50 Rajd Świdnicki-Krause, po pierwszym dniu prowadzenie obejmuje załoga Grzegorz Grzyb / Adrian Sadowski (Škoda Fabia Rally2 Evo). Przypominamy, że jest to runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski i Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Właściwą rywalizację poprzedził odcinek testowy. Na nim najszybszy był jadący Hyundaiem i20 Rally 2, Mistrz Świata Junior WRC z 2020 roku – Tom Kristensson, pilotowany przez Andreasa Johanssona. Zaledwie 1,4 sekundy za nimi uplasowali się Kacper Wróblewski / Jakub Wróbel (Škoda Fabia Rally2 Evo). Na trzeciej pozycji Maciej Lubiak i Grzegorz Dachowski (Škoda Fabia Rally2 Evo) +1,4 sekundy. Testowy odcinek to fragment oesu Świdnica-Zagórze o długości 6,9 km.
Pierwszy odcinek specjalny – OS 1 – Świdnica 1 – ruszył w sobotę, o godzinie 16:00. Najlepsze tempo pokazali tam Szeja / Szeja (Hyundai i20 R5) i na dystansie 2,75 km osiągnęli przewagę 0,9 sekundy nad Słobodzian / Poradzisz (Hyundai i20 R5). Kolejne 0,4 sekundy straty do liderów to Grzyb / Sadowski (Škoda Fabia Rally2 Evo) na miejscu trzecim. Warunki atmosferyczne sprzyjające – sucha nawierzchnia.
OS 2 Świdnica – Zagórze Śl. to zarazem pech, jak i ogromne szczęście załogi Marcin Słobodzian / Michał Poradzisz oraz wysoka forma szwedzkich gości – Tom Kristensson / Andreas Johansson.
Jadący Hyundaiem i20 R5 Słobodzian / Poradzisz niestety nie dojechali do mety odcinka. Ich auto zatrzymało się na metalowych barierkach, które wbiły się przez przednią szybę i zatrzymały kilka centymetrów nad głowami załogi. To jest ten element szczęścia, kierowca i pilot o włos uniknęli obrażeń. Wyszli z pojazdu i zasygnalizowali OK. W tabeli wyników, po drugim odcinku zwycięstwo na OSie duetu Kristensson / Johansson (Hyundai i20 Rally2), dzięki czemu wskoczyli na drugie miejsce po dwóch odcinkach. Za nimi Wróblewski / Wróbel (Škoda Fabia Rally2 Evo), a na pierwszej pozycji awans z trzeciego – Grzyb / Sadowski (Škoda Fabia Rally2 Evo). Poza podium wylądowali Szeja / Szeja (Hyundai i20 Rally2), do czego przyczyniło się 5 sekund kary.
OS 3 pozostał we władaniu panów Grzyb / Sadowski, z przewagą 2 sekund nad Wróblewski / Wróbel i 7,7 sekundy nad Szwedami. Odcinek ten, podobnie jak i OS 4 został wygrany przez duet Wróblewski / Wróbel, jednak przewagi nie wystarczyło do pokonania Grzyb / Sadowski
Po OS 4 podium nie uległo zmianom i dzień zakończył się triumfem jadących Škodą Fabia Rally2 Evo, – Grzegorza Grzyba i Adriana Sadowskiego, jednak przewaga stopniała do 1,6 sekundy. Kristensson / Johansson tracą 9,8 sekundy do liderów i 8,2 do drugiego miejsca. Dalsze lokaty to Szeja / Szeja (Hyundai i20 R5) ze stratą 19,9 sekundy do liderów, Lubiak / Dachowski (Škoda Fabia Rally2 Evo) tracący 19,9 sekundy.
W ramach HRSMP jechało 12 załóg, ale na mecie pierwszy dzień ukończyło 11 z nich. Notujemy silną przewagę załogi Suder / Kowalik (Ford Sierra Cosworth 4×4). Najszybsi na odcinku testowym i po czterech odcinkach sobotnich zmagań. Oddali tylko OS 3 Walim Rościszów duetowi Goździewicz / Madej-Smolarek (BMW E30 318).
Ostateczna przewaga po OS 4 Świdnica 2 to 23,2 sekundy Suder / Kowalik nad Goździewicz / Madej-Smolarek i aż 45,6 sekundy nad Grzelewski / Niedbała (Ford Sierra Cosworth 4×4).
OS5 Ludwikowice rusza w niedzielę, o godzinie 9:18.
Kompletny harmonogram znajdziecie na rallyandrace.pl
fot. Roman Podfigórny
Przy okazji Rajdu Świdnickiego-Krause wspominamy co działo się na dolnośląskich OESach za czasów Rajdu Elmot. Zapraszamy na sentymentalną podróż: