Trzecie w sezonie i drugie z rzędu podium, a także 16 punktów, w tym jeden zdobyty na Power Stage, czyli finałowym odcinku specjalnym zawodów – z takim wynikiem Tomek Kasperczyk i Damian Syty osiągnęli metę zakończonego dziś Rajdu Nadwiślańskiego. Dzięki temu, przed Rajdem Śląska – finałową rundą Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, załoga Tiger Energy Drink Rally Team utrzymała pozycję wiceliderów punktacji i zachowała szanse na zdobycie tytułu wicemistrzów Polski.
W Rajdzie Nadwiślańskim Kasperczyk i Syty zastosowali taktykę, która przyniosła im dobre rezultaty także w poprzednich rundach Inter Cars RSMP. Tomek i Damian koncentrowali się przede wszystkim na tym, by w równym tempie dotrzeć do mety przedostatniej odsłony zmagań w mistrzostwach Polski. Na sześciu z 11 rozegranych odcinków specjalnych załoga Tiger Energy Drink Rally Team plasowała się w pierwszej trójce klasyfikacji rajdu.
Rajd Nadwiślański był piątą rundą, z pięciu rozegranych w tym sezonie, w której Kasperczyk i Syty wywalczyli punkty. W Lublinie, podobnie jak w Rajdzie Dolnośląskim, załoga Tiger Energy Drink Rally Team zdobyła 16 „oczek”. Tym samym na jeden rajd przed końcem sezonu Tomek i Damian utrzymali pozycję wiceliderów mistrzostw. Ich przewaga nad trzecią załogą w tabeli to 3 punkty. O tym, kto zdobędzie tytuł wicemistrza Polski zdecydują wyniki finałowej rundy RSMP 2017, czyli Rajdu Śląska. W zawodach zaplanowanych na 13-15 października kibice zobaczą także Forda Fiestę R5 w barwach Tiger Energy Drink.
Tomasz Kasperczyk: – Jeżeli ktoś twierdzi, że Rajd Nadwiślański, to łatwy rajd czy wręcz spacerek, to nie wierzcie mu. Na tych odcinkach naprawdę jest co robić i trzeba być skupionym, bo niełatwo złapać odpowiedni rytm i satysfakcjonujące tempo. My zrealizowaliśmy swój cel na te zawody – dojechaliśmy do mety, osiągnęliśmy podium i co najważniejsze – utrzymaliśmy drugie miejsce w punktacji mistrzostw. Do rozstrzygnięcia mojej batalii ze Zbyszkiem Gabrysiem jeszcze daleko. Od tego dzieli nas 150 km ścigania w Rajdzie Śląska. Wiem, że Zbyszek nam nie odpuści, my też mamy apetyt na tytuł wicemistrzowski, więc trochę emocji czeka nas jeszcze w tym sezonie.
Nieoficjalna klasyfikacja końcowa Rajdu Nadwiślańskiego 2017
1. Nivette/Heller (Skoda Fabia R5) 1:15:33,2 s
2. Gabryś/Natkaniec (Ford Fiesta R5) +1:29,5 s
3. Kasperczyk/Syty (Ford Fiesta R5) +1:50,6 s
4. Brzeziński/Wroński (Ford Fiesta Proto) +2:11,5 s
5. Słobodzian/Wróbel (Subaru Impreza) +3:46,2 s
6. Marczyk/Gospodarczyk (Subaru Impreza) +3:48,8 s
7. Kotarba/Kotarba (Mitsubishi Lancer) +4:02,2 s
8. Chmielewski/Majewski (BMW R+ Maxi) +4:57,3 s
9. Maj/Jasiński (Ford Fiesta Proto) +5:16,6 s
10 Jurecki/Trela (Peugeot 208 R2) +7:39,5 s
Punktacja Inter Cars RSMP 2017 po Rajdzie Nadwiślańskim:
1. Nivette/Heller 120 pkt.
2. Kasperczyk/Syty 69 pkt.
3. Gabryś/Natkaniec 66 pkt.
4. Bouffier/Dini 42 pkt.
5. Butvilas/Vaitkevicius 30 pkt.
6. Mikołaj Marczyk 26 pkt.
7. Marcin Gagacki 25 pkt.
8. Słobodzian/Wróbel 22 pkt.
9. Kajetanowicz/Baran 21 pkt.
10. Grzyb/Browiński 16 pkt.
Zespół Tiger Energy Drink Rally Team powstał w 2012 roku, od samego początku jego trzon stanowi załoga Tomasz Kasperczyk/Damian Syty. Rok 2012 to pełny sezon Rajdowego Pucharu Polski oraz czeski Rajd Kostelec. W kolejnym sezonie Tomasz Kasperczyk zadebiutował w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, zdobywając tytuł II wicemistrza Polski w klasie 6. Kolejny – 2014 rok to zmiana samochodu i walka o punkty w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Nowy samochód i bardzo intensywny program treningowy zaowocowały 6. miejscem w klasyfikacji generalnej RSMP i pierwszym podium w tym cyklu podczas Rajdu Dolnośląskiego. Duet Tomasz Kasperczyk/Damian Syty zajął znakomite, drugie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. Sezon 2015 to kolejny rok startów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski oraz wybranych rundach Rajdowych Mistrzostw Europy w Fordzie Fiesta R5. W 2017 roku zespół będzie rywalizować w wybranych rundach FIA ERC i RSMP. Rajdową bronią Tiger Energy Drink Rally Team jest Ford Fiesta R5 serwisowany przez kielecką stajnię rajdową C-Rally. Sponsorem strategicznym zespołu jest Tiger Energy Drink.
inf.pras.