Poznaliśmy oficjalną listę zgłoszeń na 2. Rally and Race Rajd Jarociński. W stolicy polskiego rocka zamelduje się aż czterdzieści drużyn – dwadzieścia siedem z nich zawalczy w ramach formuły SKJS, a trzynaście zmierzy się na skróconych próbach KJS. Nie brakuje gorących nazwisk, swój udział potwierdził zwycięzca poprzedniej edycji, triumfatorzy Pucharu Sudetów czy urzędujący mistrz Polski w klasie NAT2!
Choć tegoroczny Rally and Race Rajd Jarociński nie zalicza się do harmonogramu żadnego, mistrzowskiego czempionatu, to mieszkańcy Gminy Jarocin i miejscowi sympatycy sportów motorowych mogą spać spokojnie. Do wielkopolski zawita bowiem aż czterdzieści zespołów, co w świetle długo wyczekiwanego sezonu urlopowego czy napiętego kalendarza rajdowych imprez traktować można za spory sukces… Emocji i zaciętej walki na pewno nie zabraknie!
Faworytów do wiktorii upatrywać można wśród załóg zgłoszonych w kategorii 4. Na trasie zobaczymy między innymi Marcina Żarnowskiego, określanego często mianem „polskiego Colina McRae”. Właściciel błękitnej Imprezy „555” pilotowany przez Grześka Remelskiego będzie twardym orzechem do zgryzienia dla swoich oponentów. Na „Cielczę” i „Wilczyniec” wróci także ubiegłoroczny zwycięzca, Arkadiusz Błażejewski. Reprezentant Automobilklubu Tomaszowskiego zasiadał na prawym fotelu Maćka Majczyny, w tym roku bierze sprawy w swoje ręce, wskakując na kierownicą nowej rajdówki – Mitsubishi Lancera Evo. Znajomość tras premiuje też braci Ledzionów, którzy poznali już charakterystykę jarocińskiego asfaltu.
Zobacz też: 1. Rally and Race Rajd Jarociński – wielki triumf Majczyny i Błażejewskiego
Chrapkę na kolejny, świetny rezultat zgłasza Paweł Kiełbasa w BMW E30, który rozprawił się z mocniejszą, czteronapędową konkurencją, finiszując na najniższym stopniu „pudła” ubiegłorocznych zawodów. Do spółki z Kamilem Papajem, Kiełbasa powalczy też o drugi z rzędu triumf w mocno obsadzonej klasie RWD. Zaciętej batalii spodziewamy się także w klasie 2. Podobnie jak w grupie tylnonapędowej, walkę zapowiedziało aż sześć zespołów.
W Jarocinie nie zabraknie zawodników klasy „Gość” z oficjalną licencją Polskiego Związku Motorowego. Choć ich wynik nie będzie brany pod uwagę w oficjalnej „generalce” imprezy, to pojedynek owych załóg stanowić będzie istne creme de la creme, rozgrzewając kibiców. Rękawice skrzyżują między innymi: Piotr Ćwikliński (mistrz Polski kategorii NAT2) i Piotr Sieliło, Piotr Grochocki i Maciej Rajca (liderzy Mistrzostw Dolnego Śląska w PRO1), Adrian Wichłacz i Błażej Szulc (mistrzowie cyklu MSP Rally Trophy) oraz Patrycjusz Grygo i Piotr Jamroziak. Do stawki dołączyła też Małgorzata Prus w Fieście Rally4 oraz Adam Jurczyk.
Zupełną nowością będzie rywalizacja w ramach formuły KJS. Do walki na skróconych oraz odpowiednio zabezpieczonych odcinkach „Cielcza” i „Wilczyniec” stanie trzynaście duetów. W akcji zobaczymy bogatą paletę konstrukcji – od Fiata, przez Citroeny, BMW i Hondy, aż po czteronapędowe Subaru, najnowszą Toyotę GR Yaris czy Lancery Evo VIII i X generacji. Warto odnotować, iż stawka KJS pojawi się także na widowiskowym, miejskim superoesie.
Poniżej prezentujemy oficjalną listę zgłoszeń. Numery od #1 do #22 otrzymali zawodnicy SKJS, od #23 do #28 stawka „gości”, zaś #31 – #43 wystartują w ramach formuły KJS.
Dla mieszkańców, kibiców, zawodników
Sporty motorowe to dyscyplina, która potrzebuje dziś promocji i medialnej atencji. Dlatego zrobiliśmy wszystko, aby zapewnić iście mistrzowski poziom obu wspomnianych aspektów. Na miejscu pojawią się kamery naszych partnerów – Rallypl oraz Wena Live, które zadbają o profesjonalną relację na żywo w sieci i w mediach społecznościowych. Zmagania śledzić będzie obiektyw Macieja Niechwiadowicza – jednego z najlepszych fotografów nad Wisłą, którego ujęcia wykorzystywane są przez uczestników Dakaru, 24h Le Mans i stawkę WRC. Patronat nad radem obejmuje Motowizja – największy, motorsportowy kanał telewizyjny. Przejazdy wszystkich załóg sfilmują specjaliści w tej dziedzinie – Rościszów Rally Video.
Oficjalnym „głosem” 2. Rally and Race Rajdu Jarocińskiego będzie Karol Ferenc, założyciel audycji „Odcinek specjalny”, jeden z czołowych, motorsportowych dziennikarzy w Polsce. Karol poprowadzi ceremonię startu oraz mety, obecny będzie na strefie serwisowej, gdzie przeprowadzi wywiady z zawodnikami. W sobotę dołączy do niego… Łukasz Byśkiniewicz. Dziennikarza TVN Turbo oraz wicemistrza RSMP 2023 spotkacie na jarocińskiej starówce.
Jak przed rokiem, nie zabraknie też kilku atrakcji. Park serwisowy pozostanie otwarty dla kibiców – każdy będzie mógł przekonać się jak wygląda praca profesjonalnych zespołów rajdowych. Najodważniejsi śmiałkowie będą mogli wskoczyć w buty pilotów – wszystko w szczytnym celu, niebawem uruchomimy charytatywne licytacje. Ich zwycięzcy zasiądą na prawym fotelu wybranych samochodów podczas widowiskowego, ulicznego „superoesu”.
Kluczowe informacje, tabelę i bezpośrednią relację z odcinków specjalnych znajdziecie na stronie internetowej Rally and Race i w mediach społecznościowych 2. Rajdu Jarocińskiego.
2. Rally and Race Rajd Jarociński – harmonogram
Sobota, 6.07
– odbiór administracyjny – 13:30 – 15:30 (Jarocin Sport)
– badanie kontrolne – 16:00 – 19:00 (Jarocin Sport)
– publikacja listy startowej – 20:30 (Jarocin Sport)
– ceremonia startu – 20:30 (Rynek Jarocin)
Niedziela, 7.07
– otwarcie parku serwisowego – 8:00
– OS1 „Cielcza” – 9:18
– OS2 „Wlczyniec” – 9:52
– serwis A (Targowisko Jarocin)
– OS3 „Cielcza” – 11:20
– OS4 „Wlczyniec” – 11:54
– serwis B (Targowisko Jarocin)
– OS5 „Cielcza” – 13:22
– OS6 „Wlczyniec” – 13:56
– serwis C (Targowisko Jarocin)
– OS7 „Superoes Jarocin” – 16:00
– ceremonia mety – 18:15 (Rynek Jarocin)
Wszystkie informacje o 2. edycji Rally and Race Rajdu Jarocińskiego znajdziecie oczywiście na facebookowym profilu imprezy, który podobnie jak w ubiegłym roku stanie się oficjalną tablicą ogłoszeń. Najważniejsze komunikaty, informatory dla kibiców, regulaminy rajdu czy prezentacje poszczególnych załóg publikowane będą na stronie Rally and Race. Gotowi na kolejną dawkę zaciętej, motorsportowej rywalizacji? Do zobaczenia w polskiej stolicy rocka!
W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!