„Kacper Wróblewski i Jacek Spentany – mocna wygrana w Rzeszowie”

Kacper Wróblewski i Jacek Spentany pewnym krokiem zmierzają do zdobycia tytułu mistrza Polski w klasyfikacji 2WD i klasie 4 Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Z ponad 7-minutową przewagą nad kolejną załogą w aucie napędzanym na jedną oś, zwyciężyli w 27. Rajdzie Rzeszowskim. Kunszt swoich umiejętności pokazali wygrywając zarówno piątkowe zmagania przy mocno upalnej pogodzie jak i sobotnie ściganie w błotnistych i deszczowych warunkach. Wygranie 7 z 11 odcinków specjalnych umocniło im przewagę punktową na fotelu lidera w obu klasyfikacjach.

 IMG_0096

Kacper Wróblewski:W poprzedni weekend zaliczyliśmy niesamowity rajd! Początek jednak nie był po naszej myśli. Na pierwszej pętli źle dobraliśmy ogumienie i trochę za twardo ustawiliśmy samochód. Skutkiem tego były przegrane dwa pierwsze odcinki specjalne oraz niewielka strata do pierwszej załogi. Na drugiej pętli zaczęliśmy pełen atak. Od razu zaprocentowało to super czasem na trzecim oes’ie.

Z kolei na czwartym poprawiliśmy się aż o ponad dwadzieścia sekund. Objęliśmy również dość znaczne prowadzenie w „ośce” (auta napędzane na jedną oś). Drugi dzień jeśli chodzi o warunki pogodowe to jakby kompletnie inny rajd. Rano przywitał nas deszcz a w zasadzie ulewa. Z jednej strony ogromnie mnie to ucieszyło ale z drugiej strony trochę przeraziło! Lubię takie warunki ale też łatwo przy takiej aurze o błąd. Plusem była nasza ogromna przewaga czasowa nad rywalami po pierwszym dniu i tak naprawdę zadaniem było „tylko” dowieźć ją do mety. Ruszyliśmy więc dość ostrożnie i okazało się, że ta nasza spokojna i płynna jazda zaowocowała super czasami w klasyfikacji generalnej i jeszcze bardziej powiększyła naszą i tak dużą przewagę w klasyfikacji 2WD.  Podsumowując, to był piękny rajd, który pojechaliśmy bardzo szybko. Razem z całym zespołem wykonaliśmy kawał dobrej roboty. Bardzo dziękuję wszystkim kibicom, którzy zawitali do Rzeszowa i w tak licznym gronie nas dopingowali. Dziękuję również za wszystkie gratulacje i słowa uznania po rajdzie, które dostaliśmy i nadal dostajemy! Ogromne ukłony składam również w stronę naszych partnerów oraz osób zaangażowanych w nasz start. Strasznie się cieszę, że po raz kolejny razem z: Wirtualna Polska, eSky Polska, Rallytechnology, Finish A Racing Team oraz radio RMF FM mogliśmy triumfować na mecie – tym razem na Rynku w Rzeszowie.

 IMG_0691

Jacek Spentany: 27.Rajd Rzeszowski to rajd, na który bardzo czekaliśmy! Rajd, który miał być innym niż pozostałe w tym sezonie i okazało się że faktycznie taki był i to pod każdym względem. Prognozy pogody mówiły o tym, że może być różnie a ostatnie lata wskazywały, że warto być przygotowanym zarówno na słońce jak i deszcz. Dlatego też zgłaszając się do tej imprezy, razem z dwoma innymi załogami z klasy 4, nie zgłosiliśmy się do Rajdowego Pucharu Europy (ERT). Powodem był brak możliwości nacinania opon. Pozostała konkurencja wysłała zgłoszenie również do ERT, wycofując je tuż przed rozpoczęciem imprezy o czym dowiedzieliśmy się w dniu startu honorowego po publikacji listy startowej do pierwszego etapu. Nie ukrywam, że pozostał lekki niesmak i taka sytuacja nie powinna mieć miejsca. Ale wracając do samego rajdu to „Rzeszów” w mojej ocenie jest najtrudniejszym asfaltowym rajdem w RSMP. Tegoroczna runda okazała się do tego również najbardziej wymagającą. Na pierwszej piątkowej pętli nie trafiliśmy z ustawieniami auta ale później już było tylko lepiej. Ważne, że utrzymywaliśmy cały czas szybkie tempo i co najważniejsze nie popełnialiśmy większych błędów, które skutkowałyby wizytą poza drogą. Najtrudniejsza okazała się jednak dla nas ostatnia pętla rajdu. Mogliśmy trochę odpuścić bo na to pozwalała nam ogromna przewaga czasowa ale musieliśmy utrzymać koncentrację, tempo i przede wszystkim dojechać na metę. Stąd największym wyzwaniem okazał się ostatni odcinek. Dojechaliśmy! Nikt nie spodziewał się przewagi jaką osiągnęliśmy w autach przednionapędowych, liczoną w minutach! Z pewnością przyczynili się do tego nasi główni rywale, którzy mieli kilka przygód, przez co nie było nam dane stoczyć walki do ostatniego odcinka specjalnego jak to miało miejsce w poprzednich rundach. Ale takie są rajdy. Dla nas był to niesamowity weekend! Wygrywaliśmy odcinki, wygraliśmy rajd, jechaliśmy dobrym tempem, auto całe więc jesteśmy bardzo szczęśliwi! Dziękujemy wszystkim za pomoc, zespołowi za pracę a kibicom za doping! Super było widzieć tyle ludzi machających nawet w deszczu! A niespodzianka na mecie stop ostatniego odcinka, gdzie przywitano nas szampanem była niesamowita. Smakował on na prawdę wyśmienicie!

IMG_1211

Kacper Wróblewski i Jacek Spentany po ostatniej asfaltowej rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski umocnili swoją przewagę punktową w tabeli w klasyfikacji 2WD i klasie 4. To już trzecie zwycięstwo załogi spośród pięciu rozegranych rund. Do końca sezonu pozostały już tylko dwa rajdy rozgrywane na nawierzchni szutrowej. Kolejna runda to Rajd Elektrenai rozgrywany w dniach 7-8 września na Litwie.

IMG_1375

Więcej informacji:

Strona internetowa organizatora: 27. Rajd Rzeszowski: http://www.rajd.rzeszow.pl

Strona internetowa organizatora: Rajd Elektrenai: http://rallyelektrenai.lt/

Fanpage Kacpra Wróblewskiego: https://www.facebook.com/wrobelrally

 IMG_1783

Zapraszamy do kibicowania,

Kacper Wróblewski

Jacek Spentany

IMG_1791

Informacje o zawodnikach:

Kacper Wróblewski – kierowca rajdowy

Swoją karierę rozpoczął w 2007 r., kiedy to zakupił pierwszy samochód – Fiata Seicento. Początki to okres intensywnej nauki z Piotrkiem Wosiem, Łukaszem Habajem i Jackiem Spentanym oraz z tatą – Wojtkiem Wróblewskim. W 2008 r. i 2009 r. Kacper z sukcesami startował w wyścigach górskich, w cyklu KW Berg Trophy. W 2010 r. zamienił „wyścigowe” odcinki na rajdowe. Od tamtej pory z powodzeniem walczył o jak najwyższe lokaty w klasyfikacji generalnej Rajdowego Pucharu Polski. W 2014 r. z sukcesem zadebiutował w najwyższej lidze – Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Poza sportem motorowym osiągał duże sukcesy jako członek Kadry Narodowej w narciarstwie alpejskim. Jego cała kariera w tej dyscyplinie to ponad 100 startów w zawodach rangi międzynarodowej FIS i ponad 250 startów w zawodach ogólnopolskich, jako Junior Młodszy, Młodzik i Dziecko.

 IMG_2112

Najważniejsze osiągnięcia – SPORT MOTOROWY

 

2018 r.

27. Rajd Rzeszowski – 10. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,

1. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

Rajd Śląski – 8. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 2. miejsce w klasie 4,

2. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

52. Rajd Dolnośląski-Hotel Zieleniec – 7. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,

1. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

46. Rajd Świdnicki-KRAUSE – 10. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,

1. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

IMG_2436

2017 r.

14. Rajd Gdańsk Baltic Cup – 10. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,

1. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

 

2016 r.

50. Rajd Dolnośląski – 6. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 3, 2. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Renault Clio R3T)

 

2015 r.

41. Rajd Cieszyńska Barbórka – 3. miejsce w klasie GOŚĆ (Renault Clio R3)

2014 r.
60. Rajd Wisły – 13. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 2. miejsce w klasie 5 (Renault Clio Ragnotti)

2013 r.
7. Rajd Czechowicki – 2. miejsce w klasie GOŚĆ (Renault Clio Ragnotti)
41. Rajd Świdnicki – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
59. Rajd Wisły – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 1. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
28. Rajd Karkonoski – nieukończony, awaria samochodu (Renault Clio Ragnotti)
22. Rajd Rzeszowski – 3. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
23. Rajd Dolnośląski – nieukończony, awaria samochodu (Renault Clio Ragnotti)
39. Rajd Barbórki Cieszyńskiej – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Ford Fiesta R2)

2011 r. – 2008 r. (wybrane starty)
7. Rajd Tyski – 4. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Honda Civic Type R)
“Walim Trophy” – 1. miejsce w klasie (Peugeot 206 gr. A)
Rally Pardubice – 6. miejsce w klasyfikacji generalnej, 1. miejsce w klasie (Peugeot 206 gr. A)
cykl KW Berg Trophy – wicemistrz w klasie E-1150 (Fiat Seicento gr. A) – 2009 r.
cykl KW Berg Trophy – II wicemistrz w klasie E-1150 (Fiat Seicento gr. A) – 2008 r.
Wróbel RT logo 4 bez dodatkow
Jacek Spentany – pilot

Jeden z najlepszych i najbardziej doświadczonych pilotów w Polsce, który ma na swoim koncie ogromne sukcesy. Startował w Mistrzostwach Polski i Mistrzostwach Europy z najszybszymi polskimi kierowcami. Swoją karierę rozpoczął w 2001 r. Przez lata pilotował wielu znanych kierowców, m.in. Łukasza Habaja, z którym sięgnął po tytuły Mistrza Polski w Pucharze Peugeota oraz Grupie N. Koordynował zespół Kajetana Kajetanowicza w drodze po dwukrotne mistrzostwo Europy.

inf.pras.

Dodaj komentarz