50 lat! Tyle już trwa piękna historia ścigania na terenie dolnego śląska. Kiedyś Rajd Elmot, dziś Rajd Świdnicki-Krause. Wróblewski / Wróbel wyrywają tę jubileuszową rundę, z przewagą niespełna 4 sekund nad załogą Grzyb / Sadowski!
Zmagania z soboty, podsumowaliśmy w telegraficznym skrócie – LINK. Pierwszy dzień, w sprzyjających warunkach pogodowych po czterech OSach na pierwszym miejscu zakończyli Grzegorz Grzyb / Adrian Sadowski (Škoda Fabia Rally2 Evo).
Niedziela to już zmienne warunki, pojawiła się śliska nawierzchnia, a kilka załóg przyciągnęły grząskie pobocza walimskich patelni. Na szczęście ten dzień nie przyniósł poważnych dzwonów, do których zapisać możemy sobotnią przygodę załogi Słobodzian / Poradzisz.
OS 5 rozpoczęli od zwycięstwa Grzyb / Sadowski. Na OS 6 najlepsi byli Szeja / Szeja z przewagą 0,5 sekundy nad duetem Wróblewski / Wróbel. OS 7 to triumf panów Płachytka / Nowaczewski (Škoda Fabia Rally2 Evo), a liderzy Grzyb / Sadowski duża strata – aż 24 sekundy do zwycięzców odcinka, mimo to nadal prowadzili.
OS 8 Ludwikowice – Kamionki 2 mający 14,1 km długości i nadal zwycięstwo załogi Grzyb / Sadowski. Pół sekundy na tym odcinku, a 2,2 sekundy w rajdzie za nimi Wróblewski i Wróbel. Kristensson / Johansson już poza marzeniem o zwycięstwie, bo aż 20 sekund straty do liderów!
OS 9 Rościszów – Walim 2 to tylko 8,45 km, ale ten dystans pozwolił załodze Wróblewski / Wróbel na objęcie prowadzenia! 3 sekundy przewagi na odcinku dały w rezultacie 0,8 sekund przewagi w rajdzie nad dotychczasowymi liderami! Kristensson / Johansson powiększyli stratę do 32,7 sekundy na trzecim miejscu.
OS 10 Zagórze – Świdnica 2 (PS) 21,30 km – zwycięstwo załogi Wróblewski / Wróbel!
Zwycięstwo w rajdzie przypieczętowali wygraniem odcinka o 2,8 sekundy, powiększając przewagę ostateczną do 3,6 sekundy nad Grzyb / Sadowski. Kristensson / Johansson trzecie miejsce i strata ostateczna aż 36 sekund!
Kierowcy na mecie używali słów „ciężkie warunki”, niektórzy twierdzili, że cudem udało się dojechać do mety. Było bardzo ślisko, zdradziecko, nie pomagały w tym zużyte już mocno na ostatnich kilometrach OS 10 opony. Warto zauważyć, że w tak ciężkich warunkach pomiędzy najszybszymi rajdówkami doskonale odnaleźli się Sobczak / Włoch w Porsche 911 GT3. Wspominali, że meta w ich wykonaniu, przy oponach, które założyli na auto to cud, tym bardziej więc wynik zasługuje na oklaski.
Pierwsza dziesiątka 50 Rajdu Świdnicki-Krause 2022:
- Wróblewski/Wróbel (Škoda Fabia Rally2 Evo)
- Grzyb/Sadowski (Škoda Fabia Rally2 Evo)
- Kristensson/Johansson (Hyunday i20 Rally2)
- Szeja/Szeja (Hyundai i20 R5)
- Gabryś/Dymurski (Škoda Fabia Rally2 Evo)
- Lubiak/Dachowski (Škoda Fabia Rally2 Evo)
-
Byśkiniewicz/Siatkowski (Hyundai i20 R5)
- Płachytka/Nowaczewski (Škoda Fabia Rally2 Evo)
- Sobczak/Włoch (Porsche 911 GT3)
-
Sroka/Kielar (Peugeot 208 Rally4)
fot. Roman Podfigórny