WLTA & WLR – VIII runda

Do sierpniowej eliminacji cyklu WLTA&WLR na torze Redeco przystąpiło około 70 uczestników, co było dość wysoką frekwencją z racji iż termin ten pokrywał się z Rajdem Rzeszowskim i weekendem wyścigowym w Poznaniu. Również tak jak na ostatniej eliminacji upalna pogoda z temperaturą ponad 30 stopni w cieniu była wszystkim zawodnikom znana już od kilku dni wcześniej i nic się nie zapowiadało na jakiekolwiek zmiany. Konfiguracja toru na sobotnie zawody była szybka, ale łączyła ze sobą elementy techniczne, jak i również „te na odwagę”.

Damian Kaczorowski - foto by Grzegorz Reda

W tej eliminacji organizatorzy zaplanowali 5 przejazdów, ale dodatkowo zaraz po ogłoszeniu oficjalnych wyników i rozdaniu nagród został zorganizowany darmowy trening dla wszystkich chętnych uczestników sobotnich zawodów trwający ok. 1,5 godziny.  Zorganizowanie dodatkowego treningu było możliwe dzięki sprawnej organizacji  i przebiegowi zawodów, nawet pomimo kilku mniej i bardziej poważnych awarii samochodów uczestników. Dodatkową atrakcją dla niektórych uczestników jak i kibiców była obecność znanego z odcinków RSMP Herbiego w jego Mitsubishi Lancerze Evo IX, który zamierzał wystartować w zawodach w celu treningu i testów.

Maciej Święcicki - foto by Grzegorz Reda

Klasyfikacja generalna WLTA i WLR została już po raz kolejny zdobyta przez Damiana Kaczorowskiego (Mitsubishi Lancer Evo IX). Za nim w klasyfikacji WLTA i WLR jednocześnie uplasowali się kolejno Jan Grabowski (BMW M3), oraz Jakub Jurek (BMW M3). Cała trójka w klasyfikacji generalnej w takiej kolejności osiągnęła najlepsze czasy przejazdów, oraz najszybsze sumy czasów wszystkich przejazdów.

Klasyfikacja WLTA w klasach:

– Klasa MINI: Witold Toporowski (Mazda 121), Łukasz Majkrzak (Fiat SC), Damian Lempart (Fiat CC)

– Klasa MINI PLUS:  Grzegorz Solarz (Suzuki Swift), Piotr „Peter” Krzysztofik (Rover 214), Sławek Pasternak (Fiat CC)

– Klasa COMPACT:  Mirek Gądek (Honda CRX), Adam Górski (Peugeot 206), Krzysiek „Święty” Święcicki (Peugeot 106)

– Klasa PROFI:  Krzysztof Fułek (Honda Civic, Paweł „RASTI” Koprowski (Renault Clio), Krystian (Renault Clio)

– Klasa POWER: Jan Grabowski (BMW M3), Jakub Jurek (BMW M3), Przemek Szczytyński (Renault Megane RS)

– Klasa OPEN:  Damian Kaczorowski (Mitsubishi Lancer Evo IX), Krystian „cyqan” Głogowski (Mitsubishi Lancer Evolution X),  Herbi (Mitsubishi Lancer Evo IX)

Klasyfikacja WLR w poszczególnych klasach:

– Klasa MINI: Witold Toporowski (Mazda 121), Damian Lempart (Fiat CC), Tomasz Dąbrowski (Fiat CC)

– Klasa MINI PLUS:  Grzegorz Solarz (Suzuki Swift),  Michał Kucharzak (Suzuki Swift), Sławek Pasternak (Fiat CC)

– Klasa COMPACT:  Mirek Gądek (Honda CRX), Adam Górski (Peugeot 206), Andrzej „Jacques” Smyczek (Honda CRX)

– Klasa PROFI:  Krzysztof Fułek (Honda Civic), Bartek „BAGSAJ” Koprowski (Opel Astra GSi),  Paweł „RASTI” Koprowski (Renault Clio)

– Klasa POWER: Jan Grabowski (BMW M3), Jakub Jurek(BMW M3), rs4life (BMW M3)

– Klasa OPEN:  Damian Kaczorowski (Mitsubishi Lancer Evo IX), Krystian “cyqan” Głogowski (Mitsubishi Lancer Evo X), RYJEKS (Subaru Impreza GT)

– Klasa SUBARU:  RYJEKS (Subaru Impreza GT),  Maciej „eMTi” Tunikowski (Subaru Impreza STi), Tomek „Tomalozi” Małozięć (Subaru Impreza STi)

Tekst: Damian Lempart
Fot. Grzegorz Reda