„Kacper Wróblewski i Jacek Spentany – bez punktów w Rajdzie Nadwiślańskim”

W miniony weekend odbyła się trzecia runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski – Rajd Nadwiślański. Kacper Wróblewski i Jacek Spentany z pewnością nie zaliczą jej do udanych. Śliskie asfaltowe odcinki zebrały swoje żniwo, gdzie spośród 34 zgłoszonych załóg jedynie 21 stawiło się na mecie. Niestety wśród nich zabrakło również Kacpra i Jacka, którzy mimo nieukończenia rajdu nadal prowadzą w klasie 4.

 IMG_0138

Kacper Wróblewski: Już na odcinku testowym otrzymaliśmy dość duże ostrzeżenie. Na pierwszym przejeździe, przy bardzo małej prędkości delikatnie dotknęliśmy drzewa. Wiedziałem, że te odcinki są bardzo śliskie ale zaskoczyło mnie jak bardzo. Sam rajd układał się jednak dla nas bardzo dobrze. Jechaliśmy szybko ale mądrze. Nie popełniliśmy ani jednego błędu poza dotknięciem szykany
na odcinku miejskim. To i tak pozwoliło nam wypracować sporą przewagę nad rywalami. Drugiego dnia również szło wszystko zgodnie z planem. Pierwszą pętlę przejechaliśmy dość spokojnie utrzymując pozycję lidera w „ośkach”. Niestety aż do feralnego zakrętu, z którym wcześniej nie mieliśmy żadnego problemu. Wypadliśmy z drogi i próbowaliśmy się bronić przez jakieś 100 metrów ale zahaczyliśmy
o płot. Teraz analizujemy dlaczego do tego doszło. Faktycznie jechaliśmy ten zakręt minimalnie szybciej niż poprzednio jednak nie aż na tyle by skończyć w taki sposób. Wiem, że puściły nam opony z tyłu. Niestety chcąc oszczędzić je na kolejny rajd nie zdecydowaliśmy się na ich wymianę na nowe podczas serwisu – może to było przyczyną. Czasami jednak takie błędy się zdarzają. Jest to element tego sportu, gdzie na sukces składa się wiele czynników. Teraz z pewnością mamy przed sobą ciężki okres bo do startu w Rajdzie śląska zostało bardzo mało czasu. Nie martwię się o odbudowanie auta bo wiem,
że stajnia Rallytechnology stanie na wysokości zadania. Niestety zdecydowanie nadszarpnie to nasz budżet a nasze starty w kolejnych rundach stoją pod dużym znakiem zapytania. Będziemy jednak starać się z całych sił by ten sezon pojechać do końca bo mamy o co walczyć! Trzymajcie proszę kciuki
i mam nadzieję, że za trzy tygodnie zobaczymy się w Chorzowie! Wierzę, że po tej gorzkiej lekcji, bogatszy w nowe doświadczenie razem z naszymi
partnerami: Wirtualna Polska, eSky Polska, Rallytechnology oraz radio RMF FM ponownie sięgniemy po kolejne cenne punkty w klasyfikacji generalnej 2WD i klasie 4!

 IMG_0406

Jacek Spentany: Wyjechaliśmy z Puław w bardzo smutnych nastrojach. Niestety nie ukończyliśmy Rajdu Nadwiślańskiego. Podczas walki o zwycięstwo staraliśmy się nie ryzykować na tych zdradliwie śliskich asfaltach i kontrolować nasze solidne tempo. Założeniem drugiego dnia była obrona pierwszego miejsca w samochodach napędzanych na jedną oś. Ponieważ podczas pierwszego etapu nie mieliśmy żadnej sytuacji, podczas której musielibyśmy się bronic przed wypadnięciem z drogi, to Kacper
nie podejmował zbytniego ryzyka podczas hamowań z dużych prędkości do ciasnych zakrętów. Jedynie drugiego dnia stanęliśmy w poprzek drogi na łączniku szutrowym ale wszystko odbyło się przy małej prędkości. Niestety na przedostatnim odcinku wypadliśmy z drogi. Zaskoczyło to nas i teraz musimy przeanalizować co było powodem, szczególnie, że na poprzedniej pętli nie mieliśmy tam żadnych problemów. Dziś jednak musimy też już myśleć o Rajdzie Śląska bo czasu jest bardzo mało. Mam nadzieję, że pojawimy się na trasach domowej imprezy! Dziękujemy też za doping, pomoc i wsparcie ze strony kibiców, mieszkańców i sędziów zabezpieczenia po wypadku. Nikt nie powiedział złego słowa
a wręcz przeciwnie niesamowite jest słyszeć jak cieszy wszystkich nasza walka i rywalizacja
o zwycięstwo w „ośkach’. Dziękujemy wam za te wszystkie kciuki podnoszone w górę na odcinkach
i dojazdówkach. Trzymajcie je dalej, żebyśmy zobaczyli się na Stadionie Śląskim w Chorzowie!

Za niespełna trzy tygodnie załogi powrócą na odcinki specjalne podczas Rajdu Śląska. Baza czwartej rundy RSMP będzie miała miejsce na Stadionie Śląskim w Chorzowie. W piątek 29 czerwca zawodnicy będą się ścigać na dwóch miejskich odcinkach w Mikołowie i pod Stadionem Śląskim. Sobota to już
7 odcinków specjalnych o łącznej długości prawie 109 kilometrów oesowych.

Więcej informacji:

Strona internetowa organizatora – Rajd Nadwiślaski: http://www.rajdnadwislanski.pl

Strona internetowa organizatora – Rajd Śląska: http://rajdslaska.pl

Fanpage Kacpra Wróblewskiego: https://www.facebook.com/wrobelrally

Zapraszamy do kibicowania,

Kacper Wróblewski

Jacek Spentany

Informacje o zawodnikach:

Kacper Wróblewski – kierowca rajdowy

Swoją karierę rozpoczął w 2007 r., kiedy to zakupił pierwszy samochód – Fiata Seicento. Początki to okres intensywnej nauki z Piotrkiem Wosiem, Łukaszem Habajem i Jackiem Spentanym oraz z Tatą – Wojtkiem Wróblewskim. W 2008 r. i 2009 r. Kacper z sukcesami startował w wyścigach górskich, w cyklu KW Berg Trophy. W 2010 r. zamienił „wyścigowe” odcinki na rajdowe. Od tamtej pory z powodzeniem walczył o jak najwyższe lokaty w klasyfikacji generalnej Rajdowego Pucharu Polski. W 2014 r. z sukcesem zadebiutował w najwyższej lidze – Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Poza sportem motorowym osiągał duże sukcesy jako członek Kadry Narodowej w narciarstwie alpejskim. Jego cała kariera w tej dyscyplinie to ponad 100 startów w zawodach rangi międzynarodowej FIS i ponad 250 startów w zawodach ogólnopolskich, jako Junior Młodszy, Młodzik i Dziecko.

 

Najważniejsze osiągnięcia – SPORT MOTOROWY

 

2018 r.

52. Rajd Dolnośląski-Hotel Zieleniec - 7 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,

1. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

46. Rajd Świdnicki-KRAUSE - 10 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,

1. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

 

2017 r.

14. Rajd Gdańsk Baltic Cup – 10 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,

1. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

 

2016 r.

50. Rajd Dolnośląski – 6 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 3, 2. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Renault Clio R3T)

 

2015 r.

41. Rajd Cieszyńska Barbórka – 3. miejsce w klasie GOŚĆ (Renault Clio R3)

2014 r.
60. Rajd Wisły – 13. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 2. miejsce w klasie 5 (Renault Clio Ragnotti)

2013 r.
7. Rajd Czechowicki – 2. miejsce w klasie GOŚĆ (Renault Clio Ragnotti)
41. Rajd Świdnicki – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
59. Rajd Wisły – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 1. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
28. Rajd Karkonoski – nieukończony, awaria samochodu (Renault Clio Ragnotti)
22. Rajd Rzeszowski – 3. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
23. Rajd Dolnośląski – nieukończony, awaria samochodu (Renault Clio Ragnotti)
39. Rajd Barbórki Cieszyńskiej – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Ford Fiesta R2)

2011 r. – 2008 r. (wybrane starty)
7. Rajd Tyski – 4. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Honda Civic Type R)
„Walim Trophy” – 1. miejsce w klasie (Peugeot 206 gr. A)
Rally Pardubice – 6. miejsce w klasyfikacji generalnej, 1. miejsce w klasie (Peugeot 206 gr. A)
cykl KW Berg Trophy – wicemistrz w klasie E-1150 (Fiat Seicento gr. A) – 2009 r.
cykl KW Berg Trophy – II wicemistrz w klasie E-1150 (Fiat Seicento gr. A) – 2008 r.

Jacek Spentany – pilot

Jeden z najlepszych i najbardziej doświadczonych pilotów w Polsce, który ma na swoim koncie ogromne sukcesy. Startował w Mistrzostwach Polski i Mistrzostwach Europy z najszybszymi polskimi kierowcami. Swoją karierę rozpoczął w 2001 r. Przez lata pilotował wielu znanych kierowców, m.in. Łukasza Habaja, z którym sięgnął po tytuły Mistrza Polski w Pucharze Peugeota oraz Grupie N. Koordynował zespół Kajetana Kajetanowicza w drodze po dwukrotne mistrzostwo Europy.

inf.pras.