Zmienne warunki podczas III rundy WLTA & WLR

392

W marcu jak w garncu głosi przysłowie ludowe – i na pewno sprawdziło się ono dla warunków pogodowych III edycji Wrocławskiej Ligi Rajdowej & Time Attack. Tym razem na zawodach brakowało chyba tylko śniegu – było słońce, ogromny wiatr, później deszcz, a chwilowo nawet tęcza – warunki pogodowe były bardzo zmienne, co też rzutowało na wyniki poszczególnych zawodników.

_KWF4765

Niemniej organizatorzy pomimo niekorzystnej aury oraz jak zwykle zatrważającej liczby zawodników (tym razem wciąż konkretne 89 załóg) poradzili sobie jak zwykle świetnie – nie było żadnych przestojów tudzież przerw w jeździe, i wczesnym popołudniem zawody dobiegły końca. Trasa była niesamowicie szybka, przez co w pewnym momencie, po opadach, duża ilość startujących nie doceniała dłuższej drogi hamowania, znajdując się niejednokrotne poza torem. Potrzeba było więc szybkiego dostosowania do aktualnego stanu nawierzchni. Na szczęście w odróżnieniu od ostatniej edycji obyło się bez jakiejkolwiek większej ilości awarii i wszyscy startujący mogli szczęśliwie ukończyć zawody.

_KWF4882

I tym razem można było zaobserwować ogromną różnorodność startujących załóg – startowały zarówno Fiaty Cinquecento czy choćby 126p, ale też wiele Subaru Impreza STI czy Lancerów Evolution, zarówno cywilnych jak i mniej – a także tak niestandardowe auta jak Volvo S40 T4 czy dość wiekowe, lecz wciąż bardzo szybkie Audi 90 Quattro. W otwierającej stawkę klasie Mini dwa pierwsze miejsca naprzemiennie, zależnie od klasyfikacji, zajęli Szymon Wierzyk w Fiacie Cinquecento oraz Jerzy Drzymuchowski we wspomnianym Fiacie 126p. Trzecie miejsce w obu rankingach zajął Krzysztof „Kryształ” Trybus, również w Fiacie CC. Klasa Mini Plus wyglądała tak samo dla obu klasyfikacji – pierwsze miejsce (bardzo nieznaczną przewagą w time attack) zdobył Rafał Jasiński w Fordzie KA, za nim uplasował się Gerber w Suzuki Swift GTi, trzecie miejsce natomiast należało do Pawła „Rześkiego” Rzeszowskiego. W klasie Compact również w obu rankingach podium przedstawiało się tak samo, zwycięzcą został Mirosław Gądek w Hondzie CRX, na drugim miejscu uplasował się Łukasz Lachtera – również w Hondzie CRX, trzecie natomiast zakończyło podium francuskim akcentem – zdobył je Piotr „Szpera” Micygiewicz w Citroenie Saxo VTS. W klasie Profi podium wyglądało zupełnie inaczej dla time attacku i dla klasyfikacji rajdowej – w tym pierwszym trzy pierwsze miejsca zdobyli kolejno Paweł Koprowski w Renault Clio RS, Krzysztof Fułek – co ciekawe kolejny raz w należącej do słabszej klasy Hondzie CRX – oraz Marek Szpunar w BMW E36 325i.

_KWF5024

W rankingu rajdowym pierwsze miejsce dzięki równej jeździe zdobył Karol Zajączkowski w Renault Clio Sport, drugie zajął również Paweł Koprowski w Clio RS, trzecie natomiast Bartek „Bagsaj” Koprowski w Oplu Astra GSI. Klasę Power zdominowały BMW – w time attack były to kolejno M3 E36 należące do Jarka oraz Kubackiego, trzecie miejsce zaś zajął Piotr „Łasica” Łasisz w BMW 328i Compact. Jedyną zmianą w klasyfikacji rajdowej było drugie miejsce, które zajął rs4life, również w M3 E36. Klasę Open zdominował Marcin „Iskier” Iskrowicz w Lancerze Evo 9, drugie miejsce zależnie od klasyfikacji zdobyli Tomek Śliwa (time attack) w Subaru Imprezie GC8 STI oraz Tomek Wróblewski (rajdowa) w Evo 9. Miejsce trzecie w time attack zajął wspomniany już Tomek Wróblewski, w klasyfikacji rajdowej natomiast zdobyła je Marianna Piętka.

_KWF4750

Pomimo szalejącego wiatru marcową edycję WLTA & WLR na pewno można zaliczyć do udanych. Pozostaje nam tylko rzec – do zobaczenia w kwietniu!

Klasyfikacja WLR:

Klasa : MINI

1 Jerzy Drzymuchowski –Fiat 126p – 10:39.371

2 Szymon Wierzyk – Fiat CC Sporting – 10:41.691 +2.320

3 Krzysztof „Kryształ” Trybus – Fiat CC – 10:58.459 +19.088

Klasa : MINI PLUS

1 Rafał Jasiński – Ford KA – 10:23.184

2 Gerber – Suzuki Swift GTI – 10:35.159 +11.975

3 Paweł „Rześki” Rzeszowski – 10:39.077 +15.893

Klasa : COMPACT

1 Mirosław Gądek – Honda CRX – 9:32.577

2 Łukasz Lachtera – Honda CRX – 9:34.559 +1.982

3 Piotr „Szpera” Micygiewicz – Citroen Saxo VTS – 9:37.306 +4.729

Klasa : PROFI

1 Karol Zajączkowski – Renault Clio Sport – 9:37.506

2 Paweł Koprowski – Renault Clio RS – 9:37.781 +0.275

3 Bartek „Bagsaj” Koprowski – Opel Astra GSI – 9:39.107 +1.601

Klasa : POWER

1 Sławek “Virnik” Jarek – BMW M3 – 9:21.095

2 rs4life – BMW M3 – 9:39.096 +18.001

3 Piotr “Łasica” Łasisz – BMW 328i Compact – 9:39.922 +18.827

Klasa : OPEN

1 Marcin Iskrowicz – Lancer EVO IX – 8:56.143

2 Tomek Wróblewski – Lancer EVO – 9:07.743 +11.600

3 Marianna Piętka – Lancer EVO IX – 9:15.508 +19.365

Klasyfikacja WLTA wg klas:

Klasa : MINI

1 Szymon Wierzyk – Fiat CC Sporting – 2:05.676

2 Jerzy Drzymuchowski – Fiat 126p – 2:06.926 +1.250

3 Krzysztof „Kryształ” Trybus – Fiat CC – 2:07.404 +1.728

Klasa : MINI PLUS

1 Rafał Jasiński – Ford KA – 2:02.188

2 Gerber – Suzuki Swift GTI – 2:02.628 +0.440

3 Paweł „Rześki” Rzeszowski – 2:02.710 +0.522

Klasa : COMPACT

1 Mirosław Gądek – Honda CRX – 1:48.948

2 Łukasz Lachtera – Honda CRX – 1:51.740 +2.792

3 Piotr „Szpera” Micygiewicz – Citroen Saxo VTS – 1:53.195 +4.247

Klasa : PROFI

1 Paweł Koprowski – Renault Clio RS – 1:51.627

2 Krzysztof Fułek – Honda CRX – 1:51.684 +0.057

3 Marek Szpunar – BMW 325i E36 – 1:51.925 +0.298

Klasa : POWER

1 Sławek „Virnik” Jarek – BMW M3 – 1:45.590

2 Kubacki – BMW M3 – 1:47.835 +2.245

3 Piotr „Łasica” Łasisz – BMW 328i Compact – 1:50.584 +4.994

Klasa : OPEN

1 Marcin Iskrowicz – Lancer EVO IX – 1:41.277

2 Tomek Śliwa – Subaru Impreza GC8 STI – 1:44.345 +3.068

3 Tomek Wróblewski – Lancer EVO – 1:45.595 +4.318

Generalna klasyfikacja WLTA:

1 Marcin Iskrowicz – Lancer EVO IX – 1:41.277

2 Tomek Śliwa – Subaru Impreza GC8 STI – 1:44.345 +3.068

3 Tomek Wróblewski – Lancer EVO – 1:45.595 +4.318

 

Tekst i fot: Konrad Oszczepalski