WLTA & WLR rozpoczęło sezon 2014!

343

WLTA & WLR rozpoczęło sezon w naprawdę wielkim stylu – na starcie stawiło się aż 94 załogi, a w rozmowie z organizatorami wyszło, że zgłoszeń było znacznie, znacznie więcej, lecz w trosce o płynność i jakość imprezy część z nich musiała być po prostu odrzucona. Trasa była niesamowicie szybka i kończyła się na tzw. hopie – efektem czego zdecydowana większość aut po przejechaniu mety z fotokomórek wyskakiwała w powietrze. Ciekawym elementem była również ciasna szykana znajdująca się przed nią, która wymagała od kierowców umiejętności ostrożnego lawirowania między dwiema beczkami.

IMG_2681

Początkowo warunki nie były zbyt sprzyjające – panujące wszędzie zimno oznaczało, że opony ciężko będzie dogrzać (tym bardziej te typu slick), lecz w miarę przebiegu zawodów zdecydowanie się ociepliło – w okolicach południa temperatura sięgała 9 stopni, a tor był suchy, pozwalało to więc na zdecydowanie szybszą i efektywniejszą jazdę. Biorąc pod uwagę, że zawody odbywały się w styczniu – można to wręcz uznać za anomalię pogodową (choćby z tego tytułu, że rok temu w tym samym miejscu była gruba warstwa śniegu). To jednak dało możliwość podziwiania szybkiej, sportowej jazdy okazałej ilości kibiców, która przybyła na miejsce.

IMG_1953

Od tej edycji zawodów została użyta zupełnie nowa klasyfikacja pojazdów – zmiany obejmują m.in. sprawiedliwszy podział dla aut z małą pojemnością (ukłon w stronę właścicieli Cinquecento/Seicento) oraz specjalną klasę SUBARU. I tak w klasie MINI na podium stanęli Jarosław Witkowski w Fiacie Seicento, Jerzy Drzymuchowski w „Maluchu” 126p oraz Szymon Wierzyk w Fiacie Cinquecento (w różnej kolejności, zależnie od klasyfikacji). Należy zaznaczyć, że w time attack’u różnica między tymi kierowcami była marginalna, co oznacza że wszyscy trzej poradzili sobie naprawdę świetnie.  W klasie MINI PLUS w obu rankingach pierwsze miejsca zajęli kolejno Grzegorz „Maksu” Maksymowicz w Hondze Civic, Rafał Jasiński w Fordzie KA i Marcin Pasek w Suzuki Swift. W klasie COMPACT wg obu klasyfikacji na podium stanęli kolejno Łukasz Lachtera, Mirosław Gądek oraz Przemysław Urniaż – wszyscy trzej w Hondach CRX. W klasie PROFI w time attack’u pierwsze miejsce zajął Karol Zajączkowski w Renault Clio II, drugie natomiast Sebastian Oleksy w BMW 323ti – w klasyfikacji rajdowej Panowie ci zamienili się lokatami. W obu rankingach miejsce trzecie wywalczył Bartek Koprowski w Oplu Astrze GSI. W klasie POWER time attack bardzo nieznacznie wygrał Sławomir „Virnik” Jarek, drugie miejsce zajął Paweł Grabowski – w WLR nastąpiła zamiana miejsc i Paweł wskoczył na pierwsze. W obu klasyfikacjach miejsce trzecie wywalczył Jan Grabowski. Wszyscy trzej zawodnicy startowali w BMW M3 E36. W najmocniejszej klasie OPEN (auta z napędem na cztery koła) pierwsze miejsce w obu klasyfikacjach zajął Karol Kundicz w Mitsubishi Lancerze EVO9, drugą pozycję zajął Tomasz Śliwa w klasycznej Subaru Imprezie Type RA, trzecią lokatę natomiast wywalczył Tomasz Kwiędacz – również w EVO9.

IMG_2144

Nowy sezon rozpoczął się z wielkim hukiem, miejmy tylko nadzieję, że frekwencja będzie tak samo dopisywała na każdych następnych zawodach – wtedy będziemy mieć okazję do podziwiania jeszcze bardziej zaciętej walki o puchar Wrocławskiej Ligi Time Attack i Wrocławskiej Ligi Rajdowej!

Klasyfikacja WLR:

Klasa : MINI

1 Jarosław Witkowski Fiat Seicento 11:00.422

2 Jerzy Drzymuchowski Fiat 126 11:06.674 +6.252

3 Szymon Wierzyk Fiat Cinquecento 11:07.198 +6.776

Klasa : MINI PLUS

1 Grzegorz „Maksu” Maksymowicz Honda Civic 10:33.486

2 Rafał Jasiński Ford KA 10:51.070 +17.584

3 Marcin Pasek Suzuki Swift 11:15.459 +41.973

Klasa : COMPACT

1 Łukasz Lachtera Honda CRX 10:04.400

2 Mirosław Gądek Honda CRX 10:13.865 +9.465

3 Przemysław Urniaż Honda CRX 10:22.250 +17.850

Klasa : PROFI

1 Sebastian Oleksy BMW 323ti 10:01.324

2 Karol Zajączkowski Renault Clio 10:04.585 +3.261

3 Bartek Koprowski Opel Astra GSI 10:11.815 +10.491

Klasa : POWER

1 Paweł Grabowski BMW M3 9:37.423

2 Sławomir “Virnik” Jarek BMW M3 9:48.873 +11.450

3 Jan Grabowski BMW M3 9:54.009 +16.586

Klasa : OPEN

1 Karol Kundicz EVO9 9:36.183

2 Tomasz Śliwa Subaru Impreza STI 9:41.843 +5.660

3 Tomasz Kwiędacz EVO9 9:43.762 +7.579

Klasyfikacja WLTA wg klas:

Klasa : MINI

1 Szymon Wierzyk Fiat Cinquecento 2:10.163

2 Jarosław Witkowski Fiat Seicento 2:10.619 +0.456

3 Jerzy Drzymuchowski Fiat 126 2:11.616 +1.453

Klasa : MINI PLUS

1 Grzegorz „Maksu” Maksymowicz Honda Civic 2:05.429

2 Rafał Jasiński Ford KA 2:09.401 +3.972

3 Marcin Pasek Suzuki Swift 2:11.737 +6.308

Klasa : COMPACT

1 Łukasz Lachtera Honda CRX 1:59.438

2 Mirosław Gądek Honda CRX 2:00.481 +1.043

3 Przemysław Urniaż Honda CRX 2:00.839 +1.401

Klasa : PROFI

1 Karol Zajączkowski Renault Clio 1:57.886

2 Sebastian Oleksy BMW 323ti 1:59.302 +1.416

3 Bartek Koprowski Opel Astra GSI 1:59.518 +1.632

Klasa : POWER

1 Sławomir “Virnik” Jarek BMW M3 1:54.335

2 Paweł Grabowski BMW M3 1:54.569 +0.234

3 Jan Grabowski BMW M3 1:56.546 +2.211

Klasa : OPEN

1 Karol Kundicz EVO9 1:52.387

2 Tomasz Śliwa Subaru Impreza STI 1:53.835 +1.448

3 Tomasz Kwiędacz EVO9 1:54.026 +1.639

Generalna klasyfikacja WLTA:

1 Karol Kundicz EVO9 1:52.387

2 Tomasz Śliwa Subaru Impreza STI 1:53.835 +1.448

3 Tomasz Kwiędacz EVO9 1:54.026 +1.639

IMG_1867

IMG_1875

IMG_1929

IMG_1972

IMG_2101

IMG_2257

IMG_2441

Pełna Galeria

tekst i fot.: Konrad Oszczepalski