„Kacper Wróblewski i Jacek Spentany powrócili na fotel lidera w „ośkach” i klasie 4”

375

Drugie miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD i w klasie 4 oraz wygrany Power Stage – takim wynikiem Kacper Wróblewski i Jacek Spentany zakończyli czwartą rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski – Rajd Śląska. Finalnie, mimo wygrania 5 z 7 odcinków specjalnych zabrakło jednak 3,7 sekundy do najwyższego stopnia podium. Zdobyte jednak punkty pozwoliły załodze powrócić na fotel lidera w obu klasyfikacjach!

 24

Kacper Wróblewski:Ogólnie patrząc jestem bardzo zadowolony z tego, że tak szybko odbudowaliśmy prędkość po wypadku na Rajdzie Nadwiślańskim. W piątek zaczęliśmy z wysokiego C – sam byłem mocno zaskoczony czasem na odcinku pod Stadionem Śląskim w Chorzowie. W sobotę troszkę przespałem pierwszy oes a z kolei na drugi wybraliśmy złe opony. Na trzecim popełniłem też błąd opóźniając hamowanie. Niestety przestrzeliłem zakręt i musiałem cofać. Z pewnością uciekły nam kolejne cenne sekundy, które sukcesywnie staraliśmy się odrobić. Na drugiej pętli próbowaliśmy nadgonić i odrobić straty co widać po wygranych dwóch ostatnich odcikach ale niestety nie udało się. Różnica na mecie pomiędzy nami a Jackiem Jureckim i Michałem Trelą była niewielka ale tempo w naszej klasie nie pozwala nawet na chwile wytchnienia. Niestety zabrakło nam 3,7 sekundy. Bardzo gratuluję Jackowi i Michałowi – należało im się to zwycięstwo. Rywalizacja z nimi to na prawdę czysta przyjemność. Zresztą sądzę, że moje zdanie podzielą też kibice, którzy długo jeszcze będą to wspominać. Trzymajcie też mocno kciuki by ta rywalizacja trwała do końca sezonu. Cierpimy na bardzo duży brak budżetu i nie będę ukrywał, że reszta naszych startów wisi na włosku. Ogromne podziękowania również dla naszych partnerów, którzy bardzo mocno nas wspierają i dzięki którym mamy szansę powalczyć o mistrzowski tytuł w tym sezonie: Wirtualna Polska, eSky Polska, Rallytechnology oraz radio RMF FM. Chciałbym, żebyśmy zobaczyli się już w sierpniu w Rzeszowie!

 IMG_0111

Jacek Spentany: Przed rajdem można było zakładać, że powinniśmy czuć się pewnie na trasach Rajdu Śląska i powalczyć o zwycięstwo z naszymi głównymi rywalami. Na pewno byłoby radośniej wygrać tutaj dla kibiców, zespołu. W głębi serca bardzo mocno tego chcieliśmy i po cichu też liczyliśmy na taki wynik. Niestety nie zawsze można mieć to czego się bardzo chce i czasami trzeba zadowolić się i cieszyć się z tego, co udało się osiągnąć. Tym razem z drugiego miejsca. Kolejny raz niewielka różnica – 3,7 sekundy – w walce o zwycięstwo z naszymi głównymi rywalami ale tym razem na ich korzyść! Gratulacje dla Jacka i Michała. Dobrze, że tym razem jesteśmy z nimi na mecie rajdu. Z pewnością to drugie miejsce wywołało więcej radości wśród kibiców, znajomych, w zespole niż u Kacpra na mecie rajdu. Jak to zresztą podsumował w jednym z wywiadów: serce mówiło szybciej ale rozum podpowiadał spokojnie. Nie byliśmy też w najlepszej formie. Kacpra dopadło przeziębienie więc trudniej było mu jechać na sto procent. Cieszę się jednak z jego mądrej i szybkiej jazdy. Z rajdu na rajd mamy lepszy opis, mniej poprawek a doświadczenie kierowcy rośnie z każdym kilometrem i kolejnym rajdem. Mam nadzieję, że jeszcze zawitamy na trasy RSMP a Rajd Śląska nie był naszym ostatnim startem w tym sezonie. Dziękuję całemu zespołowi za pracę i za wspaniałą atmosferę pod namiotami Rallytechnology, Arkowi – najlepszemu rajdowemu kucharzowi, Łukaszowi i Włodiemu – za perfekcyjną pracę szpiegów oraz kibicom za ogromne wsparcie i doping – chyba najgłośniejszy na Stadionie Śląskim! Gratulacje też dla pozostałych załóg ze stajni Rallytechnology i kolejne punkty do klasyfikacji zespołowej.

 IMG_4375

Obecnie załoga po czterech rundach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski prowadzi w grupie aut napędzanych na jedną oś oraz klasie 4 i jest na najlepszej drodze do zdobycia tytułu Mistrza Polski w obu klasyfikacjach. Kolejna piąta runda to 27. Rajd Rzeszowski, który jednocześnie stanowi rundę Rajdowych Mistrzostw Europy.

 IMG_5158

Więcej informacji:

Strona internetowa organizatora – Rajd Śląska: http://www.rajdslaska.pl

Fanpage Kacpra Wróblewskiego: https://www.facebook.com/wrobelrally

Zapraszamy do kibicowania,

Kacper Wróblewski

Jacek Spentany

Informacje o zawodnikach:

Kacper Wróblewski – kierowca rajdowy

Swoją karierę rozpoczął w 2007 r., kiedy to zakupił pierwszy samochód – Fiata Seicento. Początki to okres intensywnej nauki z Piotrkiem Wosiem, Łukaszem Habajem i Jackiem Spentanym oraz z Tatą – Wojtkiem Wróblewskim. W 2008 r. i 2009 r. Kacper z sukcesami startował w wyścigach górskich, w cyklu KW Berg Trophy. W 2010 r. zamienił „wyścigowe” odcinki na rajdowe. Od tamtej pory z powodzeniem walczył o jak najwyższe lokaty w klasyfikacji generalnej Rajdowego Pucharu Polski. W 2014 r. z sukcesem zadebiutował w najwyższej lidze – Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Poza sportem motorowym osiągał duże sukcesy jako członek Kadry Narodowej w narciarstwie alpejskim. Jego cała kariera w tej dyscyplinie to ponad 100 startów w zawodach rangi międzynarodowej FIS i ponad 250 startów w zawodach ogólnopolskich, jako Junior Młodszy, Młodzik i Dziecko.

 

Najważniejsze osiągnięcia – SPORT MOTOROWY

2018 r.

Rajd Śląski – 8 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 2. miejsce w klasie 4,

2. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

52. Rajd Dolnośląski-Hotel Zieleniec – 7 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,

1. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

46. Rajd Świdnicki-KRAUSE – 10 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,

1. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

 

2017 r.

14. Rajd Gdańsk Baltic Cup – 10 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,

1. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

 

2016 r.

50. Rajd Dolnośląski – 6 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 3, 2. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Renault Clio R3T)

 

2015 r.

41. Rajd Cieszyńska Barbórka – 3. miejsce w klasie GOŚĆ (Renault Clio R3)

2014 r.
60. Rajd Wisły – 13. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 2. miejsce w klasie 5 (Renault Clio Ragnotti)

2013 r.
7. Rajd Czechowicki – 2. miejsce w klasie GOŚĆ (Renault Clio Ragnotti)
41. Rajd Świdnicki – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
59. Rajd Wisły – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 1. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
28. Rajd Karkonoski – nieukończony, awaria samochodu (Renault Clio Ragnotti)
22. Rajd Rzeszowski – 3. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
23. Rajd Dolnośląski – nieukończony, awaria samochodu (Renault Clio Ragnotti)
39. Rajd Barbórki Cieszyńskiej – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Ford Fiesta R2)

2011 r. – 2008 r. (wybrane starty)
7. Rajd Tyski – 4. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Honda Civic Type R)
„Walim Trophy” – 1. miejsce w klasie (Peugeot 206 gr. A)
Rally Pardubice – 6. miejsce w klasyfikacji generalnej, 1. miejsce w klasie (Peugeot 206 gr. A)
cykl KW Berg Trophy – wicemistrz w klasie E-1150 (Fiat Seicento gr. A) – 2009 r.
cykl KW Berg Trophy – II wicemistrz w klasie E-1150 (Fiat Seicento gr. A) – 2008 r.

Jacek Spentany – pilot

Jeden z najlepszych i najbardziej doświadczonych pilotów w Polsce, który ma na swoim koncie ogromne sukcesy. Startował w Mistrzostwach Polski i Mistrzostwach Europy z najszybszymi polskimi kierowcami. Swoją karierę rozpoczął w 2001 r. Przez lata pilotował wielu znanych kierowców, m.in. Łukasza Habaja, z którym sięgnął po tytuły Mistrza Polski w Pucharze Peugeota oraz Grupie N. Koordynował zespół Kajetana Kajetanowicza w drodze po dwukrotne mistrzostwo Europy.

inf.pras.