Mówią po 14. Rajdzie Gdańsk Baltic Cup

Zapraszamy na prasówki zawodników po Rajdzie Gdańsk Baltic Cup. Znajdziecie tutaj Filipa Nivette, Marcina Gagackiego, Tomka Kasperczyka oraz Kacpra Wróblewskiego. Czas start! 

1. Drugi z rzędu komplet Nivette

Sobota1
Filip Nivette i Kamil Heller po raz drugi w tym roku sięgają po komplet punktów, we wspaniałym stylu wygrywając 14. Rajd Gdańsk Baltic Cup. Załoga Skody Fabii R5 na drodze po kolejne zwycięstwo w tym sezonie odniosła aż osiem oesowych zwycięstw. Podium uzupełnili Dominik Butvilas i Bryan Bouffier.

14. Rajd Gdańsk Baltic Cup, podobnie jak w ubiegłym roku, stanowił jedyną szutrową rundę w kalendarzu Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Na starcie rywalizacji zjawiły się 32 załogi, a Filip Nivette i Kamil Heller wymieniani byli w gronie faworytów do zwycięstwa.

Sobota2

Walka na luźnej nawierzchni rozpoczęła się od pierwszego odcinka specjalnego Kolbudy, który został odwołany po bardzo groźnym wypadku załogi Mikołaj Kempa/Marcel Grudziński. Ze względów bezpieczeństwa drugi przejazd odcinka nie odbył się, więc pierwsza pętla 14. Rajdu Gdańsk Baltic Cup ostatecznie zamknęła się w trzech próbach, po których Filip Nivette i Kamil Heller legitymowali się przewagą 6,8 sekundy nad Dominikiem Butvilasem.

Na drugiej sobotniej pętli kluczowy okazał się OS 7 Szemud, podczas którego Filip Nivette był w stanie wypracować sobie przewagę w postaci aż 12,6 sekundy nad drugim na odcinku Bouffierem, który jako jedyny, próbę wcześniej, zdołał wyrwać w Rajdzie Gdańsk Baltic Cup oesowe zwycięstwo z rąk jego zwycięzcy.

Sobota4

Do niedzielnych oesów Filip przystąpił z bezpieczną przewagą ponad 25 sekund nad kolejnym zawodnikiem, jednak nie miał w planach kontrolowania przebiegu wydarzeń licząc na zimną kalkulację. Od samego rana Filip jechał bardzo szybko, zgarniając wszystkie cztery oesowe zwycięstwa i dodatkowe punkty za najlepszy czas na finałowym OS 10 Kartuzy – Power Stage.

Filip Nivette: – Tak jest! Gdańsk zdobyty po raz drugi! To także nasze drugie z rzędu zwycięstwo w tym sezonie, co nie zdarzyło się jeszcze nigdy. Ten wynik świetnie podkreśla naszą aktualną dyspozycję, a trzeba pamiętać że konkurencja na 14. Rajdzie Gdańsk Baltic Cup nie należała do słabych. Już dziś nie mogę doczekać się kolejnej rundy RSMP!

Sobota10

2. Rajd Gdańsk Baltic Cup: Gagacki na 7. miejscu, Topolewski na podium klasy Open N

Marcin Gagacki i Marcin Bilski ukończyli rywalizację na kaszubskich szutrach na siódmym miejscu w klasyfikacji generalnej zawodów;
19 punktów po dwóch rajdach – Gagacki i Bilski zdobywają punkty w drugiej rundzie Mistrzostw Polski z rzędu;
Życiowy wynik drugiej załogi Oponeo Motorsport – Dariusz Topolewski osiągnął metę Rajdu Gdańsk Baltic Cup na drugim miejscu w klasie Open N;

0e6e0a28-71d5-4022-8558-3c694e11b2b3 2ccc4467-f572-4537-b882-e4f9894044e4

W swoim pierwszym starcie samochodem klasy R5 na szutrze, Gagacki i Bilski starali się przede wszystkim dotrzeć do mety i pokonać jak najwięcej kilometrów potrzebnych, by poznać możliwości Skody Fabii R5, a także oswoić się z zachowaniem nowego samochodu na luźnej nawierzchni. Ten cel reprezentanci Oponeo Motorsport zrealizowali kończąc Rajd Gdańsk Baltic Cup na siódmej pozycji w klasyfikacji generalnej zawodów (na 32 zgłoszone załogi). Dzięki temu wynikowi Gagacki i Bilski zdobyli w Gdańsku 6 punktów do klasyfikacji Mistrzostw Polski.

W Rajdzie Gdańsk Baltic Cup życiowy wynik osiągnął drugi z zawodników Oponeo Motorsport, czyli Dariusz Topolewski. Kierowca Mitsubishi Lancera Evo IX wywalczył drugie miejsce w klasie Open N i dziewiąte w klasyfikacji generalnej zawodów, co jest najlepszym wynikiem w dotychczasowej historii jego startów w rundach RSMP.

17d6b376-4209-4879-82a5-34100476663d 54efb485-3562-470b-aff2-9907613c5e77

W rajdzie najlepsi byli Filip Nivette z Kamilem Hellerem w Skodzie Fabii R5. Drugie miejsce wywalczyła litewska załoga Dominikas Butvilas/Renatas Vaitkevicius (również Skoda Fabia R5). Podium uzupełnił trzykrotny rajdowy Mistrz Polski Bryan Bouffier (Ford Fiesta Proto) pilotowany przez Gilberta Diniego. Bouffier zwyciężył również w klasie Open N, w której drugie miejsce zajęli Topolewski i Drahan.

Po Rajdzie Gdańsk Baltic Cup Gagacki i Bilski zajmują piątą pozycję w punktacji InterCars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2017. W dwóch rozegranych do tej pory rundach cyklu bydgoska załoga Oponeo Motorsport zgromadziła łącznie 19 punktów. Z kolei Dariusz Topolewski, dzięki punktom wywalczonym na kaszubskich szutrach, awansował na 12. miejsce w punktacji, które zajmuje ax equo z Janem Chmielewskim.

Kolejnym startem Gagackiego i Bilskiego będzie 26. Rajd Rzeszowski (3-5 sierpnia), czyli trzecia runda RSMP 2017, która będzie jednocześnie piątą odsłoną zmagań w Rajdowych Mistrzostwach Europy 2017.

b0fcc372-0d1e-44c5-8e61-6ffe451ac64e d26e5f65-0068-4086-95a4-cb5bf95817c1

Marcin Gagacki: – To był dobry, ciekawy rajd i mam nadzieję, że zebrane doświadczenie przełoży się na lepsze wyniki w kolejnych startach. Obyśmy częściej spotykali się, by rywalizować na spektakularnych szutrowych odcinkach. Najtrudniejsze dla mnie było przystosowanie się do charakterystyki i możliwości samochodu R5. Myślałem, że będzie to nieco łatwiejsze, podobnie jak w Rajdzie Świdnickim, gdzie już od początku jechaliśmy dobrym tempem. Na kaszubskich oesach nie mogłem się odnaleźć, choć lubię jeździć po tej nawierzchni i parę fajnych wyników na szutrze mam w swoim dorobku. Dopiero w końcówce rajdu zacząłem się dogadywać z samochodem i czuć jak nim jechać, jak trzeba się zachowywać za jego kierownicą, więc te cenny kilometry „zostaną w głowie”. Potrzeba jeszcze kolejnych kilometrów, testów i doświadczeń i na pewno będzie lepiej, a co za tym idzie – szybciej.

Nieoficjalna klasyfikacja końcowa Rajdu Gdańsk Baltic Cup 2017:

1. Nivette/Heller (Skoda Fabia R5) 01:01,16 s.
2. Butvilas/Vaitkevicius (Skoda Fabia R5) +52,3 s.
3. Bouffier/Dini (Ford Fiesta Proto) +1:19,1 s.
4. Kołtun/Pleskot (Ford Fiesta R5) 1:36,9 s.
5. Kasperczyk/Syty (Ford Fiesta R5) +2:51,6 s.
6. Gabryś/Natkaniec (Ford Fiesta R5) +3:03,4 s.
7. Gagacki/Bilski (Skoda Fabia R5) +4:58,3 s.
8. Oleksowicz/Sadowski (Ford Fiesta R5) +7:21,3 s.
9. Topolewski/Drahan (Mitsubishi Lancer Evo IX) +7:54,0 s.
10. Wróblewski/Sitek (Peugeot 208 R2) +7:58,0 s.
11. Gryc/Kuśnierz (Peugeot 208 R2) +8:25,4 s.
12. Maj/Jasiński (Ford Fiesta Proto) +8:36,1 s.
13. Chmielewski/Kłos (Peugeot 208 R2) +9:28,9 s.
14. Jurecki/Trela (Peugeot 208 R2) +10:04,8 s.
15. Kotarba/Kotarba (Mitsubishi Lancer Evo IX) +10:27,0 s.

eb324067-ed33-4550-b046-58c89f52e7b7 ef0f9d01-a8f0-4cd2-9704-5931bdb02445

Punktacja InterCars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski po Rajdzie Gdańsk Baltic Cup:

1. Filip Nivette 56 pkt.
2. Dominikas Butvilas 30 pkt.
3. Tomasz Kasperczyk 27 pkt.
4. Zbigniew Gabryś 26 pkt.
5. Marcin Gagacki 19 pkt.
6. Bryan Bouffier 15 pkt.
7. Jarosław Kołtun 13 pkt.
8. Hubert Maj 8 pkt.
9. Mikołaj Marczyk 6 pkt.
10. Marcin Słobodzian 4 pkt.
=. Krzysztof Oleksowicz 4 pkt.
12. Jan Chmielewski 2 pkt.
=. Dariusz Topolewski 2 pkt.
14. Jakub Brzeziński 1 pkt.
=. Kacper Wróblewski 1 pkt.

W sezonie 2017 sponsorem strategicznym startów załogi Gagacki/Bilski jest Oponeo S.A. Zespół wspiera także Elmontaż-Bydgoszcz oraz patroni medialni: Motofakty.pl, TVP Bydgoszcz i Autocentrum.pl.

3. Bezproblemowy rajd i równa jazda Tomasza Kasperczyka

524e14a0-24be-47ed-9574-5d543b8703da

Załoga Tiger Energy Drink Rally Team w ramach przygotowań do kolejnych występów w FIA ERC Junior U28 wzięła udział w Rajdzie Gdańsk Baltic Cup. Tomek Kasperczyk i Damian Syty zakończyli rywalizację na 5. miejscu w klasyfikacji generalnej.

Jadąca Fordem Fiestą R5 ekipa pojawiła się na polskich oesach po raz drugi w tym sezonie. W Gdańsku kluczowym zadaniem było zbieranie doświadczeń na szutrowych odcinkach specjalnych. Dla Tomka i Damiana był to pierwszy start na luźnej nawierzchni w Rajdzie Gdańsk Baltic Cup. Każdy kilometr przejechany w tych warunkach był również ważny w kontekście kolejnych występów w mistrzostwach Europy.

5045eeb0-ea01-4877-bde1-d89e58be41fd

Rywalizacja w Gdańsku rozpoczęła się w sobotę, kiedy to rozegrano pięć odcinków specjalnych. Na pierwszej pętli załoga Tiger Energy Drink Rally Team starała się jechać równym, pewnym tempem i osiągała czasy w pierwszej piątce. Popołudniowe przejazdy przebiegły bez problemów, dzięki czemu Tomek i Damian sobotę zakończyli na 6. pozycji z niewielką stratą do wyżej sklasyfikowanych konkurentów. Ta sytuacja zmieniła się już na pierwszym niedzielnym oesie, na którym Tomek Kasperczyk awansował na 5. miejsce. Na trzech kolejnych oesach Fiesta R5 w barwach Tiger Energy Drink dojeżdżała bezpiecznie do mety, a załoga kontrolowała tempo utrzymując 5. pozycję aż do mety. Ten wynik pozwolił Tomkowi Kasperczykowi i Damianowi Sytemu utrzymać 3. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP. Co ważne, do awansu na wyższą pozycję młodej załodze brakuje jedynie trzech punktów.

eca3f83f-1eba-43d9-8806-5f8fd14b67dc

Kolejnym startem duetu Kasperczyk/Syty będzie 26. Rajd Rzeszowski, czyli runda RSMP będąca jednocześnie zawodami zaliczanymi do kalendarza FIA ERC Junior U28.

Tomasz Kasperczyk: – Oceniam mój start w Gdańsku pozytywnie, szczególnie w kontekście mojego skromnego doświadczenia na szutrze, więc piąte miejsce to zadowalający wynik. Trudno porównać ten rajd z rundami Rajdowych Mistrzostw Europy, gdzie każdy rajd jest inny. Choć muszę przyznać, że w Gdańsku nie było łatwych oesów. Myślę, że byłoby fajnie, gdyby ten rajd został w kalendarzu, ale z nieco lepszą organizacją. Przez cały rajd jechałem czysto, unikałem błędów oraz kapci, co było tak naprawdę kluczowe w ten weekend. Co najważniejsze wywalczyłem kolejne punkty i wyprzedziłem Zbyszka Gabrysia w klasyfikacji generalnej RSMP. Z pewnością napędzi nas to do dalszej walki w następnych rundach.

fb9c6393-1f83-4986-bed8-31b44cd534f6

Wyniki Rajdu Gdańsk Baltic Cup 2017:

1. Nivette/Heller (Skoda Fabia R5) 01:01,16 s.
2. Butvilas/Vaitkevicius (Skoda Fabia R5) +52,3 s.
3. Bouffier/Dini (Ford Fiesta Proto) +1:19,1 s.
4. Kołtun/Pleskot (Ford Fiesta R5) 1:36,9 s.
5. Kasperczyk/Syty (Ford Fiesta R5) +2:51,6 s.
6. Gabryś/Natkaniec (Ford Fiesta R5) +3:03,4 s.
7. Gagacki/Bilski (Skoda Fabia R5) +4:58,3 s.
8. Oleksowicz/Sadowski (Ford Fiesta R5) +7:21,3 s.
9. Topolewski/Drahan (Mitsubishi Lancer Evo IX) +7:54,0 s.
10. Wróblewski/Sitek (Peugeot 208 R2) +7:58,0 s.
11. Gryc/Kuśnierz (Peugeot 208 R2) +8:25,4 s.
12. Maj/Jasiński (Ford Fiesta Proto) +8:36,1 s.
13. Chmielewski/Kłos (Peugeot 208 R2) +9:28,9 s.
14. Jurecki/Trela (Peugeot 208 R2) +10:04,8 s.
15. Kotarba/Kotarba (Mitsubishi Lancer Evo IX) +10:27,0 s.

fe0b77a9-a666-4159-8a51-ca7c7760f30f

Klasyfikacja RSMP 2017 po Rajdzie Gdańsk Baltic Cup:

1. Filip Nivette 56 pkt.
2. Dominikas Butvilas 30 pkt.
3. Tomasz Kasperczyk 27 pkt.
4. Zbigniew Gabryś 26 pkt.
5. Marcin Gagacki 19 pkt.
6. Bryan Bouffier 15 pkt.
7. Jarosław Kołtun 13 pkt.
8. Hubert Maj 8 pkt.
9. Mikołaj Marczyk 6 pkt.
10. Marcin Słobodzian 4 pkt.
=. Krzysztof Oleksowicz 4 pkt.
12. Jan Chmielewski 2 pkt.
=. Dariusz Topolewski 2 pkt.
14. Jakub Brzeziński 1 pkt.
=. Kacper Wróblewski 1 pkt.

4. „Więcej już chyba nie mogliśmy zrobić!” – tak swój sukces komentuje załoga ze Śląska w składzie Kacper Wróblewski i Łukasz Sitek. W miniony weekend 25-letni kierowca rajdowy z Żywca wraz ze swoim pilotem wygrali 14 Rajd Gdańsk Baltic Cup – szutrową rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, wśród aut napędzanych na jedną oś. Triumfowali również w klasie 4 i finalnie zajęli 10 miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu!

fot. 1
Kacper i Łukasz od początku narzucili swoim rywalom dość wysokie tempo. Pierwszego dnia wygrali wszystkie sobotnie odcinki specjalne co pozwoliło im zachować dość sporą przewagę nad konkurencją i drugiego dnia utrzymać pozycję lidera.

Kacper Wróblewski: Jestem niesamowicie szczęśliwy z przebiegu całego rajdu! Jadąc tu wiedziałem, że prędkość po testach jest „ok” ale nie sądziłem, że aż tak. Po przejechaniu pierwszego odcinka, na którym jeszcze cofaliśmy, jak zobaczyłem czas to byłem pewien, że pojawił się błąd w wynikach. Ale wyniki następnego OS pokazały, że jednak wszystko jest dobrze i wygrywamy! I tak było na każdym odcinku sobotniej rywalizacji. Mieliśmy naprawdę niesamowitą frajdę z jazdy. OS’y były piękne i sprzyjające przedniemu napędowi. Drugiego dnia zaczęliśmy szybko ale rozważnie i bezpiecznie. Plan był taki by powiększyć jeszcze przewagę nad konkurencją a później pojechać zachowawczo i niczego nie uszkodzić. Nie było to łatwe zadanie – szczególnie w kontekście utrzymania koncentracji, ale udało się! Wygraliśmy większość OS’ów i zwyciężyliśmy w 2WD oraz klasie 4. To był najlepszy rajd w mojej karierze! Ojców tego sukcesu jest wielu i wszystkim pragnę bardzo mocno podziękować ale w szczególności moim partnerom: Coldgroup, Infimed, eSky Polska, Mitech, Fajno Chatka z Wisły oraz MM Studio Reklamy, całej ekipie Rallytechnology oraz Łukaszowi Habajowi. To dzięki jego wiedzy, przekazywanej mi od lat byłem, w stanie wsiąść do auta praktycznie z marszu i jechać takim tempem! Dziękuję!

fot. 2

Łukasz Sitek: Ten rajdowy weekend długo jeszcze będę wspominał. Debiut na szutrowej nawierzchni w samochodzie R2 z bardzo szybkim kierowcą nie należał do łatwych. Jednak tempo Kacpra powodowało uśmiech na twarzy na każdej mecie stop. Finalnie nasz wynik to nagroda dla „Wróbla” za trud jaki wkłada w przygotowanie siebie jako kierowcy oraz walki o budżet na starty. Dziękuję Kacprowi, jego partnerom oraz całemu zespołowi za wspólny rajdowy weekend.

14. Rajd Gdańsk Baltic Cup był jedyną szutrową rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Zarówno pierwszego jak i drugiego dnia zawodnicy mieli do przejechania 4 odcinki specjalne o długości ponad 100 kilometrów. Do końca rajdowego sezonu zostały jeszcze 4 asfaltowe rundy. W dwóch z nich wstępnie swój start zapowiada również Kacper Wróblewski.

WYNIKI oraz dodatkowe informacje o 14. Rajdzie Gdańsk Baltic Cup znajdziecie na stronie organizatora: www.rajdgdansk.pl

fot. 3

Zapraszamy do kibicowania
Kacper Wróblewski

https://www.facebook.com/wrobelrally

Informacje o zawodnikach:

Kacper Wróblewski – kierowca rajdowy
Swoją karierę rozpoczął w 2007 r., kiedy to zakupił pierwszy samochód – Fiata Seicento. Początki to okres intensywnej nauki z Piotrkiem Wosiem, Łukaszem Habajem i Jackiem Spentanym oraz z Tatą – Wojtkiem Wróblewskim. W 2008 r. i 2009 r. Kacper z sukcesami startował w wyścigach górskich, w cyklu KW Berg Trophy. W 2010 r. zamienił „wyścigowe” odcinki na rajdowe. Od tamtej pory z powodzeniem walczył o jak najwyższe lokaty w klasyfikacji generalnej Rajdowego Pucharu Polski. W 2014 r. z sukcesem zadebiutował w najwyższej lidze – Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Poza sportem motorowym osiągał duże sukcesy jako członek Kadry Narodowej w narciarstwie alpejskim. Jego cała kariera w tej dyscyplinie to ponad 100 startów w zawodach rangi międzynarodowej FIS i ponad 250 startów w zawodach ogólnopolskich, jako Junior Młodszy, Młodzik i Dziecko.

fot. 4

Najważniejsze osiągnięcia – SPORT MOTOROWY

2017 r.
14. Rajd Gdańsk Baltic Cup – 10 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1..miejsce w klasie 4, 1. miejsce w klasie 2WD, (Peugeot 208 R2)

2016 r.
50. Rajd Dolnośląski – 6 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 3, 2 miejsce w klasie 2WD, (Renault Clio R3T)

2015 r.
41. Rajd Cieszyńska Barbórka – 3. miejsce w klasie GOŚĆ (Renault Clio R3)

2014 r.
60. Rajd Wisły – 13. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 2. miejsce w klasie 5 (Renault Clio Ragnotti)

2013 r.
7. Rajd Czechowicki – 2. miejsce w klasie GOŚĆ (Renault Clio Ragnotti)
41. Rajd Świdnicki – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
59. Rajd Wisły – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 1. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
28. Rajd Karkonoski – nieukończony, awaria samochodu (Renault Clio Ragnotti)
22. Rajd Rzeszowski – 3. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
23. Rajd Dolnośląski – nieukończony, awaria samochodu (Renault Clio Ragnotti)
39. Rajd Barbórki Cieszyńskiej – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Ford Fiesta R2)

2011 r. – 2008 r. (wybrane starty)
7. Rajd Tyski – 4. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Honda Civic Type R)
„Walim Trophy” – 1. miejsce w klasie (Peugeot 206 gr. A)
Rally Pardubice – 6. miejsce w klasyfikacji generalnej, 1. miejsce w klasie (Peugeot 206 gr. A)
cykl KW Berg Trophy – wicemistrz w klasie E-1150 (Fiat Seicento gr. A) – 2009 r.
cykl KW Berg Trophy – II wicemistrz w klasie E-1150 (Fiat Seicento gr. A) – 2008 r.

fot. 5

Łukasz Sitek – pilot
Bardzo doświadczony i utytułowany zawodnik. Swoje starty rozpoczął już w 2008 r. jako kierowca w rajdach zaliczanych do Pucharu Polskiego Związku Motorowego oraz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (ponad 20 eliminacji). Od trzech sezonów pilot na „gorącym prawym fotelu” nie tylko w Polsce ale i za granicą. W sezonie 2016 razem z Jerzym Tomaszczykiem zdobyli tytuł wicemistrza czeskiej edycji Pucharu Opla Adama. Obecnie zasiada na prawym fotelu u kierowców w samochodach R2 w Polsce (m.in. Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Śląska oraz Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski) ale również w Rajdowych Mistrzostwach Czech (uczestnik Peugeot Total Cup Czech Republic). Na co dzień pracuje w Ustrońskim Magistracie, a w wolnych chwilach działa jako instruktor sportowej jazdy na torach i event’ach motoryzacyjnych.

inf.pras.