Udany weekend zmagań dla zespołów Dunlopa na torze Le Mans

Wyposażony w opony Dunlop team April Moto Motors Events zdobył drugie miejsce w 24-godzinnym wyścigu Le Mans rozgrywanym w ramach Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (EWC). Pomyślnie dla marki oponiarskiej potoczyła się też rywalizacja w klasie Superstock Długodystansowego Pucharu Świata. AM Moto Racing Competition zajął drugie miejsce, a na najniższym stopniu podium uplasował się zespół – Völpker NRT48 Schubert Motors.

 Udany weekend zmagań dla zespołów Dunlopa na torze Le Mans (1) — kopia

Czwarte miejsce zajął zespół R2CL, który podobnie jak bliźniacza ekipa Suzuki Team April Moto, korzystał z ogumienia Dunlopa. Ponadto produkty marki pomogły Lucasowi Mahiasowi z Team R2CL uzyskać najkrótszy czas okrążenia w wyścigu na standardowej kombinacji KR106/KR108. Mahias nie pierwszy raz startuje na oponach Dunlopa. Ogumienie brytyjskiej marki pomogło zawodnikowi w wygraniu Mistrzostwa Francji w kategorii Supersport w 2014 roku, po zdobyciu w trakcie cyklu wszystkich pole position najkrótszych czasów okrążenia i zwycięstwie w każdym wyścigu.

 Udany weekend zmagań dla zespołów Dunlopa na torze Le Mans (4) — kopia

Jednak nie wszystkim ekipom wspieranym przez Dunlopa sprzyjało szczęście w rywalizacji. Po wypadku z wyścigiem pożegnał się GMT94 Yamaha. Z kolei team Honda Endurance Racing miał dłuższą przerwę spowodowaną problemami technicznymi, lecz utrzymał się w stawce i ostatecznie uplasował się na 19. pozycji. Niesamowitą determinacją i duchem sportowej walki wykazał się natomiast aktualny mistrz Suzuki Endurance Racing Team (SERT), który po wypadku i naprawach w drugiej godzinie wyścigu spadł na 54. miejsce, a następnie przez pozostałe 22 godziny odrabiał straty i ukończył rywalizację na piątej pozycji.

 Udany weekend zmagań dla zespołów Dunlopa na torze Le Mans (5) — kopia

Puchar Zespołów Niezależnych Dunlop

Wyścig na torze Le Mans był zarazem pierwszą imprezą zaliczaną do Pucharu Zespołów Niezależnych Dunlop, w którym na zarejestrowanych, niezależnych zawodników czekają nagrody pieniężne. Ich laureatami zostali: AM Moto (Suzuki), Völpker NRT48 (BMW) i Racing Team Sarazin (Kawasaki).

 Udany weekend zmagań dla zespołów Dunlopa na torze Le Mans (3) — kopia

Statystyki Dunlop na Le Mans

  • 7 zespołów w pierwszej dziesiątce na mecie.

  • 3 zespoły EWC w pierwszej piątce.

  • 8 zespołów Dunlop w pierwszej dziesiątce w klasie Superstock.

  • 27 z 34 zespołów ukończyło wyścig.

  • Reprezentacja producentów: Suzuki-12, Kawasaki-12, Yamaha -3, Honda-3, BMW-1, Mettiss-1.

  • Reprezentacja klas: EWC-7, Superstock-26, klasa otwarta – 1.

  • Najszybsze okrążenie wyścigu: Lucas Mahias R2CL (1’38.448 – 153.0 km/godz.).

Roland Wozniak, menedżer imprez międzynarodowych Dunlop Motorsport: „Naturalnie chcielibyśmy wygrywać za każdym razem, tym niemniej cieszymy się, że nasze zespoły zdobyły w ten weekend sporo punktów w klasyfikacji mistrzostw. Co ważne, uzyskaliśmy też dużo informacji zwrotnych od zespołów i zawodników na temat zachowania opon, co jest dla nas cennym źródłem wiedzy. Cieszymy się również, że Puchar Zespołów Niezależnych Dunlop przyciąga chętnych do startów w tej serii. Kluczem do zwycięstwa w wyścigach na wytrzymałość jest niezawodność i to udało się właśnie AM Moto, który w pełni zasłużył na zwycięstwo”.

Więcej informacji na temat marki można znaleźć na stronie Dunlop.eu. Warto też śledzić @DunlopMoto na Twitterze, aby otrzymywać najnowsze informacje o współpracy.

 Udany weekend zmagań dla zespołów Dunlopa na torze Le Mans (6)

Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, z imponującą historią sukcesów i rekordów w sportach motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy.

Opony Dunlop znalazły się na wyposażeniu motocykla, który wygrał pierwsze mistrzostwo klasy 500cc w 1949 r. i zdominowały tę serię w kolejnych dekadach. W 1991 roku motocykl z oponami Dunlop wygrał trzy kolejne tytuły World Superbike, a w 2008 roku Marco Simoncelli zdobył dwusetne z kolei zwycięstwo dla marki w klasie GP 250cc – serii, w której Dunlop zwyciężył 17 Mistrzostw Świata. W 2010 r. Dunlop został wyłącznym dostawcą opon dla serii Moto2 i Moto3, a we współpracy z Doma w dalszym ciągu dostarcza opony dla dwóch najważniejszych wyścigów wspierających MotoGP w sezonie 2015 i kolejnych.

Udany weekend zmagań dla zespołów Dunlopa na torze Le Mans (2) — kopia

Wyścigi endurance to obszar zdominowany przez zespoły i motocyklistów Dunlop. Od 2002 roku marka zdobyła dziewięć z jedenastu Mistrzostw Świata Endurance. Dunlop zdobył wszystkie ważniejsze tytuły w świecie wyścigów motocyklowych – od mistrzostw świata klasy GP po wyścigi TT na Wyspie Man, od wyścigów World Superbike i Supersport aż po World Endurance, osiągając podobne sukcesy w motocrossie i innych mistrzostwach w jeździe terenowej.

Udany weekend zmagań dla zespołów Dunlopa na torze Le Mans (7)

Najnowsze opony drogowe Dunlop są montowane na motocyklach wiodących producentów takich jak Honda, Kawasaki, KTM, Ducati, Harley-Davidson i Suzuki.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Firma zatrudnia 66 tys. osób i wytwarza swoje wyroby w 49 zakładach w 22 krajach na świecie. Posiada dwa Centra Innowacji w Akron, w stanie Ohio i Colmar-Berg, w Luksemburgu, które dostarczają najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie produktów i usług, będących wyznacznikiem standardów i technologii w przemyśle. Więcej informacji na temat Goodyear i produktów firmy znajduje się na stronie www.goodyear.com/corporate. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.

inf.pras.

Dodaj komentarz