VIII runda Gepa Logistics Super Rally / Moto-AR Edition, VIII runda Pucharu Can-Am Super Rally, Stąporków, 13-15.10.2017

410

Gepa Logistics Super Rally / Moto-AR Edition, to już drugie spotkanie ze stąporkowskimi trasami cross country w Zagłębiu Staropolskim. Pierwszy z odcinków testowych – wąski i szybki – „Niekłań” fragmentami wiódł pozostałościami nasypu kolejowego wąskotorówki. Niestety, w kilku miejscach zbyt wysoki poziom wód po opadach deszczu spowodował spore zamieszanie. Drugi OT w Mokrej, na południe od Stąporkowa, zgromadził sporo lokalnych kibiców. „Mokra” miejscami mokra zamieniła cross country w błotną przeprawę, ale szybkie, twarde, w wielu fragmentach techniczne trasy dały sporo dobrego ścigania. Zbliżony do oesu „Dobra” z Baja Poland w tym roku mocno zmodyfikowany przy pomocy ciężkiego sprzętu dostarczonego przez sponsora – firmę Tombet, był typowym cross country, gdzie wielu zamykało liczniki. Czwartkowa ulewa zrobiła swoje i końcowy fragment trasy stał się bardzo miękki. Ci, którzy szukali twardego podłoża i przyczepności oraz unikali błotnych kolein bez problemów w dobrym tempie osiągali metę. Dwa Odcinki Testowe przygotowane ciężkim sprzętem po czwartkowym opadzie deszczu dla wielu załóg stały się wyzwaniem. Duch walki w Stąporkowie przetrwał jednak do ostatnich metrów.

 0005 0006 0007 0008 0009

Klasa moto, to powrót Huberta Dzianoka, który doskonale wykorzystał swoje doświadczenie wyniesione z rajdów Enduro i ograł konkurencję zgarniając komplet punktów. Drugie miejsce wywalczył Konrad Grudzień zostawiając za sobą trzeciego na mecie Andrzeja Białego.

0010 0011 0012 0001 0002

Quady 4×4 – kolejna popisowa jazda Adama Krysiaka. Tomasz Gwóźdź uplasował się na drugim miejscu wyprzedzając Artura Gajdę, dla którego Stąporków w ubiegłym sezonie zakończył się mocnym upadkiem. Taka też kolejność na podium przypadła w pucharze markowym Can-Am wspieranym przez importera Taurus Sea Power.

 0003 0004 001 002 003

Na czterech kołach – w SSV na mecie zameldował się Denis Retat z Mariuszem Budziszem zdobywając komplet punktów.

004 005 006 007 008

SSV Turbo – tu pomimo pewnych różnic czasowych, rywalizacja do samego końca pozostawała otwarta. Widowisko trzymało w napięciu, a po drodze zdarzały się rolki i urwane koła. Triumfowali Tomasz Porebny pilotowany przez Grzegorza Szulca. Drugie miejsce wywalczył Łukasz Łach a trzecie załoga Moto-AR – Marek Kubiczek z Damianem Gackiem.

 009 010 011 012 013

Klasy samochodowe – dla nich warunki najbardziej dawały się we znaki. Na zbyt mocno dopompowanych, wąskich oponach z agresywnym bieżnikiem plus nadmiar mocy i nie szukanie możliwości ominięcia błota w rozjechanych koleinach (trasa bardzo szeroko wytyczona w miejscach by bez problemu je ominąć) musieli korzystać z pomocy kinetyków.

 014 015 016 017 018

Sport do 150 KM – teoretycznie najwolniejsza kategoria to niespodziewane zwycięstwo załogi Stanisław Kajdy z Anną Kajdy. Drugie miejsce zajęła załoga Mateusz Piekiełko z pilotem Pawłem Borkowskim. Trzeci na mecie był lider klasyfikacji po wszystkich rundach – Konrad Gola pilotowany przez Piotra Raja.

 019 020 021 022 023

Sport powyżej 150 KM – faworyt klasy i lider Krzysztof Staniek w załodze ze Zbigniewem Łazarczykiem pozostali jedynymi przedstawicielami klasy na podium.

Super Sport do 150 KM to pojedynek zmot. Mariusz Jeziorski z Przemysławem Krzakiem wyprzedzili załogę Grzegorz Pawlak / Marcin Wierzchoń.

 024 025 026

Super Sport powyżej 150 KM – najmocniejsza klasa samochodowa – z pięknym pojedynkiem dakarowych legend – Mitsubishi Pajero w specyfikacjach T1. Adam Biliński z Martą Szewczyk, pomimo niezadowolonej miny kierowcy, wyprzedzili mocno obrane z laminatów Pajero – Karola Mazura i Pawła Ścibora, ale pomiędzy załogi pajero, zmotą – Patrol EVO wbiła się załoga Robert Biały / Agnieszka Biały.

 027 028

Reasumując – deszcze i dodatkowa ulewa w czwartek mocno zmieniły obraz trasy i zweryfikowały teren. Na starcie stanęli ci, którzy mają w sobie ducha sportowej walki. Ocenili, że te trudne warunki są jednakowe dla wszystkich. Na mecie znaleźli się wytrwali, a zwyciężyli najszybsi w tych warunkach – ci, którym dodatkowo sprzyjało szczęście. Zarówno zawodnicy jak i organizator podjęli wyzwanie. Rajd przejechał, przechodząc do historii.

VIII Rundę Gepa Logistics Super Rally / Moto-AR Edition – Stąporków 2017 wspierały firmy: Gepa Logistics, Tombet, Ekobox, eL-De-Ka surowce wtórne, Miasto i Gmina Stąporków, TAG Heuer, Taurus Sea Power, Can-Am, iXXL Studio Reklamy Kielce, iDrukarnia.pl, NTT System, Manta, Inflandia, Mudmaster.pl, Tubes International, kosmetyki samochodowe GS27, Hotel Bania**** – Thermal & Ski, Terma Bania, Kotelnica Białczańska, JP Oils – Rock Oil Polska, Huta Szkła Zawiercie, Telecare S.A., Quersus, oponyquad.pl, MAXXIS, eopony4x4.pl, MercedesAutoCentrum.pl, Czapki Kegel-Błażusiak, Moto-Ar Arkadiusz Szcześniak, Motoproject.

 029 030 031

Szczegółowe informacje na stronie organizatora: www.super-rally.eu i na

facebook’u: www.facebook.com/super.rally4x4.

Zwycięzcy VIII rundy Gepa Logistics Super Rally / Moto-AR Edition oraz VIII rundy Pucharu Can-Am Super Rally w Stąporkowie, 13-15.10.2017:

Klasa Moto
1. Hubert Dzianok
2. Konrad Grudzień
3. Andrzej Biały

Klasa Quad 4×4
1. Adam Krysiak
2. Tomasz Gwóźdź
3. Artur Gajda

Klasa SSV
1. Denis Retat / Mariusz Budzisz

Klasa SSV Turbo
1. Tomasz Porebny / Grzegorz Szulc
2. Łukasz Łach
3. Marek Kubiczek / Damian Gacek

Klasa Super Sport pow. 150 KM
1. Adam Biliński / Marta Szewczyk
2. Robert Biały / Agnieszka Biała
3. Karol Mazur / Paweł Ścibior

Klasa Super Sport do 150 KM
1. Mariusz Jeziorski / Przemysław Krzak
2. Grzegorz Pawlak / Marcin Wierzchoń

Klasa Sport pow. 150 KM
1. Krzysztof Staniek / Zbigniew Łazarczyk

Klasa Sport do 150 KM
1. Stanisław Kajdy / Anna Kajdy
2. Mateusz Piekiełko / Paweł Borkowski
3. Konrad Gola / Piotr Raj

Puchar Can-Am Super Rally / Klasa Quad 4×4
1. Adam Krysiak
2. Tomasz Gwóźdź
3. Artur Gajda

Puchar Can-Am Super Rally / Klasa SSV
1. Tomasz Porebny / Grzegorz Szulc
2. Łukasz Łach
3. Marek Kubiczek / Damian Gacek

inf.pras.