Toyota i Hyundai gotowe na sezon 2021 – M-Sport jeszcze się waha

Hyundai Motorsport oraz Toyota Gazo Racing mają już kompletne składy na przyszły sezon. Jedynie M – Sport nie potwierdził jeszcze czy przedłuży umowy z aktualnymi kierowcami, czy postawi na nowe nazwiska.

2020 FIA World Rally Championship / Round 02 / Swedish Rally / February 13-16, 2020 // Worldwide Copyright: Toyota Gazoo Racing WRT

W sezonie 2021 głównymi twarzami ekipy z Alzenau (Hyundai) będą Ott Tanak i Thierry Neuvile. Natomiast trzeciego Hyundaia i20 WRC będą dzielić między sobą Dani Sordo oraz Craig Breen. Breen w tym sezonie stawia na rywalizację w ERC. Program startów realizuje z MRF Tyres za kierownicą Hyundaia i20 R5. Podczas Rajdu Węgier mógł dowieść świetny wynik tocząc zaciętą rywalizację z Andreasem Mikkelsenem, ale problemy pod koniec rajdu zmusiły go do zrezygnowania z dalszej jazdy.

WRC 2021 – Ogier zostaje na kolejny sezon

W składzie Toyoty znaleźli się Sebastian Ogier, Elfyn Evans i Kalle Rovanpera. Kierowca pochodzący z Gap wczoraj podpisał umowę na kolejny sezon. Mimo tego, że Ogier informował o zakończeniu kariery po tym sezonie to postanowił przedłużyć o kolejny rok współpracę z ekipą Tommiego Makinena. Evans jest w drodze po pierwszy tytuł Mistrza Świata w karierze. Jeśli zdoła osiągnąć ten sukces podczas ACI Rally Monza będzie trzecim Brytyjczykiem, które zdobędzie ten tytuł. Dla Rovanpery będzie to drugi sezon za kierownicą Yarisa WRC i z pewnością będziemy mogli od niego oczekiwać więcej. Tym bardziej jak jest to bardzo szybki kierowca, który bardzo szybko nabiera nowe doświadczenia. Do tej pory niewiadomą zostaję skład M – Sportu. Malcom Wilson jeszcze nie odnosił się do tej sprawy.

WRC 2021 – Toyota, Hyundai i M-Sport zostają do 2022

Ale wiemy na pewno jedno. Wszystkie trzy zespoły zostają w WRC przynajmniej do 2022, czyli do czasu kiedy wejdzie hybrydyzacja. Za dwa lata wszystkie samochody WRC najnowszej specyfikacji będą wyposażone w elektryczne silniki, które będą wykorzystywane na dojazdówkach. Natomiast silnik, skrzynia biegów oraz aerodynamika mają być podobne do tych stosowanych w R5. Pierwsze testy prototypowych konstrukcji na sezon 2022 mają się rozpocząć na początku przyszłego roku, najprawdopodobniej na przełomie lutego, a marca. Również Citroen, który odszedł ze stawki WRC nie wyklucza wystawianie C3 WRC dla prywatnych kierowców oraz zespołów.

Autor: Dominik Reda