Torowo-drogowy Lexus RC F GT już wkrótce?

W 2015 roku w słynnym wyścigu Pikes Peak Lexus wystartował wyjątkowym autem – ekstremalnym coupé RC F GT Concept. Od tamtego dnia minęły trzy lata, ale konstrukcja wcale nie trafiła do muzeum marki. Inżynierowie Lexusa cały czas pracowali nad projektem i już wkrótce supersportowy Lexus RC F GT może trafić na drogi. Jak będzie wyglądał, zdradzają szpiegowskie zdjęcia i informacje podane przez dziennikarzy portalu Motor1.com.

 

Bardziej agresywny wygląd

Prototypową wersję Lexusa RC F GT w kamuflażu przyłapano na niemieckich drogach. Zdjęcia wykonane przez ciekawskich spotterów ujawniają, że w nadwoziu auta znajdą szerokie zastosowanie elementy wykonane z włókna węglowego. Mowa tutaj przede wszystkim o masce (oczywiście przeciętej wlotami powietrza), dachu i progach. Zmienią się również zderzaki i przednie światła, a z tyłu znajdzie się niemałe skrzydło. Nie zabraknie czterech końcówek wydechu, znanych z innych modeli serii F Lexusa.

 

Sprawdzona V-ósemka

Według dziennikarzy amerykańskiego serwisu, podobnie jak w przypadku zaprezentowanego wcześniej konceptu, pod maskę RC F GT trafi sprawdzony, pięciolitrowy silnik V8 znany ze standardowego Lexusa RC F czy sportowego sedana GS F. W aktualnym modelu RC F motor ten wytwarza 463 koni mechanicznych mocy i 520 niutonometrów momentu obrotowego. Nie oznacza to jednak, że nadchodzący RC F GT nie otrzyma zastrzyku mocy. Ta ma wzrosnąć dzięki zastosowaniu nowego, bardziej zaawansowanego układu wydechowego. Podobnie jak dostępny obecnie w salonach model RC F, supersportowy RC F GT otrzyma 8-stopniową, automatyczną skrzynię biegów.

 

Drogowe auto na tor

Lexus RC F GT ma wypełnić lukę pomiędzy luksusowym modelem RC F a torowym Lexusem RC F GT3 i stać się konkurentem dla takich aut jak BMW M4 GTS. Dziennikarze portalu Motor1.com sugerują, że auto zyska na osiągach nie tylko dzięki ulepszonemu napędowi, ale również sporej redukcji masy. Warto dodać, że zaprezentowany w 2016 roku Lexus RC F GT Concept był lżejszy od standardowego RC F-a o ponad 360 kilogramów. Auto na pewno będzie szybkie, bowiem sam RC F przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 s. Produkcyjny Lexus RC F GT zyska również jeszcze bardziej sportowe prowadzenie, a to przede wszystkim za sprawą bardziej sportowego zawieszenia i potężniejszych hamulców.