Mówią przed Załużem

Zapraszamy do zapoznania się z informacjami prasowymi zawodników startujących w dzisiejszym 42. Bieszkadzkim Wyścigu Górskim.

1. Radek Ćwięczek – Drugi raz Hondą w Załużu

RadosBaw _wi_czek - MemoriaB J.Kuliga i M.Bublewicza1  

Blisko pięciokilometrowa trasa z Wujskiego do Tyrawy Wołoskiej, to od 2013 roku stały punkt otwierający kalendarz Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. W 42 edycji Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego w Załużu nie mogło zabraknąć Radka Ćwięczka, który pracowicie wykorzystał przerwę zimową aby przygotować nową wyścigówkę do startów w pełnym cyklu.
Na starcie wyścigu w Załużu, stanowiącego rundę Międzynarodowego Pucharu FIA, Mistrzostw Polski, Mistrzostw Słowacji i Mistrzostw FIA Strefy Europy Centralnej samochodów współczesnych i historycznych, Radek pojawi się w zielono szarej Hondzie Civic Type R, przygotowanej w specyfikacji klasy N-2000. Będzie to kolejny start krakowianina tym samochodem po kwietniowym udziale w Memoriale Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza w Wieliczce.

Radek Ćwięczek: Jestem bardzo zadowolony ze zmian jakie pojawiły się w zespole w takcie przerwy zimowej. Zastąpiliśmy Clio mocniejszą Hondą, która jest fantastycznym samochodem. Wiem, że jestem dopiero na początku długiej drogi aby nauczyć się w 100% korzystać z mojej nowej „broni”. Załuż to dobry wyścig na start sezonu, choć osobiście nie jest moim faworytem. Przyjeżdżam tu by wjeździć się z samochód, zdobyć punkty i pojechać dalej w sezon.

RadosBaw _wi_czek - MemoriaB J.Kuliga i M.Bublewicza2

Ten rok zapowiada się bardzo ciekawie, są nowi szybcy kierowcy w Hondach, będzie też kilku dobrych zawodników w doskonale znanym mi Clio. Jak zawsze, N-2000 zapowiada się klasą walki i na taką właśnie liczę. Mam nadzieję że już w Jahodnej będę w pełni konkurencyjny.
Bardzo dziękuję moim dotychczasowym partnerom: CATKOP oraz FINISH-A , którzy jadą ze mną już kolejny sezon! Cieszę się również, że w zespole mamy pewną nowość, ponieważ tegorocznym nowym partnerem została firma Motologic z Tarnowa zajmująca się sprzedażą pojazdów i akcesoriów ATV, Quadów i motocykli (motologic.pro), jak również lakierowaniem proszkowym najwyższej jakości.
Zapraszam wszystkich kibiców w okolice Sanoka, gdzie zapowiada się bardzo emocjonujący start do sezonu GSMP! Na pewno dam z siebie wszystko, trzymajcie więc kciuki i do zobaczenia!

RadosBaw _wi_czek - MemoriaB J.Kuliga i M.Bublewicza3

Partnerami zespołu Ćwięczek Sport w sezonie 2016 są CATKOP, Finish-A, Motologic oraz Słodko Słone Catering. Patroni medialni: portal TopRally.pl, telewizja TVP Kraków, radio Eska oraz gazeta Auto‑Moto Biznes.

Informacja prasowa: Robert Duszyk

2. 3 sezon Boczka w GSMP

Już w najbliższy weekend rozpoczyna się kolejny sezon cyklu Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Pierwszy weekend wyścigowy rozegrany zostanie podczas kultowego Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego, który rozgrywany jest w okolicach Sanoka na Podkarpaciu. W zawodach weźmie udział 93 kierowców wśród których znajduje się Boczek z Teamu 4Turbo.

_MG_6742

Boczek:
Zaczynamy sezon GSMP w Załużu. To mój trzeci rok startów w wyścigach górskich. Będzie z pewnością bardzo ciężki. Jest liczna konkurencja, a ja na początek jestem mało oswojony z autem. Jedziemy na tym samym setupie co w roku 2015. Chcę podczas Załuża rozjeździć się. Z pewnością cieszy lista zgłoszeń 93 kierowców na starcie. Liczba zawodników to duża bolączka GSMP, ale jak widać można mieć blisko 100 kierowców. To dobrze dla kibiców, bo rywalizacja w tak licznym gronie jest bardzo ciekawa. GSMP Załuż to jak zawsze widowisko międzynarodowe. W tym roku mamy sporą grupę aut bez dachu, które tworzą show dla kibiców. Plan na dwie pierwsze rundy i na cały sezon to dojechać do mety jak największej rundy bez awarii. Wciąż bolączką jest brak sponsora. Jeśli się uda pozyskać partnera to rozpocznie się walka o wyższe pozycje. 4Turbo jak co roku spisuje się na medal przygotowując nasze samochody. Obsługą medialną po raz kolejny zajmie się ekipa WyścigiGórskie.pl. W tym roku pojawiła się nowa medialna inicjatywa – Grupa medialna GSMP. Cieszę się ze współpracy czołowych polskich firm obsługujących wyścigi górskie. To spowoduje większe zainteresowanie naszą konkurencją. Wciąż liczę na występ Dubaja w tym sezonie. Ciężka praca może się opłacić.

3. Paweł Gos zaczyna sezon w gr. A

Międzynarodowym 42 Bieszczadzkim Wyścigiem Górskim, Paweł Gos reprezentant zespołu Exact Systems Race & Rally Team otwiera tegoroczny sezon Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski w nowym samochodzie – Mitsubishi Lancer Evo VIII grupy A.

Zawody, które rozegrane zostaną na podkarpackiej trasie mierzącej 4688 metrów odbędą się w dniach 13-15 maja w okolicach Sanoka. Na liście zgłoszeń widnieje 93 zawodników z 6 krajów, co zapowiada wielkie emocje sportowe jakie czekają na patelniach Gór Słonnych na wszystkich fanów motorsportu.

Gos sezon 2016
Paweł Gos:
Jestem pełny nadziei i optymizmu przed sezonem GSMP 2016. W Załużu zaczynamy zmagania od mocnego uderzenia. Zawody zaliczane do International Cup, FIA CEZ i Mistrzostw Polski i Słowacji przyciągnęły 93 kierowców. Ja przenoszę się do elitarnej grupy czteronapędowych samochodów grupy A. Tu startują dobrzy zawodnicy w mocnych pojazdach. Muszę poznać granice mojego nowego Lancera Evo VIII. Nie mam planów na zajmowanie miejsc ani na osiąganie czasów, planem jest nauka. W Rechbergu nie udało się wiele pojeździć, dlatego GSMP Załuż to debiut. Będzie to mój drugi debiut na tej trasie. Rok temu zaliczyłem niestety tylko jeden podjazd. W tym roku jesteśmy dobrze przygotowani i liczę na przejechanie wszystkich podjazdów. Bieszczadzki Wyścig Górski to klasyk sam w sobie. Rozgrywany po raz 42 udowadnia, że historia jest w cenie. Trasa nie jest rajdowa, co więcej to typowy wyścig. W tym roku Exact Systems Race&Rally Team to nie tylko ja, ale i Rafał Serafinowicz w nowym Lancerze Evo X gr. N, z którym powalczymy o obronę tytułu Mistrza Polski w klasyfikacji sponsorskiej. Mamy sporą konkurencję i chcemy wypaść jak najlepiej. Dziękujemy naszym partnerom, którzy wspierają nasze starty. Zapraszamy kibiców na trasę, bo jazda bez dopingu nie sprawia tyle przyjemności.

4. Piotr Plata przed Załużem

42. Bieszczadzki Wyścig Górski stanowi pierwszą rundę Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Do rywalizacji zgłosiło się łącznie 93 zawodników, wśród których znalazł się także Piotr Plata.

20160510_150729[1]
Piotr Plata: Bardzo się cieszę na rozpoczęcie sezonu GSMP w najbliższy weekend. Będzie to mój pierwszy start w Bieszczadzkim Wyścigu Górskim. Wnioskując po onboard’ach innych zawodników trasa jest bardzo techniczna i kluczem do dobrego przejazdu jest utrzymanie jak najwyższej płynności pokonywania zakrętów. Myślę, że będzie to prawdziwe święto dla kibiców, którzy zawsze tłumnie pojawiali się w Załużu. Mój plan to osiągniecie dwa razy mety z jak najlepszym czasem i ciągłe doskonalenie stylu jazdy. Liczę na to, że w trakcie sezonu pojawi się kilku szybkich rywali w klasie, którzy zagwarantują dodatkowe emocje :), patronat medialny nad moimi startami objął  portal gsmp.pl

5. Drugi sezon GSMP 18-letniego  Marcina Wrony

Po udanym debiucie w sezonie 2015, Marcin Wrona powraca do Załuża, gdzie po raz pierwszy w swojej karierze wystartował w wyścigu górskim spełniając swoje młodzieńcze marzenie. W tym roku młody Rzeszowianin pojawi się za kierownicą Hondy Civic Type-R w grupie N, w której powalczy o tytuł Mistrza Polski.

Pierwsze rundy GSMP 2016 rozegrane zostaną na kultowej trasie Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego, który w tym roku rozgrywany będzie po raz 42. Na starcie kibice obejrzą aż 93 zawodników, w tym aż 6, którzy powalczą w klasie N-2000, w której pojawi się Marcin.

Marcin_Wrona_-_Honda
Marcin Wrona:
Długo oczekiwałem na rozpoczęcie kolejnego sezonu Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski, który już w ten weekend startuje w Załużu, jednocześnie przygotowując się do egzaminu maturalnego z geografii, który odbędzie się w piątkowe popołudnie. W tym roku pojawię się nowym samochodem. Honda Civic Type-R gr. N będzie służyła mi podczas 6 wyścigowych weekendów i 12 rund GSMP. Mam nadzieję, że na koniec roku osiągnę sukces. Miałem okazję ostatnio odbyć trening na Torze Jastrząb. Samochód jest świetnie przygotowany przez Pawła Serafina, a ja na testach wjeździłem się w Hondę. Rok temu wydawało mi się, że Załuż jest monotonny, ale perspektywa i poznanie trasy spowodowało, że uważam, że sekwencje zakrętów są bardzo ciekawe. Tu debiutowałem w wyścigach górskich i chciałbym powalczyć o podium i przywieźć do domu puchar z 42 Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego. Grono moich sponsorów powiększyło się. W sezonie 2016 wspierają mnie: KOMA Transport Spedycja, , Farutex, ABC Prawo Jazdy, MaxLift, Termar, Rzeszów Stolica Innowacji, La Grotta, BodyShock Rzeszów oraz TVP 3 Rzeszów, które zostało moim patronem medialnym. Do zobaczenia na trasie!

6. Magda Wilk

42. Bieszczadzki Wyścig Górski stanowi dwie pierwsze rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 2016. Na liście zgłoszeń pojawiło się aż 93 kierowców, w tym Magda Wilk
w nowym samochodzie Renault Clio Sport.

IMAG2743

Magda Wilk: „42.Bieszczadzki Wyścig Górski będzie dla mnie dość sporym wyzwaniem pod wieloma względami. Nowa „forma ścigania”, nowe auto, nowa trasa i brak pilota. Jak widać trochę tych zmiennych jest. Fakt, że swoją przygodę z motorsportem zaczynałam od wyścigów płaskich a skończyłam na rajdach jednak z wyścigami górskimi nie miałam nigdy do czynienia, nawet jako widz. Dosłownie kilka tygodni temu zamieniłam tylnonapędowe BMW e30 318is na Renault Clio Sport. Ciężko mi cokolwiek powiedzieć o nowej rajdówce bo tak naprawdę zrobiłam nią kilkadziesiąt kilometrów ale po mieście. Wsiądę do niej z biegu podczas pierwszych podjazdów treningowych. Wymaga jeszcze wkładu, szczególnie, że póki co jest np. seryjna skrzynia biegów ale szkoda mi było odpuścić pierwszą rundę GSMP. Chciałam zobaczyć „od wewnątrz” na czym polegają wyścigi górskie a Załuż jest chyba idealnym do tego miejscem. Na rozruch, pierwsze kilometry nowym samochodem i pierwsze kroki w tego typu zawodach była to najlepsza decyzja. Trochę obawiam się jazdy bez pilota, co wynika z przyzwyczajenia, że ktoś jednak mówi gdzie jechać ale mam nadzieję że ponad 4,5 kilometrowy odcinek nie sprawi mi problemów. Z jednej strony kierowcy, którzy już tu startowali mówią, że trasa nie jest najtrudniejszą w sezonie aczkolwiek znam ją tylko z filmików na yout tube i na teraz musi mi to wystarczyć. Generalnie plan na weekend to mieć dużo frajdy z jazdy i z uśmiechem wyjechać z Załuża. Nawet nie wiem jak mogę się plasować w stawce bo kompletnie nie znam zawodników, nie mam pojęcia kto, czym i jak jeździ – poza danymi z listy zgłoszeń, która zresztą jest imponująca! Mam nadzieję, że szybko się dogadam z samochodem a całą swoją uwagę skoncentruję na pokonywaniu trasy. Jeśli spodobają mi się „góry” to z pewnością nie będzie to mój jedyny start w GSMP w tym sezonie chociaż nie ukrywam, że cały czas ciągnie mnie do rajdów i liczę, że gdzieś na jakiś oesach również w tym roku zagoszczę.

Na trasie towarzyszyć mi będą moi partnerzy i patroni: Automobilklub Polski w tym Koło Młodych Automobilklubu Polski, motocaina.pl oraz WrOOOOm TV. Szczególne podziękowania dla Kacpra Wróblewskiego, który zajmuje się przygotowaniem auta i dla MM Studio Reklamy z Wisły, które zadbało o wizualny aspekt mojego Clio.”

42. Bieszczadzki Wyścig Górski rozpocznie się już w piątek 13 maja od Odbioru Administracyjnego i Badania Kontrolnego na rynku w Sanoku. W sobotę i niedzielę zawodnicy będą mieli do pokonania dwa podjazdy treningowe i dwa podjazdy wyścigowe na trasie o długości 4688 metrów. Warto wspomnieć, że 42. Bieszczadzki Wyścig Górski zaliczany jest do międzynarodowych rund FIA International Hill Climb Cup, FIA CEZ i CEZ Historic oraz Mistrzostw Polski i Słowacji.

IMAG2750-2

Dodatkowe informacje o 42. Bieszczadzkim Wyścigu Górskim:
www.zaluz.cba.pl
Zapraszam do kibicowania!
Magda Wilk
www.facebook.com/wilkrally

7. Mistrz Polski Rafał Serafinowicz w nowym samochodzie

Rafal_Serafinwoicz

Sezon 2016 zaczynamy od międzynarodowych zawodów jakie już w ten weekend odbędą się na Podkarpaciu w ramach 42 Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego. Pojawię się w tym roku w grupie N całkowicie nowym Mitsubishi Lancerem Evo X. Auto jest dopracowane i mogę śmiało powiedzieć, że nigdy tak dobrze nie byłem gotowy do sezonu. Mam 15 samochodów w grupie N i liczne grono super kierowców w tym Petera Jurenę, wielokrotnego Mistrza Europy, Słowacji i Czech. To z nim zamierzam powalczyć w Załużu. Sama trasa bardzo mi pasuje. Rok temu zdobyłem tu 4 miejsce w klasyfikacji generalnej. Tym razem będzie atak na pierwszą piątkę. Podobnie jak rok temu wspólnie z Pawłem Gosem startujemy w Exact Systems Race&Rally Team i powalczymy o kolejny tytuł mistrzowski. Serwisem mojego auta w tym roku zajmuje się Witek Motorsport, doświadczeni ludzie z pasją do motorpsortu. Patronat medialny nad zespołem objął portal WyscigiGorskie.pl. Fajnie, że nasze zmagania w końcu pojawią się w telewizji TVP3 w programie Motowiadomości. Teraz czekam już na sobotę i początek rywalizacji. Zapraszam wszystkich kibiców w okolice Sanoka na inaugurację górskiego ścigania w Polsce. Na samochodzie pojawiły się również nowe reklamy firm Motul, Anex, Plus, CRS, Metabond, Work Support, Ireco oraz Moto Flota i Spark Promotions.

inf.pras.