Tempo ścisłej czołówki i etap zakończony podium – dobry finisz sezonu braci Szejów

321
 
  • Załoga GK Forge Metkom Rally Team utrzymała doskonałe tempo i ukończyła II etap Rajdu Pribram na 3. miejscu.
  • Z 16 odcinków specjalnych finałowej rundy mistrzostw Czech, aż 8 Szejowie kończyli na podium.
  • Bracia z Ustronia szybko odrabiali 3 minuty straty spowodowane kapciem z pierwszego etapu i ukończyli Rajd Pribram na. 7. pozycji.
  • Deszcz, słońce i znów deszcz – przez cały rajd zawodnicy rywalizowali w bardzo zmiennych warunkach.
  • 7 startów, 6 ukończonych rund, 120 zdobytych punktów i piąte miejsce w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Czech – bilans debiutanckiego sezonu Jarka i Marcina Szejów w Fordzie Fiesta R5.

317342db-f45e-4d69-8356-f7e4a8c9ab70 (1)

Linia mety w Przybramie zakończyła rywalizację nie tylko w siódmej rundzie Mistrzostw Czech, ale i w całym sezonie 2017 czeskiego czempionatu. Tegoroczny Rajd Pribram okazał się niezwykle trudnym wyzwaniem. Zarówno w sobotę, jak i w niedzielę panowała bardzo zmienna i niestabilna pogoda. Dziś nad Przybramem pojawiło się na moment słońce, ale zawodnikom rywalizacji to nie ułatwiło. Podobnie, jak w sobotę warunki na odcinkach były ciężkie. Zalegająca woda i mocno zabrudzona błotem i liśćmi nawierzchnia oznaczały częste zmiany przyczepności.Podobnie, jak wczoraj, także i w niedzielnym etapie zawodów załoga GK Forge Metkom Rally Team utrzymywała bardzo wysokie i równe tempo. Połowę dzisiejszych oesów Szejowie ukończyli w pierwszej trójce. Dzięki temu w klasyfikacji drugiego dnia Rajdu Pribram Polacy znaleźli się na trzecim stopniu podium, za Janem Dohnalem (Ford Focus WRC) i Vaclavem Pechem (Ford Fiesta R5), jeszcze nieoficjalnym wicemistrzem Czech 2017. Niestety na końcowym wyniku w finałowej rundzie zaważyła przebita, jeszcze podczas pierwszego etapu, opona. Po tym Polacy systematycznie odrabiali straty i awansowali o 35. pozycji, by ostatecznie wywalczyć w Rajdzie Pribram 7. lokatę. W tych zawodach jazda załogi z Ustronia była jednak zdecydowanie lepsza niż miejsce na mecie. Gdyby nie wspomniany kapeć, dziś Szejowie mieliby szanse walki o pierwszą trójkę klasyfikacji zawodów. O tym, jak konkurencyjni byli Jarek z Marcinem, świadczy fakt, że na 16 oesów rozegranych w całym rajdzie, na ośmiu notowali miejsca na podium.Rajd wygrali, jadący u siebie, Jan Dohnal z Michalem Ernstem. Ten rezultat spowodował, że załoga Forda Focusa WRC w klasyfikacji sezonu zajęła czwarte miejsce i zepchnęła braci Szejów o jedno oczko niżej. Jako drudzy na metę przyjechali Pech i Uhel, a najniższy stopień podium należał do Vojtecha Stajfa z Marketą Skacelovą.

Jarek Szeja: – Jesteśmy na mecie i trudno mi uwierzyć, że ten sezon już się zakończył. Nie sposób opisać wszystkich emocji i wrażeń, jakie nam towarzyszyły przez te pracowite miesiące. Myślę, że w finałowej rundzie, mimo przebitej opony, wypracowaliśmy bardzo udany finisz. Ponad połowa odcinków ukończona w czołowej trójce dowodzi, że dobrze wykorzystaliśmy tych kilka miesięcy, a cały projekt przesiadki do Forda Fiesta R5 po prostu się udał. Staraliśmy się, mimo słabszego auta, nawiązać walkę z Janem Dohnalem i trzy razy byliśmy naprawdę blisko jego tempa, ale trzeba przyznać, że w ten weekend bardzo wysoko zawiesił poprzeczkę. Niezależnie od wyniku możemy wracać z podniesionymi głowami. Analizując wszystko, co wypracowaliśmy w tym sezonie, myślę że w pełni wykorzystaliśmy daną nam szansę. Nie osiągnęlibyśmy tego, gdyby nie ogromne zaufanie, jakim obdarzyli nas sponsorzy. GK Forge Grelowski Obróbka Plastyczna Metali, Grupa Metkom, SatjamDarmaDeco-CarMinimaxViralseed i Pokrycia Dachowe Pniok Sylwester, Wirtualna Polska, TVP KatowiceMotowizja, portal OX.pl – to z Wami dzieliliśmy nie tylko sukcesy i dobre chwile, ale także te gorsze momenty, w których zawsze byliście z nami, za co bardzo wszystkim dziękuje. Ogromne podziękowania należą się kibicom i wszystkim, którzy trzymali za nas kciuki, bo to dzięki Wam wszystko co przeżyliśmy zapamiętamy na długo.

Marcin Szeja: – W tym rajdzie osiągnęliśmy to, na co ciężko pracowaliśmy przez cały sezon, a także w poprzednich latach. Cały zespół nam pomagał i każdy element rajdowej układanki działał tak, jak trzeba, co zaowocowało tym, że regularnie notowaliśmy czasy ścisłej czołówce rajdu. Sezon zakończony w tak dobrym stylu, to optymistyczny prognostyk na kolejny rok.

cdddd74a-83dd-44fd-97b1-836226427348Nieoficjalna klasyfikacja końcowa Rajdu Pribram 2017:1. Dohnal/Ernst (Ford Focus WRC) 1:16:49,2 s
2. Pech/Uhel (Ford Fiesta R5) +1:29,0 s
3. Stajf/Skacelova (Skoda Fabia R5) +2:24,0 s
4. Tarabus/Machů (Škoda Fabia S2000) +2:48,3 s
5. Trojan/Chlup (Skoda Fabia R5) +3:35,9 s
6. Kopacek/Rendlova (Subaru Impreza STI) 3:45,9 s
7. Szeja/Szeja (Ford Fiesta R5) +4:05,7 s
8. Trneny/Pritzl (Skoda Fabia WRC) +6:27,6 s
9. Pesl/Pesek (Mitsubishi Lancer Evo IX) 6:37,2 s
10. Pokorny/Lasevic (Skoda Fabia R5) +7:35,9 s
11. Pondelicek/Vybiral (Skoda Fabia S2000) +7:53,5s
12. Tucek/Dufek (Mitsubishi Lancer Evo IX) +8:15,8 s
13. Nesetril/Cernoch (Porsche 997 GT3) +9:01,4 s
14. Capka/Richanek (Mitsubishi Lancer Evo IX) +9:04,3 s
15. Tomek/Zeman (Skoda Fabia S2000) +9:12,9 s

Punktacja Rajdowych Mistrzostw Czech 2017 po Rajdzie Pribram:

1. Jan Kopecky 330 pkt.
2. Vaclav Pech 232 pkt.
3. Jan Cerny 173 pkt.
4. Jan Dohnal 134 pkt.
5. Jarek Szeja 120 pkt.
6. Miroslav Jakes 102 pkt.
7. Roman Kresta 99 pkt.
8. Jaromir Tarabus 92,5 pkt.
9. Vojtech Stajf 91 pkt.
10. Roman Odlozilik 78 pkt.
11. Pavel Valousek 75 pkt.
12. Martin Vlcek 72,5 pkt.
13. Tomas Kostka 55,5 pkt.
14. Karel Trojan 45 pkt.
15. Karel Trneny 40 pkt.

W sezonie 2017 Jarosława i Marcina Szejów wspierają: GK Forge Grelowski Obróbka Plastyczna Metali, Grupa Metkom, SatjamDarmaDeco-CarMinimaxViralseedPokrycia Dachowe Pniok Sylwester oraz patroni medialni: Wirtualna Polska, TVP KatowiceMotowizja i ortal OX.pl.

JAROSŁAW SZEJA / MARCIN SZEJA – INFORMACJE O ZAŁODZE:

Ambitni sportowcy, zawsze stawiający sobie wysoka zawieszone i wymagające cele. Na co dzień to mężowie i ojcowie bezgranicznie oddani swoim rodzinom i mocno zaangażowani w rozwój własnych firm. W chwili, gdy wsiadają do samochodu rajdowego stają się jedną z najbardziej dopasowanych i zgranych polskich załóg. Czerpią ogromną satysfakcję z każdego wyzwania i zawsze starają się rozwijać swoje umiejętności. Jak sami twierdzą w rajdówce doskonale się dogadują i jak to wśród braci, zawsze błyskawicznie rozwiązują wszystkie nieporozumienia. Rajdowy duet braci z Ustronia po raz pierwszy pojawił się wspólnie na odcinkach specjalnych 53. Rajdu Wisły 2006. Sezon 2016 jako Mistrzowie Grupy N w Rajdowych Mistrzostwach Czech zakończyli z dorobkiem 91 wspólnych startów. Marcin pod względem startów wyprzedza swojego starszego brata, o cztery rajdy. Jarek i Marcin swoją przygodę rozpoczęli od Peugeota 106, ale lista samochodów, w których rywalizowali na odcinkach specjalnych jest naprawdę długa: Peugeot 206 RC, Honda Civic Type-R, Renault Clio Sport, Opel Astra GSi, Citroen C2 R2 Max czy Ford Fiesta R2, a od 2015 czteronapędowe Subaru Impreza. Bracia Szeja mocnym akcentem zadebiutowali w Grupie N Mistrzostw Czech, wygrywając w tej klasyfikacji swój pierwszy start- Rally Sumava – Klatovy 2015. Przez dwa ostatnie sezony to łącznie 19 startów i cztery wygrane w Grupie N. Sam sezon 2016 to 9 startów i 90 odcinków specjalnych, a łącznie z testami przejechane ponad 1600 km, zużyte prawie 200 opon i spalone blisko 2000 litrów sportowego paliwa. W drodze po tytuł Mistrzów Czech Grupy N sięgnęli po trzy zwycięstwa – w Rajdach Sumava, Barum i Pribram. Najwięcej satysfakcji dał jednak najwyższy stopień podium w Barum Rally Zlin, legendarnym i najbardziej prestiżowym czeskim rajdzie, a jednocześnie jedną z najtrudniejszych asfaltowych rund Rajdowych Mistrzostw Europy.

SUKCESY I WYNIKI:2016 – Mistrzowie Grupy N / Rajdowe Mistrzostwa Czech (Subaru Impreza)
2016 – zwycięzcy Barum Czech Rally Zlin w Klasyfikacji Grupy N
2015 – II Wicemistrzowie Grupy N / Rajdowe Mistrzostwa Czech (Subaru Impreza)
2014 – II Wicemistrzowie Grupy 2WD / Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski Ford Fiesta R2)
2014 – Mistrzowie Pucharu Fiesty / Klasy 6F / Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski (Ford Fiesta R2)
2013 – zdobywcy Pucharu w Klasyfikacji Generalnej / Rajdowy Puchar Polski (Citroen C2 R2 Max)
2012 – zwycięzcy Klasy 5 / Rajdowy Puchar Polski (Opel Astra GSi)
2010 – Wicemistrzowie Pucharu Clio Cup / Rajdowe Mistrzostwa Polski (Renault Clio Sport)
2009 – zdobywcy Pucharu w Klasyfikacji Generalnej / Rajdowy Puchar Polski (Honda Civic Type-R)
inf.pras.