Luźna nawierzchnia, pełna koncentracja – Kasperczyk gotowy do końcówki sezonu

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski wchodzą w decydującą fazę – już w ten weekend zostanie rozegrana przedostatnia, szósta runda mistrzostw, którą będzie Rally Elektrenai. Pretendenci do tytułu mistrza Polski odwiedzą Litwę, gdzie na szutrowych trasach zlokalizowanych około 50 kilometrów na zachód od Wilna, zmierzą się nie tylko ze sobą, lecz także z czołówką tamtejszego czempionatu. Do rywalizacji na szybkich litewskich oesach ruszą także Tomasz Kasperczyk i Damian Syty w Fordzie Fiesta w barwach Tiger Energy Drink Rally Team.

Rundy rozgrywane poza granicami naszego kraju nie są niczym nowym dla RSMP, podobnie zresztą jak wizyty na Litwie, gdzie polska czołówka rywalizowała przed pięcioma laty w ramach Rajdu Kauno Ruduo. Zawody u naszych północnych sąsiadów słyną z bardzo szybkich szutrowych tras i długich zakrętów, w których rajdówki widowiskowo suną bokiem przy wysokich prędkościach. Atmosferę rywalizacji podnosi fakt, że stawka RSMP zmierzy się z miejscowymi zawodnikami, dla których szutry to… chleb powszedni, bowiem zdecydowania większość regularnych uczestników litewskich rajdów ściga się głównie na luźnych nawierzchniach.

Rajd rozpocznie się w piątek (7 września) o godzinie 18:00 czasu polskiego, kiedy odbędzie się ceremonia startu. Zaraz potem zawodnicy udadzą się na dwukrotny przejazd superoesu rozgrywanego na ulicach miasta Elektreny. Zasadnicza część rywalizacji będzie miała miejsce w sobotę, kiedy to kierowcy i piloci pokonają czternaście odcinków specjalnych tworzących trasę o łącznej długości 102,1 kilometrów.

Dla Tomka Kasperczyka i Damiana Sytego, podobnie jak dla większości polskich zawodników, będzie to pierwszy start w tej imprezie. W tym sezonie załoga Tiger Energy Drink Rally Team stawała już na najwyższym stopniu podium rundy RSMP. Przed szóstą rundą RSMP Kasperczyk i Syty zajmują piątą pozycję w klasyfikacji cyklu.

Tomasz Kasperczyk: – Rally Elektrenai otwiera szutrową końcówkę sezonu i zapewne nie tylko nas ciekawi, jak wypadnie konfrontacja na luźnej nawierzchni. Starty w innym kraju to jednak także rywalizacja z lokalnymi kierowcami i dodatkowy zastrzyk emocji i adrenaliny, także dla kibiców z Polski. Nie ma co ukrywać, że po awarii w Rajdzie Nadwiślańskim i nieukończonym Rzeszowskim nie włączymy się już do walki o mistrzostwo Polski, ale nie zmienia to naszego podejścia do dwóch ostatnich rund RSMP. Postaramy się trochę namieszać, oczywiście w pozytywnym znaczeniu. Cały czas otwarta pozostaje kwestia miejsc na podium w klasyfikacji sezonu, a że w rajdach wiele może się zdarzyć, to nie patrzymy na razie na sytuację w tabeli i bierzemy sprawy w swoje ręce. Przed startem na Litwie sprawdziliśmy się w Rajdzie Warmińskie Szutry, gdzie wygraliśmy klasę gość, więc czuję się dobrze przygotowany, a ten feeling chce przełożyć na satysfakcjonujący wynik.

Punktacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2018 przed Rally Elektrenai:

1. Brzeziński/Kozdroń 146 pkt.

2. Grzyb/Hundla 104 pkt.

3. Marczyk/Gospodarczyk 66 pkt.

4. Poloński/Sitek 60 pkt.

5. Kasperczyk/Syty 57 pkt.

6. Gabryś/Natkaniec 48 pkt.

7. Słobodzian/Dachowski 45 pkt.

8. Byśkiniewicz/Wisławski 42 pkt.

9. Kołtun/Pleskot 23 pkt.

10. Chuchała/Rozwadowski 21 pkt.

Zespół Tiger Energy Drink Rally Team powstał w 2012 roku, od samego początku jego trzon stanowi załoga Tomasz Kasperczyk/Damian Syty. Rok 2012 to pełny sezon Rajdowego Pucharu Polski oraz czeski Rajd Kostelec. W kolejnym sezonie Tomasz Kasperczyk zadebiutował w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, zdobywając tytuł II wicemistrza Polski w klasie 6. Kolejny – 2014 rok to zmiana samochodu i walka o punkty w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Nowy samochód i bardzo intensywny program treningowy zaowocowały 6. miejscem w klasyfikacji generalnej RSMP i pierwszym podium w tym cyklu podczas Rajdu Dolnośląskiego. Duet Tomasz Kasperczyk/Damian Syty zajął znakomite, drugie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. Sezon 2015 to kolejny rok startów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski oraz wybranych rundach Rajdowych Mistrzostw Europy w Fordzie Fiesta R5. W 2018 roku zespół będzie rywalizować w wybranych rundach FIA ERC i RSMP. Rajdową bronią Tiger Energy Drink Rally Team jest Ford Fiesta R5 serwisowany przez kielecką stajnię rajdową C-Rally. Sponsorem strategicznym zespołu jest Tiger Energy Drink.

inf.pras.