Subaru wystawia nową broń

Motoarena żegna i wita – nowy sezon kierowcy elektrycznych maszyn w skali 1:10 rozpoczną na toruńskim stadionie żużlowym. Już 16. lutego odbędzie się 9. Rajd Zimowy. Zespół Subaru zaprezentuje się tam w nowej rajdówce.

Już 16. lutego w Grodzie Kopernika zainauguruje rajdowy sezon modelarski RC 2014. Na toruńskiej Motoarenie pojawią się najlepsi kierowcy elektrycznych rajdówek z całej Polski. Okazją do spotkania będzie 9. Rajd Zimowy, rozgrywany w tym roku w nowej formule. Oprócz zmian w regulaminie na kierowców czekać będzie też… szuter, zamiast śniegu. Niestety, pogoda ponownie postanowiła spłatać figla organizatorom i zafundować wiosenny klimat.

Nowy sezon w Rajdowych Mistrzostwach Torunia modeli RC zespół Subaru Poland RC Team rozpocznie w zupełnie nowej rajdówce. Bronią toruńsko-krakowskiego zespołu będzie nadal Subaru Impreza WRC 08, ale tym razem zbudowane na podwoziu Tamiya XV-01. Najnowsze dziecko japońskiej marki to zaawansowana konstrukcja dająca dużo więcej możliwości i regulacji, niż model TL-01, którym zespół SPRCT rozpoczynał swoją przygodę w sportach modelarskich.

Myślę, że rajdowe przedszkole mamy już za sobą. W tym sezonie chcemy nawiązać równorzędną walkę z najlepszymi kierowcami w naszej klasie. Zbudowaliśmy zupełnie nowe auto korzystając z podwozia XV. Jest naprawdę mocno skomplikowane – samo złożenie wszystkich elementów zajęło nam blisko 7 dni. Dla porównania TL składaliśmy w… 2 godziny – mówi Michał Jasiński, kierowca SPRCT. – Pierwsze jazdy nową rajdówką dają nadzieję, że w tym roku będzie szybko i widowiskowo. Auto jest genialne, prowadzi się fantastycznie. Jest przewidywalne i zapewnia odpowiednią elastyczność. Pod “maską” mamy teraz silnik bezszczotkowy, który dostarcza więcej mocy i płynnie uzyskuje wysoki moment obrotowy. Jednostka napędowa umieszczona została z przodu – auto więc lepiej słucha się zakrętów, choć lubi uciekać tyłem na zewnętrzną. Ale w końcu dla publiczności warto pojeździć szerokimi slajdami, a XV naprawdę to lubi – dodaje z uśmiechem zawodnik SPRCT.

Podwozie XV-01 to wyższy stopień wtajemniczenia modelarskiego. Napęd na wszystkie koła przenoszony jest za pomocą paska, osłoniętego solidną obudową. Silnik umieszczony został z przodu, a cała elektronika i pakiet zasilający umieszczone równomiernie wzdłuż korpusu. Wszystkie elementy narażone na zabrudzenia są też dodatkowo osłonięte i zabezpieczone klapkami. Z przodu i z tyłu przykręcone zostały “chlapacze”. Koła przednie można ustawiać niemal w każdym kierunku – tylne dla poprawy przyczepności mają lekko ustawioną zbieżność. Opcji ustawień podwozia jest tutaj bez liku.

Na dzień dzisiejszy nie są jeszcze znane barwy, w których wystąpi zespół SPRCT.

Czekamy na projekt oklejenia rajdówki naszego tytularnego sponsora, Subaru Poland Rally Team – wyjaśnia Michał Jasiński. – Jak już wszyscy pewnie wiedzą, w tym sezonie sporo zmian zaszło w krakowskim teamie. Czekamy więc na projekt nowego oklejenia ich rajdówki, który potem dopasujemy do naszego modelu. Jeśli nie uda się tego zrobić przed Rajdem Zimowy, to wystartujemy w barwach z zeszłego roku.

Sponsorem tytularnym zespołu w sezonie 2014 pozostaje Subaru Import Polska, a Partnerami Remus Polska, CUK Ubezpieczenia i agencja ŚwiatReklamy. Patroni medialni to WRC, radio ESKA, RajdowySerwis.pl i portal MotoFakty.pl.

Do zobaczenia więc 16. lutego na Motoarenie!

inf. pras.

Fot. Bartosz Jędrzejewski

Dodaj komentarz