„Kacper Wróblewski i Jacek Spentany – szutrowa runda na Litwie”

317

Końcówka sezonu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski zapowiada się bardzo ciekawie. Załogi zamienią asfaltowe odcinki na szutrowe i już ten weekend po raz pierwszy w tym sezonie będą się ścigać po luźnej nawierzchni i to na Litwie. Wśród 36 załóg zgłoszonych do krajowego czempionatu do rywalizacji stanie również załoga Kacper Wróblewski i Jacek Spentany – liderzy klasyfikacji 2WD i klasy 4.

Kacper Wróblewski: Zaczynamy szutrową część sezonu, której nie mogłem się doczekać! Uwielbiam jeździć po luźnej nawierzchni! Wprawdzie mój ostatni tego typu start to Rajd Gdański w zeszłym roku ale teraz czekają nas aż dwie szutrowe rundy – Rajd Elektrenai a następnie Rajd Polski. Jeśli chodzi o zawody na Litwie to liczę na dużo frajdy z jazdy ale musimy też uważać. To końcówka sezonu i każdy punkt jest na wagę złota. Dlatego musimy pamiętać o naszym głównym celu, jakim jest tytuł mistrza Polski i na tym chcemy się skupić podczas tego weekendu. Na to pracowaliśmy i pracujemy cały rok z naszym zespołem. A jaki będzie wynik? Zobaczymy na mecie bo tam musimy się znaleźć! Razem z moimi partnerami: Wirtualna Polska, eSky Polska, Rallytechnology oraz radio RMF FM, zapraszamy na Litwę – na pierwszą szutrową rundę w tym sezonie!

Jacek Spentany: W sumie to nie wiem za wiele o tym rajdzie poza tym, że podobno jest bardzo szybko na litewskich szutrach. Do przejechania mamy prawie sto kilometrów prób sportowych ale odcinki będą bardzo krótkie, kilkukilometrowe jak w rajdach okręgowych w Polsce. Zapowiada się więc bardzo sprinterskie tempo na próbach których nie znamy. Co ciekawe w każdej pętli powracamy na drugi przejazd odcinków bez serwisu. Kolejne pętle to z kolei też nowe odcinki. Jest to zupełnie inny harmonogram zawodów niż ten do którego jesteśmy przyzwyczajeni w Polsce. Nie wiem też jak będzie wyglądała trasa po przejeździe czteronapędowych aut ale o tym wszystkim przekonamy się już w najbliższą sobotę. Musimy myśleć o krajowej rywalizacji w „ośkach” (auta napędzane na jedną oś) i zobaczymy ile koledzy z Litwy i Polski pozwolą nam wywieźć punktów. Oby było ich jak najwięcej i z dobrym wynikiem na mecie w sobotę! Trzymajcie za nas kciuki.

Rajd Elektrenai to przedostatnia, szósta runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Rozpocznie się już w piątek o godzinie 17:30 dwoma krótkimi miejskimi próbami. Na szutrowe odcinki zawodnicy ruszą w sobotę rano. Łącznie załogi mają do pokonania ponad 100 kilometrów.

Więcej informacji:

Strona internetowa organizatora: Rajd Elektrenai: http://rallyelektrenai.lt/

Fanpage Kacpra Wróblewskiego: https://www.facebook.com/wrobelrally

Zapraszamy do kibicowania,

Kacper Wróblewski

Jacek Spentany

Informacje o zawodnikach:

Kacper Wróblewski – kierowca rajdowy

Swoją karierę rozpoczął w 2007 r., kiedy to zakupił pierwszy samochód – Fiata Seicento. Początki to okres intensywnej nauki z Piotrkiem Wosiem, Łukaszem Habajem i Jackiem Spentanym oraz z tatą – Wojtkiem Wróblewskim. W 2008 r. i 2009 r. Kacper z sukcesami startował w wyścigach górskich, w cyklu KW Berg Trophy. W 2010 r. zamienił „wyścigowe” odcinki na rajdowe. Od tamtej pory z powodzeniem walczył o jak najwyższe lokaty w klasyfikacji generalnej Rajdowego Pucharu Polski. W 2014 r. z sukcesem zadebiutował w najwyższej lidze – Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Poza sportem motorowym osiągał duże sukcesy jako członek Kadry Narodowej w narciarstwie alpejskim. Jego cała kariera w tej dyscyplinie to ponad 100 startów w zawodach rangi międzynarodowej FIS i ponad 250 startów w zawodach ogólnopolskich, jako Junior Młodszy, Młodzik i Dziecko.

Najważniejsze osiągnięcia – SPORT MOTOROWY

2018 r.

27. Rajd Rzeszowski – 10. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,

1. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

Rajd Śląski – 8. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 2. miejsce w klasie 4,

2. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

52. Rajd Dolnośląski-Hotel Zieleniec – 7. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,

1. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

46. Rajd Świdnicki-KRAUSE – 10. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,

1. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

2017 r.

14. Rajd Gdańsk Baltic Cup – 10. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,

1. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

2016 r.

50. Rajd Dolnośląski – 6. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 3, 2. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Renault Clio R3T)

2015 r.

41. Rajd Cieszyńska Barbórka – 3. miejsce w klasie GOŚĆ (Renault Clio R3)

2014 r.
60. Rajd Wisły – 13. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 2. miejsce w klasie 5 (Renault Clio Ragnotti)

2013 r.
7. Rajd Czechowicki – 2. miejsce w klasie GOŚĆ (Renault Clio Ragnotti)
41. Rajd Świdnicki – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
59. Rajd Wisły – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 1. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
28. Rajd Karkonoski – nieukończony, awaria samochodu (Renault Clio Ragnotti)
22. Rajd Rzeszowski – 3. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
23. Rajd Dolnośląski – nieukończony, awaria samochodu (Renault Clio Ragnotti)
39. Rajd Barbórki Cieszyńskiej – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Ford Fiesta R2)

2011 r. – 2008 r. (wybrane starty)
7. Rajd Tyski – 4. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Honda Civic Type R)
„Walim Trophy” – 1. miejsce w klasie (Peugeot 206 gr. A)
Rally Pardubice – 6. miejsce w klasyfikacji generalnej, 1. miejsce w klasie (Peugeot 206 gr. A)
cykl KW Berg Trophy – wicemistrz w klasie E-1150 (Fiat Seicento gr. A) – 2009 r.
cykl KW Berg Trophy – II wicemistrz w klasie E-1150 (Fiat Seicento gr. A) – 2008 r.

Jacek Spentany – pilot

Jeden z najlepszych i najbardziej doświadczonych pilotów w Polsce, który ma na swoim koncie ogromne sukcesy. Startował w Mistrzostwach Polski i Mistrzostwach Europy z najszybszymi polskimi kierowcami. Swoją karierę rozpoczął w 2001 r. Przez lata pilotował wielu znanych kierowców, m.in. Łukasza Habaja, z którym sięgnął po tytuły Mistrza Polski w Pucharze Peugeota oraz Grupie N. Koordynował zespół Kajetana Kajetanowicza w drodze po dwukrotne mistrzostwo Europy.

inf.pras.