Mówią przed Magurą

Weekend dla wyścigów górskich – czas start! Zapraszamy na tradycyjne wypowiedzi zawodników przed kolejną rundą GSMP – Magurą:

1. Dubai wraca do ścigania

W 3 Wyścigu Górskim Magura Małastowska zobaczymy dwukrotnego Mistrza Polski GSMP z 2014 i 2015 roku. Jeszcze dwa tygodnie temu Dubai miał nie pojawić się na trasach aż do zawodów w Banovcach, jednak po wypadku na Jahodnej udało się poskładać samochód a kontuzja jakiej nabawił się mistrz już została zaleczona.

15
Dubai:
Tak naprawdę mój występ na Magurze wciąż stoi pod znakiem zapytania i problemem nie jest mój stan zdrowia, który mocno się polepszył po Jahodnej, ale efekt drugiego wypadku jakim jest naprawa samochodu. Przygotowanie Lancera Berg Monster przedłuża się, a cała ekipa 4Turbo mocno walczy, żeby poskładać samochód i pojawić się na najbliższym wyścigu. Czy uda się nam podołać okażę się już w najbliższy weekend. Robimy wszystko żeby stanąć do walki. Ten sezon jest dla mnie bardzo pechowy. Taki jest Motorsport niestety i muszę to przyjąć z pokorą, jako nowe doświadczenie. Auto musi być dobrze przygotowane, bo nie możemy sobie pozwolić na kolejny błąd. Chęci z mojej strony sa ogromne, wola walki z dnia na dzień większa, ale czasu im bliżej wyścigu coraz mniej, a pracy jeszcze przybywa. Na dzisiaj mogę powiedzieć, że podejmuję rękawicę i liczę na fajną rywalizację przy tłumach kibiców, ale co będzie okaże się w sobotę tuż przed treningami.

2.Boczek przed Magurą

15

Przed nami Magura, ale niestety po raz pierwszy będę w roli kibica a nie zawodnika. Mój zespołowy kolega Dubaj wystartuje sam i będzie walczył o zwycięstwo. Na pewno będę go wspierał przez cały weekend jak i innych kierowców. Trzymam kciuki za Dubaja i życzę mu powrotu do formy z sezonu 2016. Mam okazję zobaczyć wyścig od drugiej strony, chociaż nie będzie to łatwe. Lubię trasę na Magurze oraz perfekcyjną organizację zawodów przygotowanych przez Automobilklub Biecki. Do zobaczenia na trasie, tzn. przy trasie. Gorące pozdrowienia dla kibiców 4Turbo, których zapraszam na zawody.

3. Grzegorz Kozioł – nie zawiodę kibiców

W najbliższy weekend Grzegorz Kozioł weźmie udział w 5 i 6 rundzie Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski rozgrywanych podczas 3 Wyścigu Górskiego Magura Małastowska w okolicach Gorlic.
Na starcie kibice zobaczą 45 kierowców, a Kozioł pojawi się w 4 napędowym Lancerze Evo gr. A, którym zdobył w latach ubiegłych kilka tytułów Mistrza Polski.

Koziol_Zaluz
Grzegorz Kozioł:
Magura to wyścig, który po raz pierwszy jechałem rok temu. Wielu kolegów startuje tu już po raz 3, ale mam nadzieję, że to nie będzie grało w tym roku roli. Jestem dobrze przygotowany. Przede mną praktycznie domowy wyścig tuż po Limanowej. Jest bardzo techniczny i dość szybki. Postaram się być skoncentrowany i zdobyć jak najwięcej punktów do rocznej klasyfikacji. Na Magurze zawsze jest dużo kibiców, którzy nas wspierają. Liczę na nich też w tym roku. Wreszcie też mamy trochę różnorodności na wyścigu, szybkie partie, nawroty no i spadanie w dół. Ten wyścig podobnie jak i każdy w tym sezonie mogę pojechać dzięki moim sponsorom: firmie Flora z Krakowa i Uni-Matic. Mojego Lancera Evo w tym roku obsługuje firma M-Tech, a medialnie prowadzi mnie zespół profesjonalistów z Team Promotion Marketing i PR Sportowy, a także portal WyscigiGorskie.pl. Zapraszam wszystkich na wakacyjny weekend w okolice Gorlic na 5 i 6 rundę GSMP Magura 2016.

4. Marcin Wrona na Magurze

Po raz drugi w swojej wyścigowej karierze młody Rzeszowianin Marcin Wrona wystartuje podczas Wyścigu Górskiego Magura Małastowska, który rozpoczyna się w najbliższy piątek w Gorlicach.

Na starcie 5 i 6 rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski pojawi się 45 kierowców, którzy w dniach 25-26 czerwca rywalizować będą na 3440 metrowej trasie z Małastowa do Gładyszowa przy granicy polsko-słowackiej. Wyścig Górski Magura uznawany jest za jeden z najtrudniejszych w Polsce. Techniczna górska i kręta trasa sprawia, że nawet najlepsi kierowcy popełniają na niej najprostsze błędy.
Tegoroczna 3 edycja rozpocznie się w piątek 24 czerwca na Gorlickim Rynku, gdzie organizator zaplanował odbiór administracyjny oraz badanie kontrolne. W sobotę zawodnicy ruszą na trasę i pojawią się w 5 podjazdach – zapoznawczym, dwóch treningowych i wyścigowym. Główna rywalizacja 1 dnia rozpocznie się o godzinie 14:00. Drugi dzień to 4 podjazdy – 2 treningi i 2 wyścigi, które wystartują o godzinie 13:00.

Marcin_Wrona
Marcin Wrona:
Na Magurze będę walczył o kolejne punkty w klasie N do 2 litrów. Pogoda zapowiada się wymarzona i w tym roku już chyba nie będzie mi dane jeździć po mokrym. Dziękuję organizatorom, że z roku na rok sprawiają trasę jeszcze bardziej bezpieczną dodając elementy barier. Odcinek jest chyba jednym z najbardziej technicznych w Polsce i to zmusza wszystkich do jeszcze większej koncentracji. W dolnej części znajdują się 2 nawroty na które nie mam jeszcze recepty, ale przepracowałem okres przed wyścigiem bardzo intensywnie, więc myślę, że po treningach w sobotę będę mógł powiedzieć, że udało się odczarować te zakręty. To mój 2 występ w tym roku i zamierzam już pojechać wszystkie wyścigi do końca sezonu. Chcę powalczyć o tytuł, który jest moim celem. Pokusić się o zwycięstwo na Magurze byłoby bardzo fajnie. Jestem pewien siebie i zobaczymy jakie czasy uda się kręcić podczas zbliżającego się weekendu. Moje starty w tym sezonie wspierają firmy: KOMA Transport Spedycja, , Farutex, ABC Prawo Jazdy, MaxLift, Termar, Rzeszów Stolica Innowacji, La Grotta, BodyShock Rzeszów oraz TVP 3 Rzeszów, które zostało moim patronem medialnym. Do grona partnerów dołączają Momenti Italiani i Restauracje Kaktus. Od sezonu 2015 moją obsługą medialną zajmuje się firma Team Promotion Marketing i PR Sportowy. Teraz czekam już na piątek i badanie kontrolne w Gorlicach.

5. Radek Ćwięczek – Odczarować Magurę

Niespełna trzy i pół kilometrowa trasa z Małastowa do Gładyszowa nieopodal Gorlic będzie w najbliższy weekend gościć najszybszych kierowców rywalizujących w cyklu Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. W trzeciej edycji Wyścigu Górskiego Magura Małastowska, stanowiącego piątą i szóstą rundę GSMP awizuje swój udział 45 zawodników. Wśród nich o najlepszy wynik rywalizować będzie lider klasy N-2000 Radosław Ćwięczek, który po raz kolejny wystartuje Hondą Civic Type R.

RadekCwieczek_Jahodna2016(2)

Radek Ćwięczek: Przerwa w ściąganiu była długa, więc jestem głodny jeżdżenia! Co prawda w między czasie wraz z Mateuszem Gołkiem wziąłem udział w prologu rajdu Festiwalowego ale to było zaledwie parę kilometrów. Początek sezonu jest bardzo dobry i z optymizmem patrzę na nadchodzące wyścigi. Plan jest taki jak zawsze, czyli jechać tak szybko jak to tylko możliwe. Trasa w Gorlicach nigdy nie była dla mnie łaskawa i liczę że w tym roku ją „odczaruję”. Uważam, że wyścig w Małastowie rozpoczyna właściwą cześć sezonu, podczas której trzeba będzie jeździć szybko i bezbłędnie. Trzymajcie więc kciuki za mnie i mój zespół! Wszystkich serdecznie zapraszam w okolice Gorlic, gdzie emocji na pewno nie zabraknie.

RadekCwieczek_Jahodna2016(4)

Partnerami zespołu Ćwięczek Sport w sezonie 2016 są CATKOP, Finish-A, Motologic oraz Słodko Słone Catering. Patroni medialni: portal TopRally.pl, telewizja TVP Kraków, radio Eska oraz gazeta Auto‑Moto Biznes.

Informacja prasowa Radka Ćwięczka: Robert Duszyk

6.Paweł Gos – GSMP Magura – osobiste porachunki z trasą

Zwycięski zespół Exact Systems Race & Rally Team w najbliższy weekend pojawi się na magurskiej trasie wyścigu górskiego aby rywalizować w 5 i 6 rundzie Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Do zawodów zgłoszonych zostało 45 zawodników z czego aż 15 w samochodach 4×4.
Za kierownicą Mitsubishi Lancera gr. A zasiądzie Paweł Gos, natomiast jego kolega zespołowy Rafał Serafinowicz wsiada do Lancera Evo X gr. N, gdzie powalczy o wygraną z mocną konkurencją.
Paweł Gos:
Jesteśmy już praktycznie w połowie sezonu GSMP i zawody na Magurze sprawiają, że moje nastawienie staje się coraz bardziej bojowe. Mam osobiste porachunki z trasą od 2015 roku. Moje wyniki w ubiegłym roku podczas tego wyścigu były słabe, ale od tego momentu nastąpił jakby zwrot w moim myśleniu. Magura po niepowodzeniach przełamała we mnie coś, co w drugiej połowie sezonu 2015 dało rezultat. Jest to jedna z najkrótszych tras ale i techniczna. Długi łuk w  środku odcinka prowadzący do prawego nawrotu jest tym miejscem za którym nie przepadam. Tam trzeba hamować w punkt. Na trasie mamy jeszcze dwa efektowne miejsca gdzie pomaga hamulec ręczny, żeby ustawić auto no i kultowe w Polsce spadanie w dół do mety. Liczę na to, że aura pozwoli nam w tym roku na dobra rywalizację a kibice dopiszą, bo w końcu od piątku mamy wakacje. Ja w tym roku walczę z Grześkiem Koziołem, który jeździ dłużej niż ja i wiem, że musze jeszcze popracować nad tym aby z nim wygrywać. Mam mniejszą moc w moim Lancerze, ale to pozwala mi uczyć się auta z podjazdu na podjazd. W ramach zespołu Exact Systems Race & rally Team wspólnie z Rafałem Serafinowiczem tym razem powalczymy identycznie oklejonymi Lancerami – ja Evo VIII gr A, a Rafał Evo X gr. N. Walczymy też o kolejny tytuł Mistrzów Polski w klasyfikacji zespołowej. Rafał chciałby utrzymać prowadzenie wśród polskich zawodników i sięgnąć po tytuł mistrza. Liczymy na gorący doping dla wszystkich kierowców. Chciałbym podziekowac naszym partnerom za wsparcie w sezonie 2016: Exact Systems, Control+Rework Service, Work Service, Metabond, Plus, Anex, Monko Coffee, Spark Promotions oraz Moto Flota. Wszystkich kibiców zapraszam do naszej strefy, gdzie przygotowaliśmy koszulki oraz upominki.

7.Wojtek Szulc – Magura uczy pokory

Trzeci raz na Magurskiej trasie swój kunszt jazdy pod górę zaprezentuje reprezentant zespołu 4Motors – Wojciech Szulc, który już w najbliższy weekend pojawi się podczas 3 Wyścigu Górskiego Magura Małastowska swoim Mitsubishi Lancerem Evo X w grupie N.
3440 metrowy odcinek w okolicach Gorlic to jedna z bardziej technicznych tras w Polsce. Zwłaszcza jej końcowa część jest wyjątkowa bowiem prowadzi nie pod górę a w dół.
Na starcie 5 i 6 rundy kibice zobaczą 45 kierowców, 15 w autach 4×4, w tym Wojtka Szulca, który po czterech rundach zajmuje obecnie ex aequo 4 pozycję w swojej grupie razem z Herbim mając na koncie 28 punktów, czyli tylko 16 mniej niż 3 zawodnik w stawce Krzysztof Dereń.

3

Wojciech Szulc
1 wyścig na Magurze w 2014 nauczył mnie pokory ale śladu na mojej psychice nie zostawił. Był spektakularny dzwon, ale to już przeszłość. W tym roku rywalizacja w gr. N jest bardzo ciekawa. Koledzy są mocno pospinani i walczą o każdą sekundę. Ja natomiast czekam spokojnie na niedzielne podsumowanie. Chcę dojechać do mety w sobotę i niedzielę. Ciekawa będzie sytuacja pogodowa. Szykuje się upalny weekend i ulewy, które wprowadzą element niewiadomej do rywalizacji. Trasa na Magurę jest bardzo techniczna. Końcówka jest trudna. Nerwowo robi się po hopie, gdzie idziemy w ciemno w dół. Szkoda, że na liście zgłoszeń jest tylko 45 kierowców. Brakuje Czechów i Słowaków, z którymi walczyliśmy podczas poprzednich rund. Moje auto jak do tej pory było niezawodne i świetnie przygotowane przez ekipę 4Motors. Niezawodni mechanicy dbają o moją maszynę, a ja muszę zadbać o dobry i przyzwoity wynik. Widzimy się już w sobotę na trasie i liczę na tłumy kibiców, bo będzie to pierwszy wakacyjny weekend.

 

8. Komunikat prasowy Magdy Wilk

Już w ten weekend 45 kierowców powalczy o jak najwyższe miejsca na podium podczas 3. Wyścigu Górskiego Magura Małastowska, który stanowi 5. i 6. Rundę Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 2016. W klasie A-2000 ponownie wystartuje Radomianka Magda Wilk w Renault Clio Sport.

1

Magda Wilk:
Weekend zapowiada się bardzo ciekawie. Kolejny start i kolejne wyzwanie. Fakt, że trochę cały ten sezon będzie taki macany bo debiutując w tym roku na odcinkach Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski dopiero podczas zawodów będę miała możliwość poznania każdej trasy. Jestem jednak dobrej myśli. Póki co, podobnie jak w Załużu, staram się zapamiętać odcinek na podstawie filmów z youtube’a. Fakt, że nie oddają one tego jak wygląda to w rzeczywistości. Trasa jest bardzo fajna – krótsza ale i zdecydowanie trudniejsza dla mnie niż na dwóch pierwszych rundach. Wymaga dużo większej koncentracji. Do tego oglądając on board’y wydaje mi się, że można pełnym gazem przejść niektóre partie co w rzeczywistości może okazać się awykonalne. Zweryfikuję to dopiero podczas podjazdów treningowych. Z pewnością nie będzie też łatwo w suchych warunkach dogonić kolegów (chyba, że spadnie deszcz!), ponieważ dalej jadę „rajdową” oponą i seryjną wyścigówką. Wprowadziłam jedynie drobne modyfikacje zawieszenia. Nie mniej jednak ostatnio zrobiłam dość sporo kilometrów na torze w Miedzianej Górze co mam nadzieję, że zaprocentuje i pozwoli zniwelować dystans do kolegów. Obym tylko nie miała problemów z zapamiętaniem trasy i mogła koncentrować się wyłącznie na jeździe. Trzymajcie kciuki i do zobaczenia na Magurze!

Na trasie towarzyszyć mi będą moi partnerzy i patroni: Automobilklub Polski w tym Koło Młodych Automobilklubu Polski, motocaina.pl oraz WrOOOOm TV. Przygotowaniem i obsługą auta zajmuje się Kacper Wróblewski.”

W sobotę i niedzielę zawodnicy będą rywalizować na 3440 metrowej trasie z Małastowa do Gładyszowa. Jednak już w piątek kierowców i ich samochody będzie można zobaczyć na Rynku w Gorlicach, gdzie będzie miał miejsce Odbiór Administracyjny i Badanie Kontrolne. Pierwsze podjazdy treningowe zaplanowano na sobotę i niedzielę na godzinę 9:00. Podjazdy wyścigowe rozpoczną się w sobotę o godzinie 14:30 i niedzielę o 13:00.

2
HARMONOGRAM 5. i 6. rundy GSMP:
24 czerwca – piątek – Gorlice-Rynek
12:18 – 18:00 Odbiór Administracyjny i Badanie Kontrolne

25 czerwca - sobota – Małastów
9:00 – podjazdy treningowe
14:30 – podjazdy wyścigowe

26 czerwca – niedziela – Małastów
9:00 – podjazdy treningowe
13:00 – podjazdy wyścigowe

Dodatkowe informacje o 3. Wyścigu Górskim Góra Małastowska:
www.wyscigmagura.pl
Link do transmisji online z wyścigu:

http://player.aztv.pl/gsmp/magura/magura.php

Zapraszam do kibicowania!
Magda Wilk
www.magdawilk.pl
www.facebook.com/wilkrally
Informacje o zawodniczce:
Magda Wilk – kierowca rajdowy i wyścigowy a przede wszystkim kobieta, zakręcona na punkcie samochodów. W latach 2006-2009 startowała w Pucharze Kia Picanto – Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, kończąc sezon 2009 na 8. miejscu w klasyfikacji generalnej. Po czterech latach startów w Pucharze postanowiła zamienić europejskie tory na odcinki specjalne, debiutując w 2011 roku jako kierowca w jedynym w tym czasie kobiecym zespole w Rajdowym Pucharze Polski – Wilk & Żuk Rally Team. Wielokrotnie stawała również na podium w Rajdowym Pucharze Polski, startując jako pilotka w sezonach 2010 i 2011. Lata 2012-2014 to głównie starty na „prawym fotelu” w rajdach samochodów klasycznych m.in. w takich autach jak Alfa Romeo GTV, Opel Kadett GT/E czy BMW E30 M3. W sezonie 2015 powróciła na odcinki specjalne w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Śląska w nowozbudowanym BMW E30 318 IS. W sezonie 2016 zawodniczka Automobilklubu Polski zamieniła tylnonapędowe BMW na Renault Clio Sport i z sukcesem zadebiutowała w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski zdobywając trzecie miejsce w swoim pierwszym starcie (klasa A-2000). Plany na przyszłość to kontynuacja startów w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Kalendarz Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 2016
13 – 15.05.2016
42. Bieszczadzki Wyścig Górski
Załuż

20 – 22.05.2016
Moris Cup Jahodna
Jahodna

24 – 26.06.2016
3. Wyścig Górski Magura Małastowska
Małastów

8 – 10.07.2016
8. Wyścg Górski Limanowa Przełęcz pod Ostrą
Limanowa

29 – 31.07.2016
Banovce Jankov Vŕšok
Banovce

19 – 21.08.2016
19. Grand Prix Sopot
Gdynia – Sopot

23 – 25.09.2016
13. Wyścig Górski Prządki
Korczyna

inf.pras.