„Kacper Wróblewski i Jacek Spentany przed domową rundą”

Rajd Śląska to już czwarta runda najwyższego czempionatu w Polsce czyli Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. W ramach imprezy nie zabraknie Kacpra Wróblewskiego i Jacka Spentanego w Peugeocie 208 R2. Czy podobnie jak w poprzednich rundach walka w klasyfikacji generalnej 2WD czyli aut napędzanych na jedną oś dostarczy kibicom największych emocji do ostatniego kilometra rajdu?

 IMG_0321

Kacper Wróblewski:Poprzedni rajd był dla nas bardzo pechowy ale musimy zapomnieć o tym feralnym wydarzeniu. Skupiamy się już na Rajdzie Śląska. Mimo, że ta runda jest naszą domową to niestety nie daje nam to przewagi. Nie znam tych odcinków jakoś dobrze. Widziałem je po raz pierwszy w zeszłym roku podczas zapoznania z poprzednią edycją imprezy. Z pewnością nie są to klasyczne odcinki Rajdu Wisły, na których kiedyś szaleliśmy Renault Clio ale najważniejsze dla nas to to, że możemy zdobyć kolejne doświadczenie i zrobić cenne kilometry. Na pewno cieszymy się, że w ogóle pojawimy się na starcie. Tutaj ogromne podziękowania dla stajni Rallytechnology, która po incydencie na poprzednim rajdzie sprawnie i szybko przygotowała nam samochód. Stoimy przed kolejną szansą pokazania się z dobrej strony i mam nadzieję, że walka w „ośkach” dalej będzie najgorętszym tematem wśród kibiców i nie tylko. Dlatego też ważna dla nas będzie równa i skuteczna jazda i oczywiście zdobycie kolejnych punktów.

Wszystkich bardzo serdecznie zapraszam do kibicowania przy trasie! W końcu tylko raz w roku mamy szansę pojechać na Śląsku za co bardzo dziękujemy naszym partnerom: Wirtualna Polska, eSky Polska, Rallytechnology oraz radio RMF FM.

IMG_0347

Jacek Spentany:Rajd Śląska to dość młoda impreza organizowana w okręgu katowickim. Swój debiut w RSMP miała w zeszłym roku. Wcześniej przez lata Automobilklub Śląski był organizatorem wspomnianego przez Kacpra Rajdu Wisły, który w 2015 r. ostatni raz liczony był w ramach mistrzostw Polski. Od tamtej pory czekaliśmy na zorganizowanie rajdu tej rangi na trasach Śląska lub Podbeskidzia. Zrobił to Automobilklub Ziemi Tyskiej, przystępując z nową imprezą znaną wcześniej z Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska jako Rajd Mikołowski. Cieszy też to, że jest to po wielu latach jedyna nowa runda w kalendarzu RSMP i że po swoim zeszłorocznym debiucie dalej się w nim utrzymała. Stąd w pierwszej kolejności gratulacje dla organizatora i sędziów Okręgu Katowice pracujących na ten sukces oraz tych, którzy będą ciężko pracować na trasie podczas rywalizacji i w tym roku. Sportowo czuję się wspaniale bo to moja domowa runda! Tu na Śląsku, w Gliwicach i innych miastach zaczynałem przygodę od KJS, pracowałem jako sędzia, poznałem mnóstwo osób, dzięki którym startuję w rajdach i czerpię z tego wielką radość. Od strony sędziego staram się z OKSS aby rajdy pozostały na Śląsku m.in. przez cykl RSMŚl, gdzie regularnie startuję z Mateuszem Gołkiem. Z uwagi jednak na połączenie RSMP i RSMŚl w ramach Rajdu Śląska na prawym u Mateusza zastąpi mnie Radek Ćwięczek a ja będę miał po raz kolejny przyjemność zasiąść u Kacpra. Były znaki zapytania czy w ogóle pojedziemy tutaj. Ale startujemy więc radość jest niesamowita! Cieszymy się ogromnie bo mamy na Śląsku i Podbeskidziu wielu znajomych, fanów więc będzie nam niezmiernie miło widzieć ich na trasie wiedząc jak mocno nam kibicują i cały czas trzymają kciuki. Pozostaje nam tylko spotkać się na mecie w Żorach – mam nadzieję, że z dobrym wynikiem a wtedy z przyjemnością zostanę dłużej na Śląsku i kto wie może nawet do późnych godzin! Do zobaczenia na trasie i udanego rajdu dla zawodników oraz przede wszystkim dla organizatora.

 IMG_0626

Wszystkich kibiców RSMP zapraszamy już w piątek 29 czerwca od godziny 19:00 na Stadion Śląski w Chorzowie. Tutaj odbędzie się ceremonia startu. Następnie zawodnicy udadzą się do Mikołowa na pierwszy miejski odcinek specjalny. Po czym wrócą pod stadion, gdzie zakończa piątkowe zmagania nocnym oesem. Sobota to już 7 odcinków spcecjalnych w tym m.in. Bzie czy Chybie, które swój finał będą miały na mecie rajdu usytuowanej na rynku w Żorach. Łącznie zawodnicy przejadą 112 km oesowych.

 Wróbel RT logo 4 bez dodatkow (1)

Więcej informacji:

Strona internetowa organizatora – Rajd Śląska: http://www.rajdslaska.pl

Fanpage Kacpra Wróblewskiego: https://www.facebook.com/wrobelrally

Zapraszamy do kibicowania,

Kacper Wróblewski

Jacek Spentany

Informacje o zawodnikach:

Kacper Wróblewski – kierowca rajdowy

Swoją karierę rozpoczął w 2007 r., kiedy to zakupił pierwszy samochód – Fiata Seicento. Początki to okres intensywnej nauki z Piotrkiem Wosiem, Łukaszem Habajem i Jackiem Spentanym oraz z Tatą – Wojtkiem Wróblewskim. W 2008 r. i 2009 r. Kacper z sukcesami startował w wyścigach górskich, w cyklu KW Berg Trophy. W 2010 r. zamienił „wyścigowe” odcinki na rajdowe. Od tamtej pory z powodzeniem walczył o jak najwyższe lokaty w klasyfikacji generalnej Rajdowego Pucharu Polski. W 2014 r. z sukcesem zadebiutował w najwyższej lidze – Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Poza sportem motorowym osiągał duże sukcesy jako członek Kadry Narodowej w narciarstwie alpejskim. Jego cała kariera w tej dyscyplinie to ponad 100 startów w zawodach rangi międzynarodowej FIS i ponad 250 startów w zawodach ogólnopolskich, jako Junior Młodszy, Młodzik i Dziecko.

 

Najważniejsze osiągnięcia – SPORT MOTOROWY

 

2018 r.

52. Rajd Dolnośląski-Hotel Zieleniec – 7 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,

1. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

46. Rajd Świdnicki-KRAUSE – 10 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,

1. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

 

2017 r.

14. Rajd Gdańsk Baltic Cup – 10 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,

1. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

 

2016 r.

50. Rajd Dolnośląski – 6 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 3, 2. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Renault Clio R3T)

 

2015 r.

41. Rajd Cieszyńska Barbórka – 3. miejsce w klasie GOŚĆ (Renault Clio R3)

2014 r.
60. Rajd Wisły – 13. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 2. miejsce w klasie 5 (Renault Clio Ragnotti)

2013 r.
7. Rajd Czechowicki – 2. miejsce w klasie GOŚĆ (Renault Clio Ragnotti)
41. Rajd Świdnicki – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
59. Rajd Wisły – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 1. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
28. Rajd Karkonoski – nieukończony, awaria samochodu (Renault Clio Ragnotti)
22. Rajd Rzeszowski – 3. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
23. Rajd Dolnośląski – nieukończony, awaria samochodu (Renault Clio Ragnotti)
39. Rajd Barbórki Cieszyńskiej – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Ford Fiesta R2)

2011 r. – 2008 r. (wybrane starty)
7. Rajd Tyski – 4. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Honda Civic Type R)
„Walim Trophy” – 1. miejsce w klasie (Peugeot 206 gr. A)
Rally Pardubice – 6. miejsce w klasyfikacji generalnej, 1. miejsce w klasie (Peugeot 206 gr. A)
cykl KW Berg Trophy – wicemistrz w klasie E-1150 (Fiat Seicento gr. A) – 2009 r.
cykl KW Berg Trophy – II wicemistrz w klasie E-1150 (Fiat Seicento gr. A) – 2008 r.

Jacek Spentany – pilot

Jeden z najlepszych i najbardziej doświadczonych pilotów w Polsce, który ma na swoim koncie ogromne sukcesy. Startował w Mistrzostwach Polski i Mistrzostwach Europy z najszybszymi polskimi kierowcami. Swoją karierę rozpoczął w 2001 r. Przez lata pilotował wielu znanych kierowców, m.in. Łukasza Habaja, z którym sięgnął po tytuły Mistrza Polski w Pucharze Peugeota oraz Grupie N. Koordynował zespół Kajetana Kajetanowicza w drodze po dwukrotne mistrzostwo Europy.

inf.pras.