XVIII Grand Prix Sopot-Gdynia: Wygrana i dramat 'Killera’

497

Po podwójnych zwycięstwach w edycjach 2013 i 2014, także i w tym roku Rafał 'Killer’ Grzesiński pewnie zmierzał po kolejny komplet zwycięstw, ustanawiając po drodze nowy rekord trasy. Niestety podczas drugiego niedzielnego podjazdu wyścigowego pokonały go problemy techniczne, a zwycięstwo przypadło Andrzejowi Szepieńcowi. Po erze należącej do Mariusza Steca, rekordzisty pod względem liczby zwycięstw w Sopocie, Grzesiński wyrasta na nowego króla jedynego w Polsce nadmorskiego wyścigu górskiego.

11888082_922503177807242_2615365530108273218_n

Sobota – XI runda GSMP: Bezkonkurencyjność 'Killera’


Startujący za kierownicą Mitsubishi Lancera VS Grzesiński nie dał szans rywalom podczas pierwszego dnia XVIII Grand Prix Sopot-Gdynia, stanowiącego XI rundę Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Druga lokata przypadła liderowi klasyfikacji generalnej GSMP 'Dubaiowi’ (Mitsubishi Lancer Evo XIX), a czołową trójkę uzupełnił Tomasz Myszkier (Porsche 911 GT3 Cup).

Zawodnik z Kielc przez kibiców nazywany 'Killerem’, pomimo że w tym roku nie startuje regularnie, rozpoczął swoją dominację już podczas drugiego z podjazdów treningowych i utrzymał ją także podczas obydwu podjazdów wyścigowych. Popularny 'Dubai’ uzyskał natomiast trzeci i drugi czas, co na koniec dnia zaowocowało drugim miejscem. Lokalny matador – pochodzący z Kolbud, ale reprezentujący Automobilklub Wielkopolski – Myszkier początkowo plasował się na drugim miejscu, jednak podczas drugiego podjazdu zanotował dopiero szósty czas. Podczas drugiego z podjazdów czołową trójkę zamknął natomiast Waldemar Kluza w Mitsubishi Colcie.

Grupę A wygrał czwarty w klasyfikacji generalnej Piotr Ostrowski (Mitsubishi Lancer Evo VIII), grupę N – piąty w klasyfikacji generalnej Michał Ratajczyk (Mitsubishi Lancer Evo XIX), z kolei wśród aut przednionapędowych najszybszy był 12. w klasyfikacji generalnej Roman Baran w Renault Clio.

Najwyżej sklasyfikowanym zawodnikiem należącym do organizującego zawody Automobilklubu Orski okazał się 21. w klasyfikacji Karol Falk w Subaru Imprezie. Największe nadzieje wiązano jednak z występem Christiana Zaleskiego, który po podjazdach treningowych zamykał czołową dziesiątkę. Po 11. czasie podczas pierwszego podjazdu wyścigowego kierowca Porsche nie przystąpił do finałowej próby sportowej.

11951958_922504674473759_2073049339023637401_n

Niedziela – XII runda GSMP: Szepieniec dziedziczy zwycięstwo


Podczas niedzielnej odsłony rywalizacji Grzesiński utrzymał doskonałą formę z soboty, pewnie wygrywając oba podjazdy treningowe. W obu przypadkach czołową trójkę uzupełnili 'Dubai’ oraz Tomasz Myszkier.

Podczas pierwszego przejazdu o punkty 'Killer’ ustanowił nowy rekord sopockiej trasy (1:25,399). Po raz pierwszy w ten weekend w czołowej trójce zameldował się Andrzej Szepieniec, uzyskując drugi czas. Trójkę skompletował 'Dubai’.

Drugi podjazd stał pod znakiem dramatów. Najpierw rywalizacja została przerwana po tym jak Eugeniusz Królikowski uderzył w szykanę, a następnie awaria półosi z walki o zwycięstwo wykluczyła zdecydowanego faworyta Grzesińskiego, który ostatecznie zameldował się na mecie z 21. czasem, co w klasyfikacji generalnej XII rundy dało mu siódme miejsce. W tej sytuacji zwycięstwo odziedziczył Andrzej Szepieniec, do którego na podium dołączyli 'Dubai’ i Tomasz Myszkier.

Grupa A ponownie padła łupem Piotra Ostrowskiego, grupa N – zamykającego czołową dziesiątkę Krzysztofa Derenia (Mitsubishi Lancer Evo X), a wśród aut z napędem na przednią oś najszybszy był kolejny reprezentant lokalnego wyścigowego klanu Myszkierów – Wojciech w Renault Clio. Najlepszym zawodnikiem reprezentującym Automobilklub Orski okazał się dziewiąty kierowca niedzieli – Christian Zaleski, zwycięzca klasy C4.1-D3.

XI runda GSMP - I podjazd wy[cigowy

XI runda GSMP - II podjazd wy[cigowy

XI runda GSMP - wyniki koDcowe

inf.pras.