiem słońca. Deszczowe chmury, które zalały zawodników w sobotę zniknęły i kierowcy wyścigowych samochodów kategorii 2 mogli mocno przyspieszyć, czego efektem było pełne podium w wykonaniu właśnie tych zawodników.

Na drugim miejscu w klasyfikacji generalnej po dwóch podjazdach uplasował się Robert Steć, po raz pierwszy startujący Lolą B02. Trzeci wynik osiągnął debiutujący za kierownicą Loli T96 Sebastian Fołta, dla którego jest to życiowy wynik w wyścigach górskich.

Tuż za generalką pojawił się Věroslaf Cvrcek w Skodzie Fabii 2000, który zajął również pierwsze miejsce w kategorii I. Tuż za nim sklasyfikowany został Igor Drotar w Skodzie Fabii R5. Waldemar Kluza, który wygrał sobotnią odsłonę, w niedzielę był na 6 miejscu w generalce i 3 w kategorii I.

W GSMP najszybszy okazał się Igor Drotar, który wyprzedził Waldemara Kluzę w Fordzie Proto i Dubaja w Lancerze BM. Tuż za Dubajem pojawił się Jan Milon w Fabii WRC, a na piątym miejscu Roman Baran debiutujący za kierownicą czteronapędowego Lancera Evo.

Grupa N to pewne zwycięstwo Petera Jureny, który był szybszy od Rafała Serafinowicza i Krzysztofa Derenia, którzy dysponowali Lancerami Evo X.

Grzegorz Kozioł podczas inauguracji sezonu pewnie wygrał rywalizację w gr. A z Pawłem Gosem. Na trzecim miejscu Ewa Wójtowicz w Citroenie C2R2 Max.

Nowa grupa A/PL padła łupem Jacka Handla w BMW, kóry w dwóch podjazdach wyprzedził w Górach Słonnych Michała Żywarskiego w Subaru i Janusza Janię, który w Załużu pojawił się po raz pierwszy Hondą Integrą.

W klasyfikacji samochodów przednionapędowych konkurencji nie miał Szymon Piękoś w Hondzie Civic, który był szybszy od swojego zespołowego kolegi Karola Krupy w Clio RS. Trzecie miejsce to Jarosław Adamiak w Hondzie Civic.

Wśród kobiet najszybsza na suchej nawierzchni była Irena Steć w formule Gloria. Druga to Ewa Wójtowicz. Na trzecim miejscu sklasyfikowano Magdę Wilk, a na czwartym Annę Wojewodę.

Kolejne zawody już za tydzień podczas Moris Cup Jahodna w okolicach Słowackich Koszyc.

norma

Fot. Arkadiusz Bar

Klasyfikacja generalna wyścigu

1
E2-SC-3000

Wáclav JANÍK CZE
Norma M20 FC

04:27,333

6
E-II-SS-3000

Robert STEĆ PL
Lola B 02/50

04:47,272

+00:19,939
+00:19,939

7
E-II-SS-3000

Sebastian FOŁTA PL
Lola T 96/50

04:47,941

+00:20,608
+00:00,669

17
E1+2000(MSR)

Věroslaf CVRČEK SVK
Skoda Fabia 2000

04:48,976

+00:21,643
+00:01,035

11
E-I-4×4

Igor DROTÁR SVK
Skoda Fabia R5

04:49,646

+00:22,313
+00:00,670

21
E-I-4×4

Waldemar KLUZA PL
Ford Fiesta

04:51,608

+00:24,275
+00:01,962

10
E-I-4×4

DUBAI PL
Mitsubishi Lancer

04:53,004

+00:25,671
+00:01,396

19
E-I-4×4

Ján MILOŇ SVK
Skoda Fabia WRC

04:55,703

+00:28,370
+00:02,699

2
E2-SC-3000

Petr TRNKA CZE
Norma M20 FC

05:00,231

+00:32,898
+00:04,528

10 

20
E-I-4×4

Roman BARAN PL
Mitsubishi Lancer

05:03,490

+00:36,157