czwartek, 8 grudnia, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualności3. Nocne Grand Prix Tomaszowa Mazowieckiego

3. Nocne Grand Prix Tomaszowa Mazowieckiego

Mistrz Okręgu Łódzkiego w amatorskich rajdach KJS z 2006 r., Piotr Broncher w Mitsubishi Lancerze Evo VIII był w sobotni wieczór najszybszym kierowcą podczas trzeciej edycji Nocnego Grand Prix o Puchar Prezydenta Tomaszowa Mazowieckiego. 32-letni kierowca z Łodzi oprócz wygrania klasy 4 (auta 4WD lub silniki powyżej 2000 cm3) otrzymał także z rąk prezydenta miasta – Rafała Zagozdona – dodatkowe trofeum za najlepszy czas pojedynczego przejazdu 2,5-kilomterowej trasy rallysprintu.

Na liście startowej znalazło się łącznie 37 kierowców. Pierwszą pętlę rozegrano jeszcze przy promieniach zachodzącego słońca na tomaszowskich błoniach przy rzece Pilicy. Kolejne dwie po zmroku przy świetle ulicznych latarni, reflektorów aut i błysków aparatów licznie zgromadzonej publiczności (nie tylko miejscowej). Popularny „Brolo”, pilotowany przez Damiana Byczkowskiego, w najmocniejszej klasie pokonał Adriana Wichłacza z Tomaszowa Maz. (Mitsubishi Lancer Evo V), który także ma na koncie tytuł mistrzowski w okręgu łódzkim. Zwycięzca ubiegłorocznej edycji, Piotr Połeć w Hondzie Civic Type-R wygrał klasę Gość dla licencjonowanych zawodników. Połeć startujący na wyczynowych oponach, w nieoficjalnej generalce zajął trzecią lokatę za Broncherem i Wichłaczem.

Wyjątkowo szybkie tempo zaprezentował też dominator łódzkich konkursów zręczności kierowców, Aleksander Robak (BMW E30 318is) – zwycięzca klasy 3 (silniki od 1601 do 2000 cm3) z ponad półminutową przewagą. W klasie drugiej (1401-1600 cm3) Tomasz Lesiak z Przemysławem Jańcem wygrali Hondą Civic. Ten sam duet zamienił się miejscami w Nissanie Micra, którym triumfowali w klasie 1 (do 1400 cm3). Tor Gokart Arena Łódź ufundował nagrodę specjalną za najlepszy objazd wokół beczki ustawionej na odcinku. Laureatem został Maciej Majczyna w 300-konnym Audi Coupe quattro B4. Najbardziej nietypowym pojazdem było uliczne buggy (na bazie Subaru Imprezy) Jarosława Jakubowskiego. Nie wszystkim udało się dotrzeć do mety. Dwa samochody ze szperą ukręciły półosie, nie brakowało szkodliwych dla zawieszenia uderzeń w krawężniki.

inf. pras.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Tor Poznań ugości… wyścigi ciężarówek FIA ETRC

FIA ETRC
To już oficjalna wiadomość. Na Tor Poznań zawitają... wyścigi ciężarówek! Obiekt w wielkopolsce zostanie gospodarzem czwartej rundy...

Maserati odsłoniło Tipo Folgore – swój pierwszy, elektryczny bolid

Stało się. Maserati przeszło już na elektryczną, motorsportową stronę mocy. W Modenie pokazano światu malowanie elektrycznego bolidu...

Thierry Neuville przesiadł się do BMW M3 E30

Reprezentant Hyundaia nie może już doczekać się startu kolejnego sezonu WRC, więc aby nie wyjść z wprawy,...

60 Rajd Barbórka 2022 – action wideo

Zapraszamy na obszerne filmowe podsumowanie przejazdów podczas 60 Rajdu Barbórka 2022.

Oficjalnie, Ott Tanak wraca do M-Sportu

Ott
Białe plamy na mapie przyszłorocznego sezonu WRC zapełniają się coraz szybciej. M-Sport potwierdził, że Ott Tanak ponownie...

NAJPOCZYTNIEJSZE