Klaudia Temple i Radosław Ćwięczek na targach Moto Show Kraków

480

Jutro w Krakowie startuje święto motoryzacji – Targi Moto Show Kraków. Częścią tego wielkiego projektu są pierwsze w Polsce targi poświęcone sportowi samochodowemu – Racing Show. Nie mogło na nich zabraknąć Radosława Ćwięczka startującego w wyścigach górskich oraz jedynej polskiej żeńskiej załogi rajdowej Klaudia Temple / Katarzyna Pytel-Majkowska.

Targi w tym roku zadebiutują w nowo wybudowanej hali wystawowej EXPO Kraków. Dla zwiedzających zostaną otwarte w najbliższą sobotę (24 maja) o godzinie 11:00.

W ramach Racing Show, w sobotę swoją broń rajdową wystawią Klaudia Temple z Katarzyną Pytel-Majkowską. Jest to świeżo przygotowane auto, specjalnie do startów w rajdów samochodowych w randze Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, bardzo mocna, 235-konna – Honda Civic Type-R FN-2!

Klaudia Temple swoją przygodę ze sportem motorowym rozpoczęła w 2009 roku od zdobycia licencji R2 upoważniającej do startów w tzw. 3 lidze, rajdowym debiucie. Po ukończeniu wymaganych 4 imprez do zdobycia licencji R1 w 2011 roku rozpoczyna swoje starty w Rajdowym Pucharze Polski. W początkowym etapie rajdowej kariery startowała Citroenem Saxo przygotowanym wg. specyfikacji klasy N2. Na sezon 2012 Stanlej Racing zbudował dla Klaudii Hondę Civic EK4 VTi do dalszych startów w klasie 9 (dawne N2) w Rajdowym Pucharze Polski. Do jej największych sukcesów należą m. in. 3 miejsce w klasie podczas Rajdu Karkonoskiego czy też 2 miejsce w klasie 9 na niedawno rozgrywanym 42 Rajdzie Świdnickim Krause. Zawodniczka ta od tego sezonu tworzy załogę z Katarzyną Pytel-Majkowską, co w obecnym momencie jest sporym ewenementem, stanowią one jedyną kobiecą załogę startującą na szczeblach Mistrzostw Polski, Rajdowego Pucharu czy też 3 ligi. Plan na najbliższą przyszłość zakłada wystartowanie tą bardzo mocną Hondą Civic Type-R FN2 podczas zbliżającego się Rajdu Rzeszowskiego już na poziomie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

W niedzielę targi startują od godziny 10:00 rano i w trakcie ośmiu godzin dla zwiedzających swoją broń wyścigową udostępni Radosław Ćwięczek, który chętnie odpowie na każde pytanie zwiedzających z dziedziny wyścigów i rajdów samochodowych prezentując jednocześnie swoje wyścigowe Renault Clio Sport 2.0. Auto przygotowane jest w sportowej specyfikacji auta seryjnego N-2000.

Krakowianin swoją przygodę ze sportem samochodowym rozpoczął w 2005 roku, kiedy to uczył się rzemiosła rajdowego pilotując m.in. Stefanowi Karnabalowi, Wojtkowi Włodkowi, Janowi Kasprzykowi czy Sebastianowi Mazurowi. 2007 roku przesiadł się z fotela „umysłowego” na fotel kierowcy rajdowego. Wówczas z sukcesami wystartował w ramach Rajdowego Pucharu Polski dysponując Peugeot’em 106 Rally. Radek startując w zaledwie sześciu rajdach zapewnił sobie tytuł v-ce Mistrza klasy N2.

Jednak jak sam mówi, samochodami i rajdami interesuje się od zawsze! Dzięki odwadze Taty, samodzielnie jeździ samochodem od 7 roku życia. Rajdami „zaraził” się od brata Rafała, to dzięki niemu pokochał ten sport bezgranicznie.

W sezonie 2008 powołany został nowy zespół wyścigowy TopRally Race Team, w którego barwach Radek wystartował w wybranych rundach Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. To były Jego pierwsze kroki w tym cyklu wyścigowym. Po ponad dwóch latach przerwy przygoda z wyścigami rozpoczęła się na nowo. W sezonie 2011, rywalizując w najsilniej obsadzonej klasie, odbiera puchar zdobywając tytuł II vice Mistrza Polski w klasyfikacji samochodów seryjnych o pojemności do 2 litrów (N-2000). Były to pierwsze starty za kierownicą Renault Clio Sport 2.0. Ten sezon Radek rozpoczął od startu w wyścigu w Załużu za kierownicą Hondy Civic Type-R przygotowanej przez Stanlej Racing.

Patronat medialny nad żeńską załogą Klaudia Temple / Katarzyna Pytel-Majkowska oraz Radosławem Ćwięczkiem sprawuje redakcja TopRally.pl – Serwis Sportów Samochodowych, gdzie można znaleźć więcej szczegółowych informacji o zawodnikach i aktualne wiadomości ze świata rajdów i wyścigów samochodowych.

Specyfikacja Hondy Civic gr. A:

– 235 KM i 230 nM,

– kolektor wydechowy R3 Jas Motosport,

– układ wydechowy R3 Jas Motosport,

– chłodzenie hamulców Jas Motosport,

– z przodu duży hamulec homologowany w R3,

– klocki CarboneLorraine,

– hydrauliczny hamulec ręczny,

– skrzynia ze szperą płytkową + krótkie przełożenie główne 6.33,

– zawieszenie z 3 regulacjami, ExtremeShox homologowane przez Jas Motosport do modelu R3,

– klatka bezpieczeństwa wykonana zgodnie z załącznikiem J,

– pełne wyposażenie bezpieczeństwa, kubełkowe fotele OMP RSPT-2, pasy Schroth przystosowane do systemu HANS, elektroniczny system gaśniczy.

inf. pras.