Rajdowa niedziela

Krążące nad torem chmury nie zagroziły zawodnikom biorącym udział w drugiej rundzie Samochodowych Mistrzostw Tychów 2017. W niedzielę, 9 kwietnia na Torze Fiata, już po raz drugi z rzędu, najszybsi byli Florian Wójcik Mirski i Marcin Kaleciński w Subaru Impreza. Ta załoga wygrała wszystkie próby sportowe przeprowadzone dziś na obiekcie Fiat Chrysler Automobiles.

hr_smt_2_2017_fot_jakub_rozmus_02_33095521104_o

Świetna dyspozycja pozwoliła Mirskiemu i Kalecińskiemu na uzyskanie 13,41 sekundy przewagi w klasyfikacji końcowej. Florian Wójcik Mirski i Marcin Kaleciński okazali się najlepsi także w klasie K4. Podium zarówno w klasyfikacji generalnej, jak i w klasie uzupełnili Artur Kobiela/Kamil Wala (Audi RS3) oraz Michał Kowalczyk z Dominikiem Chorobikiem (Mitsubishi Lancer Evo IX).

hr_smt_2_2017_fot_jakub_rozmus_03_33808721951_o

Sporo emocji przyniosła także rywalizacja w pozostałych klasach. W K1 po raz drugi w tym sezonie triumfowali Łukasz Semik z Markiem Wiktorem w Fiacie Seicento. Tuż za nimi ze stratą zaledwie 3,7 sekundy finiszowali Marcinowie Bieniak z Balem w Cinquecento. Czołową trójkę uzupełnili Paweł Oślak z Patrycją Więdzel.

Na obiekcie Fiata Chrysler Automobiles bardzo mocno obsadzona była klasa przeznaczona dla modeli włoskiej marki, czyli Cento. Tu najszybsi okazali się Maciej Walaszek z Krzysztofem Satławą. Niewiele – tylko 0,8 sekundy – zabrakło do triumfu Krzysztofowi Wadasowi z Krystianem Papkojem. Podium uzupełnili Marek Mendela i Robert Krzyża.

hr_smt_2_2017_fot_jakub_rozmus_04_33781431472_o

Pewne zwycięstwo w K2 odnieśli Grzegorz Ciombor i Joanna Jandura w Hondzie Civic EK4 Rally. O pozostałe miejsca na podium w 2. rundzie SMT do ostatnich metrów walczyli Szymon Gańczarczyk z Grzegorzem Kubalą w Hondzie Civic i Mariusz Grudka z Marcinem Gutem w Citroenie C2. Ostatecznie szybsza okazała się pierwsza para, jednak obie załogi rozdzieliło zaledwie 1,2 sekundy.

Klasę K3 zdominowali Łukasz Kępa i Krystian Bywalec (Honda Civic), którzy o 6,1 sekundy pokonali Macieja Watrasa i Kamila Kluczewskiego oraz o 10,8 sekundy Sławka Formę i Krzysztofa Rzecznika w Oplu Astra GSi.

hr_smt_2_2017_fot_jakub_rozmus_05_33808707921_o

Sporo emocji wśród kibiców zgromadzonych na torze wywołały auta z tylnym napędem walczące w klasie RWD. Tu ze świetnej strony pokazał się Adam Owczarz z Aurelią Sporek w Nissanie 350z. Warto dodać, że ta załoga do ostatniego oesu walczyła o podium w klasyfikacji generalnej. Dominację potwierdziła także przewaga wynosząca 18 sekund nad drugimi Piotrem Kapustą i Grzegorzem Gibkiem w BMW 328Ti. Trzecie miejsce zajął Tomasz Mizera pilotowany przez Sławomira Wajsmana w BMW E36 Compact.

hr_smt_2_2017_fot_jakub_rozmus_01_33126030893_o

Podczas 2. rundy SMT nie zabrakło także zawodników z rajdowymi licencjami. Najskuteczniejsi pomimo 10 sekundowej kary okazali Kazimierz Karolczak z Krzysztofem Marczewskim w Subaru Imprezie STI. Dalej sklasyfikowano Andrzeja Kajanka z Bartoszem Gęcą w Hondzie Civic oraz Jakuba i Piotra Najgrodzkich jadących Fiatem Seicento.

hr_smt_2_2017_fot_jakub_rozmus_06_33898002306_o

Rywalizacja w Samochodowych Mistrzostwach Tychów nabiera rozpędu, a zawody przyciągają niezmiennie dużą liczbę uczestników i kibiców. Kolejną okazją do spotkania będzie 3. runda SMT, która odbędzie się 21 maja na Torze Fiata.

Podobnie jak w poprzednich sezonach, także i w tym roku Samochodowe Mistrzostwa Tychów mogą się odbyć dzięki wsparciu sponsorów i partnerów Automobilklubu Ziemi Tyskiej: Fiat Chrysler Automobiles Polska, Silesia Oil – AVIA, Inter Cars, dystrybutor żywic poliestrowych www.zywica.eu, Miasto Tychy, Info Graf, Time4, Super-Nowa.pl oraz serwis Rajdy24.pl.

hr_smt_2_2017_fot_jakub_rozmus_07_33897995256_o

Klasyfikacja generalna 2. rundy Samochodowych Mistrzostw Tychów 2017 (9 kwietnia 2017):

1. Wójcik Mirski/Kaleciński (Subaru Impreza) 6:41,76

2. Kobiela/Wala (Audi RS3) +13,41

3. Kowalczyk/Chorobik (Mitsubishi Lancer Evo IX) +20,73

4. Kępa/Bywalec (Honda Civic) +24,26

5. Owczarz/Sporek (Nissan 350z) +24,81

6. Watras/Kluczewski (Renault Clio) +30,44

7. Forma/Rzecznik (Opel Astra GSI) +35,15

8. Zawadka/Krysta (Subaru Impreza) +42,78

9. Kapusta/Gibek (BMW 328Ti) +42,87

10. Kowalczyk/Janas (Mitsubishi Lancer EVO VIII) + 43,3

inf.pras.

Dodaj komentarz