Lexus LC najlepszy w Super GT – czwarty raz pod rząd!

443

Lexus LC GT500 kontynuuje swą fantastyczną passę w wyścigach japońskiej serii Super GT. W czwartej turze zawodów, rozegranej w miniony weekend na torze Sportsland SUGO, załogi jadące Lexusami zajęły miejsca pierwsze i trzecie. To już czwarte pod rząd zwycięstwo flagowego coupe japońskiego producenta aut klasy premium w tych wyścigach.

lexus_lc_gt500_suga

W niedzielnym wyścigu jako pierwsza do mety dotarła jadąca Lexusem LC GT500 załoga Denso Kobelco SARD LC500 w składzie Heikki Kovalainen i Kohei Hirate. Trzecie miejsce na podium zajęła ekipa LeMans WAKO’S, drużyna Au TOM’S ukończyła wyścig na siódmym miejscu, zaś załoga KeePer TOM’S była dziesiąta.

 lexus_lc_gt500_suga__kohei_hirate_heikki_kovalainen

Po czterech rundach Super GT w klasyfikacji zespołów pierwsze pięć miejsc zajmują kolejno załogi Lexusów LC GT500 – LeMans WAKO’S, KeePer TOM’S, au TOM’S, SARD i Zent Cerumo – przed zespołami jeżdżącymi Hondami NSX-GT i Nissanami GT-R.

 lexus_lc_gt500_suga_012

Przypomnijmy, że w czerwcu załoga Au TOM’S (Kazuki Nakajima, James Rossiter) zdobyła pierwsze miejsce w rozegranej na torze Autopolis trzeciej rundzie Super GT. Na początku maja w poprzedniej rundzie serii na legendarnym Fuji Speedway wszystkie trzy miejsca na podium należały do Lexusów LC GT500, a w kwietniowej pierwszej rundzie Super GT na torze Okayama International wszystkie sześć startujących w wyścigu zajęło sześć pierwszych miejsc.

 lexus_lc_gt500_suga_026

Następna, piąta runda Super GT odbędzie się za dwa tygodnie na torze Fuji.

 lexus_lc_gt500_suga_065

Lexus LC GT500 to modyfikacja luksusowego coupe LC 500, opracowana przez TRD (Toyota Racing Development) z myślą o wprowadzonych w tym sezonie nowych przepisach japońskich wyścigów serii Super GT. Zamiast wolnossącego, pięciolitrowego silnika V8, który napędza seryjnego Lexusa LC 500, zastosowano turbodoładowaną, czterocylindrową jednostkę rzędową o pojemności skokowej 2000 cm³ z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a dziesięciobiegową przekładnię automatyczną zastąpiono sześciostopniową sekwencyjną skrzynią biegów.

 lexus_lc_gt500_suga_071

Auto o rozstawie osi 2750 mm waży nieco ponad 1020 kg. Mimo znacznych modyfikacji, takich jak umieszczone na masce dwa duże wyloty powietrza chłodzącego silnik, poszerzone błotniki, duży, przestawiany tylny spoiler, zmieniony przód i tył czy aerodynamiczne nakładki progów, nadwozie o długości 4960, szerokości 1950 i wysokości 1220 mm zachowuje charakterystyczne rysy LC.

lexus_lc_gt500_suga_073 lexus_lc_gt500_suga_075 lexus_lc_gt500_suga_087 lexus_lc_gt500_suga_097

inf.pras.