Prasówki przed Rajdem Dolnośląskim

Mówią przed Rajdem Dolnośląskim:

1. Rajd Dolnośląski: Marczyk i Gospodarczyk stają do rywalizacji o kolejne punkty

• Druga odsłona Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski już w najbliższy weekend: ponad 40 załóg i blisko 120 km ścigania
• Załoga ŠKODA Polska Motorsport przed szansą na cenne punkty do klasyfikacji krajowego czempionatu
• 22-letni Miko Marczyk dopiero po raz drugi w karierze wystartuje w Rajdzie Dolnośląskim: przed rokiem, w swoim debiucie, zwyciężył w klasie OPEN N

2511cabb-7490-410a-8d9d-bd4928388df1

Niespełna miesiąc temu rozegrana została pierwsza runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Debiutując w nowym samochodzie – ŠKODZIE FABIA R5 – Mikołaj Marczyk z Szymonem Gospodarczykiem wywalczyli w okolicach Świdnicy trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej zawodów oraz zwyciężyli w kończącym zawody Power Stage, a ŠKODA została liderem klasyfikacji zespołów producenckich. Tygodnie, które upłynęły od tego sukcesu załoga ŠKODA Polska Motorsport przeznaczyła na intensywne przygotowania do kolejnego wyzwania.

W ubiegłym roku debiutujący w RSMP Mikołaj Marczyk zwyciężył w Rajdzie Dolnośląskim w klasie OPEN N. W sezonie 2018, za kierownicą ŠKODY FABIA R5, już w sobotę (20 maja) stanie do rywalizacji jako jeden z 14 zawodników dysponujących autem 4×4. Planem dla najmłodszej w czołówce załogi jest szybkie i jednocześnie rozważne pokonanie prawie 120 kilometrów oesowych.

Mikołaj Marczyk: Sezon zaczynamy od rund, które stanowią kawał historii polskich rajdów. Najpierw Rajd Świdnicki – pamiętający niesamowite pojedynki wielkich mistrzów, a teraz rozgrywany od wielu dekad Dolnośląski, który w tym roku daje nam szanse sprawdzenia się m.in. na legendarnym odcinku Orłowiec-Złoty Stok, co budzi mój respekt, z drugiej strony widowiskowy i techniczny odcinek Duszniki Arena – wspaniały festiwal dla kibiców. Dla zawodnika, który nie może się pochwalić dużym doświadczeniem, udział w takiej imprezie budzi mnóstwo emocji, szczególnie, że możemy tu rywalizować w najnowocześniejszej rajdówce, czyli ŠKODZIE Fabia R5. Rok temu w Rajdzie Dolnośląskim udanie rozpoczęliśmy współpracę z Szymonem, a nadchodzący rajd będzie pierwszym, w którym w tym duecie już startowaliśmy. Postaramy się wykonać nasz plan, jechać zgodnie z naszymi możliwościami i odczuciami. Jeżeli feeling będzie dobry, a my zrealizujemy nasze założenia, powinniśmy znaleźć się na mecie w dobrych humorach.

Szymon Gospodarczyk: Rajd Dolnośląski jest mi bardzo dobrze znany, jedyną zagadką będzie nowy odcinek specjalny przejeżdżany w obie strony, czyli Orłowiec-Złoty Stok. Musimy skupić się na zapoznaniu i przygotować dobry opis. Mamy bardzo dobre warunki do pracy, profesjonalny zespół i wsparcie ŠKODY, super kibiców, czujemy się zmotywowani i liczymy na dobry wynik.

71ba1dfe-65a2-4d14-9680-cf214957a952
Punktacja RSMP po 1 rundzie:
1. Grzyb/Hundla (ŠKODA Fabia R5) 28 pkt.
2. Brzeziński/Kozdroń (ŠKODA Fabia R5) 22 pkt.
3. Marczyk/Gospodarczyk (ŠKODA Fabia R5) 20 pkt.
4. Gabryś/Natkaniec (Ford Fiesta R5) 14 pkt.
5. Kasperczyk/Syty (Ford Fiesta R5) 10 pkt.

Harmonogram Rajdu Dolnośląskiego
Sobota, 19 maja 2018
07:00-11:00 – odcinek testowy (Duszniki Arena)
12:30 Ceremonia Startu – rynek Duszniki-Zdrój
13:55 OS1 Lądek-Zdrój (12,40 km)
14:40 OS2 Opolnica (9,30 km)
15:05 komasacja – Kłodzko
16:00 OS3 Duszniki Arena (11,15 km)
16:50 Serwis – Zieleniec (30 min)
18:55 OS4 Lądek-Zdrój (12,40 km)
19:40 OS5 Opolnica (9,30 km)
20:05 komasacja – Kłodzko
21:00 OS6 Duszniki Arena (11,15 km)
21:35 Serwis – Zieleniec (45 min)

Niedziela, 20 maja 2018
08:05 OS7 Duszniki Arena (12,12 km)
09:30 OS8 Rogówek (8,30 km)
11:05 Serwis – Zieleniec (30 min)
11:55 OS9 Duszniki Arena (12,12 km)
13:20 OS10 Rogówek (8,30 km)
13:50 OS11 Złoty Stok (12,65 km)
15:45 – Meta Rajdu – rynek Duszniki-Zdrój

• Druga odsłona Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski już w najbliższy weekend: ponad 40 załóg i blisko 120 km ścigania
• Załoga ŠKODA Polska Motorsport przed szansą na cenne punkty do klasyfikacji krajowego czempionatu
• 22-letni Miko Marczyk dopiero po raz drugi w karierze wystartuje w Rajdzie Dolnośląskim: przed rokiem, w swoim debiucie, zwyciężył w klasie OPEN N

Niespełna miesiąc temu rozegrana została pierwsza runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Debiutując w nowym samochodzie – ŠKODZIE FABIA R5 – Mikołaj Marczyk z Szymonem Gospodarczykiem wywalczyli w okolicach Świdnicy trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej zawodów oraz zwyciężyli w kończącym zawody Power Stage, a ŠKODA została liderem klasyfikacji zespołów producenckich. Tygodnie, które upłynęły od tego sukcesu załoga ŠKODA Polska Motorsport przeznaczyła na intensywne przygotowania do kolejnego wyzwania.

W ubiegłym roku debiutujący w RSMP Mikołaj Marczyk zwyciężył w Rajdzie Dolnośląskim w klasie OPEN N. W sezonie 2018, za kierownicą ŠKODY FABIA R5, już w sobotę (20 maja) stanie do rywalizacji jako jeden z 14 zawodników dysponujących autem 4×4. Planem dla najmłodszej w czołówce załogi jest szybkie i jednocześnie rozważne pokonanie prawie 120 kilometrów oesowych.

Mikołaj Marczyk: Sezon zaczynamy od rund, które stanowią kawał historii polskich rajdów. Najpierw Rajd Świdnicki – pamiętający niesamowite pojedynki wielkich mistrzów, a teraz rozgrywany od wielu dekad Dolnośląski, który w tym roku daje nam szanse sprawdzenia się m.in. na legendarnym odcinku Orłowiec-Złoty Stok, co budzi mój respekt, z drugiej strony widowiskowy i techniczny odcinek Duszniki Arena – wspaniały festiwal dla kibiców. Dla zawodnika, który nie może się pochwalić dużym doświadczeniem, udział w takiej imprezie budzi mnóstwo emocji, szczególnie, że możemy tu rywalizować w najnowocześniejszej rajdówce, czyli ŠKODZIE Fabia R5. Rok temu w Rajdzie Dolnośląskim udanie rozpoczęliśmy współpracę z Szymonem, a nadchodzący rajd będzie pierwszym, w którym w tym duecie już startowaliśmy. Postaramy się wykonać nasz plan, jechać zgodnie z naszymi możliwościami i odczuciami. Jeżeli feeling będzie dobry, a my zrealizujemy nasze założenia, powinniśmy znaleźć się na mecie w dobrych humorach.

Szymon Gospodarczyk: Rajd Dolnośląski jest mi bardzo dobrze znany, jedyną zagadką będzie nowy odcinek specjalny przejeżdżany w obie strony, czyli Orłowiec-Złoty Stok. Musimy skupić się na zapoznaniu i przygotować dobry opis. Mamy bardzo dobre warunki do pracy, profesjonalny zespół i wsparcie ŠKODY, super kibiców, czujemy się zmotywowani i liczymy na dobry wynik.
Punktacja RSMP po 1 rundzie:
1. Grzyb/Hundla (ŠKODA Fabia R5) 28 pkt.
2. Brzeziński/Kozdroń (ŠKODA Fabia R5) 22 pkt.
3. Marczyk/Gospodarczyk (ŠKODA Fabia R5) 20 pkt.
4. Gabryś/Natkaniec (Ford Fiesta R5) 14 pkt.
5. Kasperczyk/Syty (Ford Fiesta R5) 10 pkt.

Harmonogram Rajdu Dolnośląskiego
Sobota, 19 maja 2018
07:00-11:00 – odcinek testowy (Duszniki Arena)
12:30 Ceremonia Startu – rynek Duszniki-Zdrój
13:55 OS1 Lądek-Zdrój (12,40 km)
14:40 OS2 Opolnica (9,30 km)
15:05 komasacja – Kłodzko
16:00 OS3 Duszniki Arena (11,15 km)
16:50 Serwis – Zieleniec (30 min)
18:55 OS4 Lądek-Zdrój (12,40 km)
19:40 OS5 Opolnica (9,30 km)
20:05 komasacja – Kłodzko
21:00 OS6 Duszniki Arena (11,15 km)
21:35 Serwis – Zieleniec (45 min)

Niedziela, 20 maja 2018
08:05 OS7 Duszniki Arena (12,12 km)
09:30 OS8 Rogówek (8,30 km)
11:05 Serwis – Zieleniec (30 min)
11:55 OS9 Duszniki Arena (12,12 km)
13:20 OS10 Rogówek (8,30 km)
13:50 OS11 Złoty Stok (12,65 km)
15:45 – Meta Rajdu – rynek Duszniki-Zdrój

2. „Wróblewski/Spentany przed drugą rundą RSMP” 
52. Rajd Dolnośląski – druga runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski to dość dobrze znana impreza zarówno zawodnikom jak i kibicom. Na liście zgłoszeń widnieje 41 załóg a wśród nich Kacper Wróblewski i Jacek Spentany. Swoim Peugeotem 208 R2 ze stajni Rallytechnology powalczą o kolejne punkty w sezonie w klasyfikacji generalnej 2WD oraz klasie 4.

IMG_0383

Kacper Wróblewski: Bardzo szybko zleciała przerwa między pierwszą a drugą rundą. Dla mnie to trochę nowa sytuacja bo do tej pory startowałem z reguły tylko raz w roku. Teraz mija miesiąc a my ponownie wsiadamy do rajdówki, za co bardzo dziękuje naszym partnerom, dzięki którym jest to możliwe: Wirtualna Polska, eSky Polska, Rallytechnology oraz radio RMF FM.

Jeśli chodzi o sam rajd to z jednej strony jest dość dobrze znany wszystkim zawodnikom choć z drugiej – jest tu też dla mnie trochę nowości. Pierwszą z nich jest zeszłoroczny odcinek specjalny Duszniki Arena – nieznany nam bo nie startowaliśmy tutaj w poprzednim sezonie. Jest dość widowiskowy dla kibiców,
z uwagi na fakt, że jednocześnie będzie się ścigać na nim kilka załóg. Druga – to kultowy odcinek Złoty Stok, który przez długie lata był „nieużywany” w rywalizacji co dodaje kolorytu. Kolejna to fakt, że pojedziemy jako pierwsza “ośka”. Zaraz za nami ruszy cała nasza konkurencja, która z pewnością nie odpuści i będzie bardzo groźna. Mam nadzieję, że podobnie jak na pierwszej rundzie nasza rywalizacja dostarczy wielu emocji, dlatego z tego miejsca zapraszam wszystkich kibiców i fanów motoryzacji
w najbliższy weekend do Kotliny Kłodzkiej!

IMG_0616

Jacek Spentany: Wspólnie z Kacprem mamy dobre wspomnienia z Rajdu Dolnośląskiego sprzed dwóch lat. Był to jego debiut w tej imprezie i nasz pierwszy wspólny start. W tym sezonie jest mniej kilometrów a prawie czterdzieści procent trasy rajdu będzie stanowił odcinek specjalny Duszniki Arena. Trzeba będzie mieć tam dużą powtarzalność i dobre tempo. Z kolei start na odcinku Złoty Stok, bardzo szczególnym dla polskich rajdów, na pewno zapadnie głęboko w pamięć. Pierwszy raz po 25 latach kibice ponownie usłyszą tam i zobaczą rywalizację załóg z RSMP. Życzymy wszystkim udanego startu! Mamy nadzieję na dobre tempo z kolegami w „ośkach” i doping kibiców.

Start 52. Rajdu Dolnośląskiego będzie miał miejsce w sobotę 19 maja o godzinie 12:30 na Rynku
w Dusznikach Zdrój. Stamtąd załogi ruszą prosto na pierwszy odcinek specjalny Lądek Zdrój a następnie Opolnica. Trzeci odcinek tego dnia to Duszniki Arena, który będzie jechany podczas całego rajdu aż czterokrotnie. W niedzielę zawodnicy wystartują do rywalizacji o godzinie 8:05 i będą mieli do pokonania 53 kilometry odcinków specjalnych, w tym kultowy Złoty Stok. Ceremonia mety rozpocznie się w niedzielę o godzinie 15:45 na Rynku w Dusznikach Zdrój.

Wróbel RT logo 4 bez dodatkow
Więcej informacji:
Strona internetowa organizatora – 52. Rajd Dolnośląski: http://dolnoslaski.eu/
Fanpage Kacpra Wróblewskiego: https://www.facebook.com/wrobelrally

Zapraszamy do kibicowania,
Kacper Wróblewski
Jacek Spentany
Informacje o zawodnikach:

Kacper Wróblewski – kierowca rajdowy
Swoją karierę rozpoczął w 2007 r., kiedy to zakupił pierwszy samochód – Fiata Seicento. Początki to okres intensywnej nauki z Piotrkiem Wosiem, Łukaszem Habajem i Jackiem Spentanym oraz z Tatą – Wojtkiem Wróblewskim. W 2008 r. i 2009 r. Kacper z sukcesami startował w wyścigach górskich, w cyklu KW Berg Trophy. W 2010 r. zamienił „wyścigowe” odcinki na rajdowe. Od tamtej pory z powodzeniem walczył o jak najwyższe lokaty w klasyfikacji generalnej Rajdowego Pucharu Polski. W 2014 r. z sukcesem zadebiutował w najwyższej lidze – Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.
Poza sportem motorowym osiągał duże sukcesy jako członek Kadry Narodowej w narciarstwie alpejskim. Jego cała kariera w tej dyscyplinie to ponad 100 startów w zawodach rangi międzynarodowej FIS i ponad 250 startów w zawodach ogólnopolskich, jako Junior Młodszy, Młodzik i Dziecko.

Najważniejsze osiągnięcia – SPORT MOTOROWY

2018 r.
46. Rajd Świdnicki-KRAUSE – 10 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,
1. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

2017 r.
14. Rajd Gdańsk Baltic Cup – 10 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 4,
1. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Peugeot 208 R2)

2016 r.
50. Rajd Dolnośląski – 6 miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 1. miejsce w klasie 3, 2. miejsce w klasyfikacji generalnej 2WD (Renault Clio R3T)

2015 r.
41. Rajd Cieszyńska Barbórka – 3. miejsce w klasie GOŚĆ (Renault Clio R3)

2014 r.
60. Rajd Wisły – 13. miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP, 2. miejsce w klasie 5 (Renault Clio Ragnotti)

2013 r.
7. Rajd Czechowicki – 2. miejsce w klasie GOŚĆ (Renault Clio Ragnotti)
41. Rajd Świdnicki – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
59. Rajd Wisły – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 1. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
28. Rajd Karkonoski – nieukończony, awaria samochodu (Renault Clio Ragnotti)
22. Rajd Rzeszowski – 3. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Renault Clio Ragnotti)
23. Rajd Dolnośląski – nieukończony, awaria samochodu (Renault Clio Ragnotti)
39. Rajd Barbórki Cieszyńskiej – 2. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Ford Fiesta R2)

2011 r. – 2008 r. (wybrane starty)
7. Rajd Tyski – 4. miejsce w klasyfikacji generalnej, 2. miejsce w klasie (Honda Civic Type R)
“Walim Trophy” – 1. miejsce w klasie (Peugeot 206 gr. A)
Rally Pardubice – 6. miejsce w klasyfikacji generalnej, 1. miejsce w klasie (Peugeot 206 gr. A)
cykl KW Berg Trophy – wicemistrz w klasie E-1150 (Fiat Seicento gr. A) – 2009 r.
cykl KW Berg Trophy – II wicemistrz w klasie E-1150 (Fiat Seicento gr. A) – 2008 r.
Jacek Spentany – pilot
Jeden z najlepszych i najbardziej doświadczonych pilotów w Polsce, który ma na swoim koncie ogromne sukcesy. Startował w Mistrzostwach Polski i Mistrzostwach Europy z najszybszymi polskimi kierowcami. Swoją karierę rozpoczął w 2001 r. Przez lata pilotował wielu znanych kierowców, m.in. Łukasza Habaja, z którym sięgnął po tytuły Mistrza Polski w Pucharze Peugeota oraz Grupie N. Koordynował zespół Kajetana Kajetanowicza w drodze po dwukrotne mistrzostwo Europy.

3. Wywalczyć trzecie podium – Tomek Kasperczyk przed Rajdem Dolnośląskim
Łącznie 41 załóg zgłosiło się do tegorocznej edycji Rajdu Dolnośląskiego. Co najważniejsze wśród nich jest aż osiem duetów kierowca/pilot dysponujących najszybszymi samochodami klasy R5. Jednym z nich są Tomasz Kasperczyk i Damian Syty. Do niełatwej walki o punkty w zaplanowanych na ten weekend zawodach (19-20 maja), rajdowi wicemistrzowie Polski ruszą Fordem Fiestą R5. Samochód w barwach Tiger Energy Drink Rally Team będzie pokonywał kręte trasy w Kotlinie Kłodzkiej z czwartym numerem startowym.

0b6d1174-b6e5-4d29-af49-7aea9eea1ac5

Druga odsłona tegorocznej walki w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski zapowiada się jako ciekawe i harmonijne połączenie nowoczesnego i przyjaznego kibicom formatu imprezy z nawiązaniem do długiej tradycji legendarnych oesów Dolnośląskiego. Wydarzeniem jest powrót rajdówek na trasę wytyczoną na krętej i szybkiej drodze wojewódzkiej nr 390. Po 25 latach pretendenci do tytułu mistrza Polski ponownie zmierzą się na próbie sportowej wiodącej z Orłowca do Złotego Stoku. Ten odcinek zawodnicy pokonają trzykrotnie. Dwa razy podczas sobotniego etapu rajdu, a w niedzielę – w przeciwnym kierunku na zakończenie zmagań – jako dodatkowo punktowany Power Stage.

Jeszcze częściej, bo aż cztery razy, kibice będą mogli obejrzeć uczestników Rajdu Dolnośląskiego na trasie oesu Duszniki Arena, czyli obiektu sportowego na co dzień służącego biathlonistom, biegaczom, rowerzystom i innym sportowcom. W trakcie pierwszego etapu zostanie wykorzystana ubiegłoroczna konfiguracja oesu, a w niedzielę zawodnicy przejadą go w przeciwnym kierunku. Łącznie Rajd Dolnośląski liczy 11 oesów – w sumie blisko 120 km ścigania.

7d2ed1b1-27e5-482d-b268-44bab1b6ece4

Najbliższa runda RSMP to zawody, z którymi Kasperczyka i Sytego łącza najlepsze wspomnienia. To rajd, w którym Tomek z Damianem dwukrotnie stawali na podium. W sezonie 2014 ukończyli go na drugim miejscu zdobywając w ten sposób swoje pierwsze podium w historii ich startów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. W sezonie 2017 reprezentantów Tiger Energy Drink od powtórzenia tego wyniku dzieliło zaledwie 0,8 sekundy. Co więcej, kierowca z Myślenic na dolnośląskich trasach był skuteczny także w przednionapędowej Skodzie Fabii R2. W 2013 roku zameldował się na mecie w Polanicy-Zdroju na dziewiątej pozycji.

Rywalizacja rozpocznie się w sobotę, 19 maja o 13:55, od odcinka Lądek-Zdrój (Orłowiec – Złoty Stok). Finałową próbę sportową zaplanowano na niedzielę, na godzinę 13:50. Meta zawodów – również w niedzielę, o 15:45 w Dusznikach-Zdroju.

0541bdd0-63fe-4555-ae78-9f0701122316

Tomasz Kasperczyk:- W tym rajdzie dwa oesy będziemy pokonywać więcej niż dwa razy. Tym samym sądzę, że kluczowe dla losów rywalizacji może być to jak mocno każdy z kierowców będzie w stanie poprawiać swoje czasy wraz z każdym kolejnym przejazdem. Naturalnie przy 120 kilometrach ścigania, jeśli chcemy myśleć o satysfakcjonującym rezultacie, to nasze wyniki muszą być dobre już od samego początku. Cieszę się, że zaczniemy od trudnej próby, której nikt z kierowców startujących samochodami R5 nie może znać czy pamiętać. Liczę na to, że na trasie z Orłowca do Złotego Stoku szybko złapiemy odpowiedni rytm jazdy i co najważniejsze – dobre tempo. Stawka jest zdecydowanie mocniejsza niż przed rokiem, więc w praktyce dla wielu zawodników miejsce na podium będzie sukcesem. Także dla nas, więc o to będziemy walczyć.

df2c202d-e121-451c-a430-72ce55d8a069

Punktacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2018 przed Rajdem Dolnośląskim

1. Grzyb/Hundla 28 pkt.
2. Brzeziński/Kozdroń 22 pkt.
3. Marczyk/Gospodarczyk 20 pkt.
4. Gabryś/Natkaniec 14 pkt.
5. Kasperczyk/Syty 10 pkt.
6. Kołtun/Pleskot 9 pkt.
7. Słobodzian/Dachowski 6 pkt.
8. Byśkiniewicz/Wisławski 4 pkt.
9. Kotarba/Kotarba 2 pkt.
10. Wróblewski/Spentany 1 pkt.

Harmonogram Rajdu Dolnośląskiego – 2. rundy RSMP 2018

Sobota, 19 maja 2018 (6 odcinków specjalnych, łącznie 65,7 km):

07:00-11:00 – odcinek testowy (Duszniki Arena – 2km)
12:30 – ceremonia startu (Rynek, Duszniki-Zdrój)

13:55 – OS1– Lądek-Zdrój (12,4 km)
14:40 – OS2– Opolnica (9,3 km)
16:00 – OS3– Duszniki Arena A (11,15 km)
16:50 – serwis A – 30 min. (Zieleniec)

18:55 – OS4– Lądek-Zdrój (12,4 km)
19:40 – OS5– Opolnica (9,3 km)
21:00 – OS6– Duszniki Arena A (11,15 km)
21:35 – serwis B – 45 min (Zieleniec)

Niedziela, 20 maja 2018 (5 odcinków specjalnych, łącznie 53,49 km):

08:05 – OS7– Duszniki Arena B (12,12 km)
09:30 – OS8– Rogówek (8,3 km)
11:05 – serwis C – Zieleniec (30 min.)

11:55 – OS9 – Duszniki Arena B (12,12 km)
13:20 – OS10– Rogówek (8,3 km)
13:50 – OS11– Złoty Stok (Power Stage, 12,65 km)
15:45 – ceremonia mety (Rynek, Duszniki-Zdrój)

Zespół Tiger Energy Drink Rally Team powstał w 2012 roku, od samego początku jego trzon stanowi załoga Tomasz Kasperczyk/Damian Syty. Rok 2012 to pełny sezon Rajdowego Pucharu Polski oraz czeski Rajd Kostelec. W kolejnym sezonie Tomasz Kasperczyk zadebiutował w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, zdobywając tytuł II wicemistrza Polski w klasie 6. Kolejny – 2014 rok to zmiana samochodu i walka o punkty w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Nowy samochód i bardzo intensywny program treningowy zaowocowały 6. miejscem w klasyfikacji generalnej RSMP i pierwszym podium w tym cyklu podczas Rajdu Dolnośląskiego. Duet Tomasz Kasperczyk/Damian Syty zajął znakomite, drugie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. Sezon 2015 to kolejny rok startów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski oraz wybranych rundach Rajdowych Mistrzostw Europy w Fordzie Fiesta R5. W 2018 roku zespół będzie rywalizować w wybranych rundach FIA ERC i RSMP. Rajdową bronią Tiger Energy Drink Rally Team jest Ford Fiesta R5 serwisowany przez kielecką stajnię rajdową C-Rally. Sponsorem strategicznym zespołu jest Tiger Energy Drink.

4. Reprezentanci Stec Rally Team – Adam Stec, oraz Jakub Wróbel przed Rajdem Dolnośląskim:

resize32

Adam Stec:
Przed nami kolejna runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski – 52. Rajd Dolnośląski. Nie miałem jeszcze okazji startować na tych odcinkach, ale oglądając relację z poprzednich edycji mogę stwierdzić, że będzie szybko i bardzo technicznie. Czekam z niecierpliwością na widowiskowe sekcje w Dusznikach i powracający historyczny odcinek Złoty Stok.
Za nami dwa dni testowe w bardzo zmiennych warunkach pogodowych. Mieliśmy okazję przetestować różne mieszanki, zarówno na mokrej jak i suchej nawierzchni. Popracowaliśmy nad ustawieniami, załapałem lepszy feeling auta i jesteśmy gotowi na każdy scenariusz.

 

Jakub Wrobel:
Mamy swój plan na ten sezon, zebrać jak największe doświadczenie i z każdym rajdem pracować nad poprawą swojego tempa względem czołówki. Na Rajdzie Dolnośląskim zamierzamy dalej konsekwentnie realizować te założenia i przyspieszać z każdym rajdem.

 

Dodaj komentarz