Zespół STORM Eindhoven wybiera opony Dunlop RoadSmart III na wyprawę dookoła świata motocyklem elektrycznym

359
  • STORM Pulse, określany jako ‘Tesla wśród motocykli’ ma zasięg 380 km

  • Zespół STORM Eindhoven objedzie świat w 80 dni, aby pokazać potencjał zrównoważonego transportu

  • RoadSmart III wybrano ze względu na wyjątkowe osiągi wpisujące się w motto „Stronger for Longer”: przednia opona oferuje aż o 82% wyższą trwałość niż średnia testowanych produktów konkurencji 1

  • STORM Pulse na oponach Dunlopa testowano na torze Mireval

Zespół STORM Eindhoven wybiera opony Dunlop RoadSmart III (1)

STORM Pulse” to pierwszy na świecie długodystansowy motocykl elektryczny oferujący zasięg 380 kilometrów. Ten unikalny pojazd został opracowany przez zespół studentów z Politechniki w Eindhoven (TU/e), którzy w tym roku wyruszą swoim prototypem w 80-dniową podróż dookoła świata.

Zespół STORM Eindhoven potrzebuje ogumienia, które sprosta najbardziej wymagającym warunkom drogowym w każdym zakątku globu. Z tego powodu ekipa zdecydowała się wyposażyć swój motocykl w najnowsze opony Dunlop klasy Sport Touring – RoadSmart III. Jednym z kluczowych aspektów mających wpływ na decyzję uczestników wyprawy były testy potwierdzające wydłużone aż o 82%1 potencjalne przebiegi przedniej opony w porównaniu ze średnią czołowych konkurentów.

To właśnie trwałość ogumienia jest kluczowym czynnikiem w projekcie naukowym, podczas którego motocykliści STORM pokonają łącznie ponad 26 tys. kilometrów po najtrudniejszych drogach Europy, Azji oraz Ameryki Północnej.

STORM Pulse nazywany jest ‘Teslą wśród motocykli’. Innowacyjny, modularny zestaw akumulatorów umożliwia ich wymianę w ciągu zaledwie kilku minut. Podczas krótkich podróży wykorzystywana jest jedynie część zestawu akumulatorów, dzięki czemu motocykl staje się lżejszy i jeszcze łatwiejszy w prowadzeniu.

Kolejnym powodem, dla którego zespół wybrał opony Dunlop RoadSmart III jest to, że tylna opona w rozmiarze 190/55ZR17 została zaprojektowana w dwóch wersjach: GT i SP (Sport). To rozwiązanie pozwala motocyklistom dopasować ją do indywidualnych parametrów ich pojazdu. Zespół STORM zdecydował się na wersję GT, ponieważ pasuje ona do bardzo wysokiego momentu obrotowego i wymagań w zakresie trakcji, jakie stawia układ napędowy oferujący 240 Nm.

Andy Marfleet, menedżer marketingu Dunlop Europe Moto, jest dumny z faktu, że zespół STORM Eindhoven wybrał opony Dunlopa: „Testy wykazały, że RoadSmart III wyróżnia się najlepszą w klasie przyczepnością i właściwościami jezdnymi na suchej nawierzchni, przy jednoczesnym ogromnym postępie w zakresie wydłużenia przebiegów. Pokonanie trasy liczącej 26 tys. kilometrów na maszynie posiadającej tak wysoki moment obrotowy wymaga optymalnej stabilności, trakcji i trwałości. Nasza opona została zaprojektowana właśnie dla takich wyzwań”.

 Zespół STORM Eindhoven wybiera opony Dunlop RoadSmart III (2)

Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, z imponującą historią sukcesów i rekordów w sportach motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy.

Opony Dunlop znalazły się na wyposażeniu motocykla, który wygrał pierwsze mistrzostwo klasy 500cc w 1949 r. i zdominowały tę serię w kolejnych dekadach. W 1991 roku motocykl z oponami Dunlop wygrał trzy kolejne tytuły World Superbike, a w 2008 roku Marco Simoncelli zdobył dwusetne z kolei zwycięstwo dla marki w klasie GP 250cc – serii, w której Dunlop zwyciężył 17 Mistrzostw Świata. W 2010 r. Dunlop został wyłącznym dostawcą opon dla serii Moto2 i Moto3, a we współpracy z Doma w dalszym ciągu dostarcza opony dla dwóch najważniejszych wyścigów wspierających MotoGP w sezonie 2015 i kolejnych.

Wyścigi endurance to obszar zdominowany przez zespoły i motocyklistów Dunlop. Od 2002 roku marka zdobyła dziewięć z jedenastu Mistrzostw Świata Endurance. Dunlop zdobył wszystkie ważniejsze tytuły w świecie wyścigów motocyklowych – od mistrzostw świata klasy GP po wyścigi TT na Wyspie Man, od wyścigów World Superbike i Supersport aż po World Endurance, osiągając podobne sukcesy w motocrossie i innych mistrzostwach w jeździe terenowej.

Najnowsze opony drogowe Dunlop są montowane na motocyklach wiodących producentów takich jak Honda, Kawasaki, KTM, Ducati, Harley-Davidson i Suzuki.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Firma zatrudnia 66 tys. osób i wytwarza swoje wyroby w 49 zakładach w 22 krajach na świecie. Posiada dwa Centra Innowacji w Akron, w stanie Ohio i Colmar-Berg, w Luksemburgu, które dostarczają najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie produktów i usług, będących wyznacznikiem standardów i technologii w przemyśle. Więcej informacji na temat Goodyear i produktów firmy znajduje się na stronie www.goodyear.com/corporate. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.

Zespół STORM Eindhoven wybiera opony Dunlop RoadSmart III (3)

1 W odniesieniu do minimalnej dopuszczalnej głębokości bieżnika w Niemczech, wynoszącej 1,6 mm. W porównaniu ze średnimi osiągami trzech produktów czołowych konkurentów w segmencie Sport Touring Radial (Michelin Pilot Road 4 GT, Bridgestone T30 Evo, Pirelli Angel GT). Testowane przez Ośrodek Testowy Motorrad w listopadzie 2015 na zlecenie Goodyear Dunlop. Rozmiar opony przedniej 120/70ZR17 i tylnej 180/55ZR17; Motocykl testowy: Yamaha FJR 1300A; testy drogowe prowadzono na mieszanych nawierzchniach w okolicy Almerii w Hiszpanii.