Rajd Hustopece: 116 rywali braci Szejów

  • Rajdowe Mistrzostwa Czech na półmetku – Rajd Hustopece (16-17 czerwca) kolejnym wyzwaniem braci Szejów;

  • Przyjazny harmonogram, nocne odcinki i silna stawka – świetne widowisko zaledwie 2 godziny jazdy od polskiej granicy;

  • 117 zgłoszeń, w tym 20 samochodów R5, 2 samochody WRC i ponad 20 grupy N gwarantują zaciętą walkę i mnóstwo emocji dla kibiców;

  • Podwójna dawka wrażeń – na trasach Rajdu Hustopece będzie się toczyć walka o punkty w czeskim i słowackim czempionacie;

  • Liczna grupa polskich zawodników – łącznie z Jarkiem i Marcinem do rywalizacji stanie aż 8 załóg broniących biało-czerwonych barw.

 0c590a37-854f-4cb2-8246-8a9a69ab5119

W najbliższy weekend (16-17 czerwca) Rajdowe Mistrzostwa Czech wkroczą w drugą część sezonu 2017. Półmetek rywalizacji zapowiada się wyjątkowo widowiskowo, ponieważ nadchodząca impreza – Rajd Hustopece – już po raz kolejny będzie łączoną rundą dwóch czempionatów: czeskiego i słowackiego. Dzięki temu kibice będą mogli zobaczyć na odcinkach specjalnych aż 117 załóg, w tym 22 w najmocniejszej klasie 2, w której walczą Jarek i Marcin Szejowie. Stawkę otworzą dwie Skody Fabia R5 fabrycznego zespołu z Mlada Boleslav. Pierwszą pojadą zwycięzcy wszystkich rajdów pierwszej połowy sezonu 2017 i pięciokrotni triumfatorzy rundy w Hustopecach – Jan Kopecky i Pavel Dresler. Drugą załogę Skoda Motorsport będą stanowić Pontus Tidemand i Jonas Andersson. Szwedzi, mający na swoim koncie ponad 30 rund Mistrzostw Świata, to aktualni liderzy klasyfikacji WRC 2. Pierwszą trójkę listy zgłoszeń uzupełniają drudzy w MCR 2017 – Vaclav Pech i Petr Uhel. Będzie to już jedenasty start tej załogi w Hustopecach, w których aż 7 razy stawali na podium, a trzykrotnie zwyciężali.

 7fce63a1-d961-403b-a95f-5c96bab601a7

Do walki z tymi zawodnikami, a także całą resztą czeskiej i słowackiej czołówki ruszą również reprezentanci GK Forge Metkom Rally Team. W 4. rundzie Mistrzostw Czech polska załoga pojedzie Fordem Fiestą R5 z 19. numerem startowym. Po doliczeniu 18 punktów zdobytych w Krumlovie, Jarek Szeja i Marcin Szeja umocnili się na piątej pozycji w klasyfikacji Mistrzostw Czech, a do poprzedzających ich Dohnala i Ernsta tracą 13 oczek. Dla załogi z Ustronia – urzędujących Mistrzów Czech w grupie N – będzie to już trzeci start w Rajdzie Hustopece.

 aa97871c-911c-433f-b0aa-05473275e368

Czwarta runda Mistrzostw Czech i Mistrzostw Słowacji jest nie lada gratką dla polskich kibiców. Pierwszym powodem jest lista zgłoszeń, na której widnieje aż osiem załóg z naszego kraju. Drugim jest fakt, że Hustopece są oddalone od polsko-czeskiej granicy o zaledwie 2 godziny jazdy. Wśród Polaków zgłoszonych do czeskich zawodów warto wymienić Grzegorza Grzyba i Jakuba Wróbla. Mistrzowie Polski z sezonu 2016 pojadą Skodą Fabią R5.

Walka o punkty i zwycięstwo w Rajdzie Hustopece rozegra się na dystansie ponad 150 km, podzielonym na 12 odcinków specjalnych. Pierwszy dzień będzie stał pod znakiem wieczornej i nocnej rywalizacji rozświetlanej mocnymi reflektorami rajdówek i rozgrzanymi do czerwoności tarczami hamulców. Piątkowy etap rusza o 19:20, a rywalizacja zakończy się już po północy. Sobotnie zmagania, to sześć prób o łącznej długości 85,5 km. Czwarta runda Mistrzostw Czech zakończy się w sobotę, 17 czerwca o 16:34.

 c7bf546d-2a85-45e6-b1b1-0510d750eb93

Jarek Szeja:- Ciężko uwierzyć, że w ten weekend kończy się już pierwsza część sezonu. Wyjątkowo szybko minął nam ten czas, a najbliższe kilka tygodni będzie jeszcze bardziej intensywne, bo dwie kolejne rundy dzielą niecałe 14 dni. W nadchodzącym rajdzie zmierzymy się nie tylko z czeską, ale i słowacką czołówką, co mnie jeszcze mocniej mobilizuje. Cieszę się, że w tej edycji pojawi się tak dużo Polaków, bo mam nadzieję, że przyciągnie to jeszcze więcej kibiców z naszego kraju. Sam rajd jest dużo bardziej widowiskowy niż mogłoby się wydawać. Wąskie, szybkie drogi między polami bardzo często są śliskie od naniesionego brudu i kamieni. Do tego dochodzą partie przez miejscowości, gdzie jest szerzej, ale nie brakuje ciasnych nawrotów i krawężników, co wymusza częstą zmianę tempa. Te trasy to też masa wygrodzeń i szykan, z których prawie każda ma inną konfiguracje – tak w dużym skrócie przedstawia się nasze najbliższe wyzwanie. Momentami charakterystyka tej rundy przypomina odcinki znane z niemieckiej rundy Mistrzostw Świata. Tradycyjnie pierwszy etap rozpoczyna się wieczorem, co znów da nam okazję do rywalizacji na nocnych odcinkach. Dla nas to dobre warunki, więc postaramy się to jak najlepiej wykorzystać i rozpocząć ten ważny rajd w dobrym tempie.

Marcin Szeja: – Rajd Hustopece to chyba jedna z najbardziej kompaktowych i wygodnych do oglądania imprez jakie znam. W tym roku kilometrów dojazdówek jest już więcej niż liczy dystans samych odcinków, ale nadal odległości, rozmieszczenie wszystkich prób i sposób dojazdu do widowiskowych miejsc jest dużym ułatwieniem dla kibiców. Odcinki, tak jak cały region są równie malownicze – szczególnie te, które przebiegają przez winnice. Jednak pod względem sportowym są bardzo zróżnicowane i przez to po prostu trudne. Sportowych emocji i atrakcji dla kibiców tu nie brakuje, a ta edycja zapowiada się bardzo ciekawie. Wszystko to niewiele ponad 2 godziny drogi z Polski, więc mocno liczymy na to, że na trasie pojawią się polscy kibice i liczne biało-czerwone akcenty. W imieniu całego zespołu i wszystkich partnerów GK Forge Grelowski Obróbka Plastyczna Metali, Grupa Metkom, Satjam, Darma, Deco-Car, Minimax, Viralseed i Pokrycia Dachowe Pniok Sylwester oraz patronów medialnych: Wirtualnej Polski, Motowizji, TVP Katowice i portalu OX.pl zapraszam na odcinki i strefę serwisową czwartej rundy Mistrzostw Czech.

 d24098a9-7ba5-4f7e-ae32-88b71dba540a

Klasyfikacja Rajdowych Mistrzostw Czech 2017 przed Rajdem Hustopece:

 

1. Jan Kopecky 180 pkt.

2. Vaclav Pech 140 pkt.

3. Jan Cerny 111 pkt.

4. Jan Dohnal 77 pkt.

5. Jarek Szeja 64 pkt.

6. Martin Vlcek 50 pkt.

7. Vojtech Stajf 43 pkt.

8. Jaromir Tarabus 42 pkt.

9. Miroslav Jakes 37 pkt.

10. Roman Odlozilik 23 pkt.

11. Karel Trneny 17 pkt.

12. Antonin Tlustak 13 pkt.

13. Karel Trojan 12 pkt.

15. Vaclav Kopacek 11 pkt.

15. Martin Brezik 11 pkt.

 

W sezonie 2017 Jarosława i Marcina Szejów wspierają: GK ForgeGrelowski Obróbka Plastyczna Metali, Grupa Metkom,Satjam, Darma, Deco-Car, Minimax, Viralseed i Pokrycia Dachowe Pniok Sylwester oraz patroni medialni: Wirtualna Polska, TVP Katowice, Motowizja i portal OX.pl.

JAROSŁAW SZEJA / MARCIN SZEJA – INFORMACJE O ZAŁODZE:

Ambitni sportowcy, zawsze stawiający sobie wysoka zawieszone i wymagające cele. Na co dzień to mężowie i ojcowie bezgranicznie oddani swoim rodzinom i mocno zaangażowani w rozwój własnych firm. W chwili, gdy wsiadają do samochodu rajdowego stają się jedną z najbardziej dopasowanych i zgranych polskich załóg. Czerpią ogromną satysfakcję z każdego wyzwania i zawsze starają się rozwijać swoje umiejętności. Jak sami twierdzą w rajdówce doskonale się dogadują i jak to wśród braci, zawsze błyskawicznie rozwiązują wszystkie nieporozumienia. Rajdowy duet braci z Ustronia po raz pierwszy pojawił się wspólnie na odcinkach specjalnych 53. Rajdu Wisły 2006. Sezon 2016 jako Mistrzowie Grupy N w Rajdowych Mistrzostwach Czech zakończyli z dorobkiem 91 wspólnych startów. Marcin pod względem startów wyprzedza swojego starszego brata, o cztery rajdy. Jarek i Marcin swoją przygodę rozpoczęli od Peugeota 106, ale lista samochodów, w których rywalizowali na odcinkach specjalnych jest naprawdę długa: Peugeot 206 RC, Honda Civic Type-R, Renault Clio Sport, Opel Astra GSi, Citroen C2 R2 Max czy Ford Fiesta R2, a od 2015 czteronapędowe Subaru Impreza. Bracia Szeja mocnym akcentem zadebiutowali w Grupie N Mistrzostw Czech, wygrywając w tej klasyfikacji swój pierwszy start- Rally Sumava – Klatovy 2015. Przez dwa ostatnie sezony to łącznie 19 startów i cztery wygrane w Grupie N. Sam sezon 2016 to 9 startów i 90 odcinków specjalnych, a łącznie z testami przejechane ponad 1600 km, zużyte prawie 200 opon i spalone blisko 2000 litrów sportowego paliwa. W drodze po tytuł Mistrzów Czech Grupy N sięgnęli po trzy zwycięstwa – w Rajdach Sumava, Barum i Pribram. Najwięcej satysfakcji dał jednak najwyższy stopień podium w Barum Rally Zlin, legendarnym i najbardziej prestiżowym czeskim rajdzie, a jednocześnie jedną z najtrudniejszych asfaltowych rund Rajdowych Mistrzostw Europy.

SUKCESY I WYNIKI:

2016 – Mistrzowie Grupy N / Rajdowe Mistrzostwa Czech (Subaru Impreza)

2016 – zwycięzcy Barum Czech Rally Zlin w Klasyfikacji Grupy N

2015 – II Wicemistrzowie Grupy N / Rajdowe Mistrzostwa Czech (Subaru Impreza)

2014 – II Wicemistrzowie Grupy 2WD / Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski Ford Fiesta R2)

2014 – Mistrzowie Pucharu Fiesty / Klasy 6F / Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski (Ford Fiesta R2)

2013 – zdobywcy Pucharu w Klasyfikacji Generalnej / Rajdowy Puchar Polski (Citroen C2 R2 Max)

2012 – zwycięzcy Klasy 5 / Rajdowy Puchar Polski (Opel Astra GSi)

2010 – Wicemistrzowie Pucharu Clio Cup / Rajdowe Mistrzostwa Polski (Renault Clio Sport)

2009 – zdobywcy Pucharu w Klasyfikacji Generalnej / Rajdowy Puchar Polski (Honda Civic Type-R)

inf.pras.