Zwyciężając w Rajdzie Śląska Tomasz Kasperczyk i Damian Syty przypieczętowali zdobycie tytułów wicemistrzowskich w Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Dla załogi Tiger Energy Drink Rally Team była to pierwsza wygrana w tym cyklu. Zwycięstwo znakomicie podsumowało niezwykle równy sezon, w którym Tomek i Damian byli jedyną załogą punktującą w każdym rajdzie.
Swoją tegoroczną rywalizację w Inter Cars RSMP załoga Forda Fiesty R5 rozpoczęła od podium na Rajdzie Świdnickim–KRAUSE, gdzie zaprezentowała świetne tempo i przyspieszała z oesu na oes. Efektem było wywalczenie nie tylko 3. miejsca na mecie, ale także 2 bonusowych punktów za drugi czas na Power Stage’u. Pod koniec maja cała krajowa czołówka udała się na jedyną szutrową imprezę cyklu – Rajd Gdańsk Baltic Cup. Tam głównym celem Kasperczyka i Sytego było zdobywanie doświadczenia na luźnej nawierzchni, ale nie oznaczało to wolnej jazdy. Piąte miejsce w klasyfikacji generalnej przyniosło kolejne cenne punkty. Co więcej, rajd ukończyli przed – jak się później okaże – swoim największym rywalem w walce o wicemistrzostwo, Zbigniewem Gabrysiem. 3. runda mistrzostw Polski, Rajd Rzeszowski, była również piątą odsłoną zmagań w FIA ERC (Rajdowe Mistrzostwa Europy). Była to wyjątkowo trudna i obfitująca w wiele wypadków edycja podkarpackiego rajdu, więc doskonale sprawiła się tam taktyka pewnej, równej jazdy. Dzięki niej załoga w barwach Tiger Energy Drink zajęła 10. miejsce w klasyfikacji ERC, ale co ważniejsze, 5. wśród załóg zgłoszonych do RSMP. Ten wynik jeszcze bardziej umocnił pozycję Tomka i Damiana w klasyfikacji krajowego czempionatu.
Końcówka sezonu mistrzostw Polski to seria świetnych wyników załogi Fiesty R5. Choć w Rajdzie Dolnośląskim na ostatnim oesie spadli za swojego najbliższego rywala, Zbigniewa Gabrysia, to i tak przywieźli podium, a wraz z nim kolejnych 16 punktów. Taki sam dorobek uzyskali na Rajdzie Nadwiślańskim, a w kończącym sezon Rajdzie Śląska postawili kropkę nad „i” wygrywając rundę RSMP po raz pierwszy w karierze.
Pod nieobecność Filipa Nivette, który już na jedną rundę przed końcem sezonu zapewnił sobie tytuł mistrzowski, Rajd Śląska miał być przede wszystkim areną rywalizacji o drugi stopień podium pomiędzy Tomkiem Kasperczykiem i Zbigniewem Gabrysiem. Na pierwszej, sobotniej pętli rajdu załoga Tiger Energy Drink Rally Team tasowała się z kierowcą z Brzeszcz, wygrywając dwa odcinki specjalne i tracąc do niego tylko 2,3 s. Po wycofaniu się rywali Kasperczyk i Syty awansowali na pozycję liderów i nie oddali jej aż do mety. Wisienką na szczycie tortu był najlepszy czas na dodatkowo punktowanym Power Stage’u, dzięki czemu załoga zakończyła sezon zdobywając maksymalną liczbę punktów – 28 na 28 możliwych do zdobycia.
Tomasz Kasperczyk: – To był trudny, ale bardzo pozytywny sezon, na którego zakończenie zostaliśmy wicemistrzami Polski. Zdobywaliśmy punkty w każdym rajdzie, jednocześnie starając się jechać jak najszybciej. Cały czas toczyliśmy zażartą walkę ze Zbyszkiem Gabrysiem tnąc się z nim na sekundy. Na Rajdzie Śląska chciałem wywrzeć na nim presję i udawało mi się to już od odcinka testowego na którym byłem troszkę szybszy. W efekcie on popełniał błędy, ale takie są rajdy. Jestem dumny z tego, że zostaliśmy wicemistrzami Polski, bo pracowaliśmy na to z Damianem kilka dobrych lat. Jeszcze pięć lat temu nie wiedziałem za bardzo czym są rajdy, a teraz staję na drugim stopniu podium mistrzostw Polski. Tutaj na Rajdzie Śląska po raz pierwszy w naszej karierze zwyciężyliśmy również w klasyfikacji generalnej, tego uczucia długo nie zapomnimy.
Nieoficjalna klasyfikacja końcowa Rajdu Śląska 2017*
1. Kasperczyk/Syty (Ford Fiesta R5) 1:19:52,3 s
2. Marczyk/Gospodarczyk (Subaru Impreza) +1:55,9 s
3. Kotarba/Dachowski (Mitsubishi Lancer) +2:11,8 s
4. Butvilas/Heller (Skoda Fabia R5) +3:13,1 s
5. Słobodzian/Wróbel (Subaru Impreza) +3:16,9 s
6. Gryc/Kuśnierz (Peugeot 208 R2) +5:34,2 s
7. Jurecki/Trela (Peugeot 208 R2) +5:45,0 s
8. Bonder/Gerber (Renault Clio R3) +6:52,6 s
9. Krysiak/Gacek (Ford Fiesta R2) +8:41,2 s
10. Lamot/Hryniuk (Peugeot 208 R2) +8:52,4 s
Punktacja Inter Cars RSMP 2017 po Rajdzie Nadwiślańskim*:
1. Nivette/Heller 120 pkt.
2. Kasperczyk/Syty 97 pkt.
3. Gabryś/Natkaniec 66 pkt.
4. Mikołaj Marczyk 45 pkt.
5. Dominykas Butvilas 44 pkt.
6. Bouffier/Dini 42 pkt.
7. Słobodzian/Wróbel 32 pkt.
8. Łukasz Kotarba 31 pkt.
9. Marcin Gagacki 25 pkt.
10. Kajetanowicz/Baran 21 pkt.
* Wymaga zatwierdzenia przez Polski Związek Motorowy
Zespół Tiger Energy Drink Rally Team powstał w 2012 roku, od samego początku jego trzon stanowi załoga Tomasz Kasperczyk/Damian Syty. Rok 2012 to pełny sezon Rajdowego Pucharu Polski oraz czeski Rajd Kostelec. W kolejnym sezonie Tomasz Kasperczyk zadebiutował w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, zdobywając tytuł II wicemistrza Polski w klasie 6. Kolejny – 2014 rok to zmiana samochodu i walka o punkty w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Nowy samochód i bardzo intensywny program treningowy zaowocowały 6. miejscem w klasyfikacji generalnej RSMP i pierwszym podium w tym cyklu podczas Rajdu Dolnośląskiego. Duet Tomasz Kasperczyk/Damian Syty zajął znakomite, drugie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. Sezon 2015 to kolejny rok startów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski oraz wybranych rundach Rajdowych Mistrzostw Europy w Fordzie Fiesta R5. W 2017 roku zespół będzie rywalizować w wybranych rundach FIA ERC i RSMP. Rajdową bronią Tiger Energy Drink Rally Team jest Ford Fiesta R5 serwisowany przez kielecką stajnię rajdową C-Rally. Sponsorem strategicznym zespołu jest Tiger Energy Drink.
inf.pras.