piątek, 22 stycznia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności 58 zgłoszeń do 22 Grand Prix Sopot-Gdynia

58 zgłoszeń do 22 Grand Prix Sopot-Gdynia

Na stronie internetowej Organizatora 22 Grand Prix Sopot-Gdynia www.akorski.pl znajda Państwo Listę Zgłoszeń tegorocznego Wyścigu. Zgłoszeni zawodnicy pojawią się w piątek przy sopockim Molo, gdzie odbędzie się Odbiór Administracyjny i techniczne Badanie Kontrolne.

Do zawodów zgłosiło się 58 kierowców (w tym 2 w GSMP Hist, wśród nich lider klasyfikacji generalnej Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski Szymon Łukaszczyk (Mitsubishi Lancer EVO V AMS) i zajmujący kolejne miejsca: Waldemar Kluza (Skoda Fabia), Dubai (Mitsubishi Lancer Bergmonster), Andrzej Szepieniec (Mitsubishi Lancer) i rekordzista trasy, ubiegłoroczny Mistrz Polski Michał Ratajczyk (Mitsubishi Lancer). Gospodarzy reprezentować będą m.in. Tomasz Myszkier (Skoda Fabia WRC) i weteran – Tadeusz Myszkier, czterokrotny zwycięzca sopockich zawodów, który por raz kolejny pokaże kibicom swojego historycznego Fiata 131 Abarth. Na trasie wyścigu zobaczymy także lidera klasyfikacji samochodów napędzanych na jedną oś, jadącego Hondą Integra Gabriela Kubita. Najliczniej reprezentowane będą narodowe Grupy A/PL (17 kierowców) i E 0 (13 kierowców), w obu klasyfikowane są samochody z utraconymi homologacjami międzynarodowymi. W najmocniejszej grupie tzw. supercars zobaczymy 6 aut o mocach często przekraczających 700 KM.

Absolutnym rekordzistą sopockich zawodów jest Mariusz Stec, który wygrywał tu aż 12 razy, 5 razy Grand Prix Sopot – Gdynia wygrywał Rafał Grzesiński, po 4 wygrane na koncie mają wspomniany Tadeusz Myszkier i Paweł Dytko, 3 razy zwyciężał Waldemar Kluza.

Poniżej przekazujemy kilka praktycznych Informacji dotyczących Wyścigu;

Organizator

Sopockie Stowarzyszenie Sportowe

AUTOMOBILKLUB ORSKI
Sopot, Al. Niepodległości 931

Tel. (0-58) 551-69-75;0 501 105 606

www.akorski.pl; e-mail: automobilkluborski@sopot.pl

PROGRAM ZAWODÓW

16.08.2019 (piątek)

15.00 – 18.30 – Odbiór administracyjny- Skwer Kuracyjny przed Molo

15.30 – 19.00 – Badanie kontrolne samochodów- Skwer Kuracyjny

19.30 – Uroczyste otwarcie Zawodów ( Skwer Kuracyjny Molo Sopot)

17.08.2019 (sobota)

05.00 – zamknięcie drogi

10.00 – pierwszy podjazd treningowy 9 rundy

11.00 – drugi podjazd treningowy

12.00 – trzeci podjazd treningowy

13.00 – ogłoszenie listy startowej 9 rundy

14.00 – start do I-szego podjazdu wyścigowego 9 rundy

17.30 – ogłoszenie wyników oficjalnych 9 rundy

18.08.2019 (niedziela)

05.00 – zamknięcie drogi

08.30 – 9.00 – BK-1 dla zawodników startujących w 10 rundzie

09.00 – pierwszy podjazd treningowy 10 rundy

10.00 – drugi podjazd treningowy 12 rundy

11.45 – ogłoszenie listy startowej 12 rundy

12.00 – start do I-szego podjazdu wyścigowego 12 rundy

13.30 – start do II-iego podjazdu wyścigowego 12 rundy

Bezpośrednio po podjazdach wyścigowych nastąpi oficjalne zakończenie 9 i 10 rundy M. Polski – wręczenie nagród na rondzie ul. Kolberga.

INFORMACJE OGÓLNE

Władze wyścigu

Zespół Sędziów Sportowych :

Przewodniczący ZSS

– Marcin Fiejdasz

Członek ZSS

– Ireneusz Piątek

Członek ZSS

– Piotr Habowski

Obserwator GKSS

Bogusław Piątek

Inspektor Trasy Zespołu Torów PZM

– Janusz Marnik

Dyrektor wyścigu

– Lesław Orski

Trasa

Wyścig będzie rozegrany na trasie okazjonalnej , zlokalizowanej na ulicach pomiędzy Sopotem a Gdynią.

Dane trasy:

Długość trasy

– 3050 m.

Różnica wzniesień

– 64 m.

Ilość zakrętów:

Prawych

– 11

Lewych

– 7

Szerokość trasy:

max.

– 7 m.

min.

– 7 m.

Nawierzchnia

– jednolity dywanik asfaltowy

Start

– Sopot ul. Malczewskiego

Meta

– Gdynia ul. Sopocka

Wstęp na zawody

Wstęp na imprezę jest bezpłatny.

Biuro Zawodów

Biuro zawodów mieści się:

  • do dnia 14.08.2019r. godz. 17:00 – siedziba Sopockiego Stowarzyszenia Sportowego Automobilklub ORSKI w Sopocie

  • w trakcie zawodów 16.08.2019 r. od godz. 15:00 Skwer Kuracyjny przy Molo w Sopocie, 17 i 18.08.2019 przy starcie na trasie zawodów.

Informacje w sieci Internet

Wszelkie informacje, regulaminy, lista zgłoszeń, lista startowa oraz wyniki publikowane będą w sieci Internet pod adresem:

http://www.akorski.pl/gsmp/

wyniki online oraz podgląd trasy z kamer internetowych:

www.gsmp.pzm.pl

www.wyniki-online.pl

Jest to zarazem oficjalna strona internetowa Międzynarodowego Wyścigu Górskiego Grand Prix SOPOT-GDYNIA 2019

Media społecznościowe:

Oficjalny fanpage wyścigu:

https://www.facebook.com/GsmpSopot/


Oficjalny fanpage cyklu:
https://www.facebook.com/GSMPpzm

Oficjalne wydarzenie:
https://www.facebook.com/events/2232159343717911/

W czasie trwania 9 i 10 rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski zmieniona zostanie organizacja ruchu na terenie Sopotu i Gdyni. Zamknięte będą ulice:

  • ul. Malczewskiego od ul. Księżycowej (na której ruch będzie jednostronny w przeciwnym kierunku)

  • ul. Sopocka od ul. Wielkopolskiej (ul. Sopocka będzie otwarta na dojazd dla mieszkańców osiedla Kalinowo i Bernadowo).

Dla zmotoryzowanych kibiców przygotowano następujące miejsca parkingowe:

  • ul. Malczewskiego i ulice przyległe oraz na Osiedlu Brodwino;

  • na parkingach osiedla Karwiny

  • O zmianach w organizacji informować będą stosowne znaki.

ZAKRĘT PO ZAKRĘCIE

Opis trasy przedstawia Lesław Orski:

Start umiejscowiony został na wysokości ostatniego wejścia na Cmentarz Komunalny w Sopocie. Kierowcy będą wyjeżdżać na trasę z prawej strony. Tradycyjnie, ogromna rzesza kibiców gromadzić się będzie właśnie w tym miejscu. W Parku Serwisowym zlokalizowanym na ulicy Malczewskiego będzie można zobaczyć ostatnie przygotowania kierowców do startu w wyścigu.

Kibiców żądnych wrażeń zachęcam do poszukiwania atrakcyjnych miejsc na trasie.

Przed pierwszym lewym łukiem ustawiono szykanę spowolniającą przejazd przez lewy łuk na szczycie do prawego jest niebezpiecznym fragmentem trasy. W związku z wieloma wypadkami przejścia przez szczyt przed lewym zakrętem ustawiona będzie tzw. szykana, czyli zestawy trzech kolumn opon w odległości 10 m. od siebie, wymuszających spowolnienie przejazdu.

Następny lewy zakręt w lesie jest bardzo niebezpieczny, ale bardzo widowiskowy. Kibice powinni zajmować miejsca wyłącznie po wewnętrznej stronie zakrętu. Nie wolno natomiast oglądać zawodów w tym miejscu od strony zewnętrznej. Mimo zabezpieczenia specjalną barierą tutaj może dojść do wielu wypadków.

Miejscem centralnym i moim zdaniem najbardziej atrakcyjnym będzie obszar ronda ulicy Kolberga na Brodwinie, gdzie od lat ze swadą, ale wielką wiedzą komentował zawody Krzysztof Szaykowski, wielki człowiek polskiej motoryzacji, którego niestety już z nami nie ma. Tutaj można oglądać efektowne wyjście z niebezpiecznego zakrętu, dojazd i odhamowanie przed rondem, nietypowy (dla wyścigu) przejazd rondem ograniczonym krawężnikami i dynamiczny wyjazd z ronda.

Potem czeka kierowców kilka łagodnych zakrętów. Są one bardzo niebezpieczne, gdyż niewielkie skosy zawodnicy z reguły pokonują z bardzo dużą prędkością. Tutaj zalecam zajmowanie miejsc po wewnętrznej stronie zakrętów. Na prostej, poprzedzającej najbardziej górski odcinek ponownie ustawiono szykanę spowalniającą przejazd, jednak za prawym łukiem prędkość niektórych pojazdów przekroczy dwieście kilometrów na godzinę. Powyżej amfiteatralne ukształtowanie terenu pozwala na obserwowanie wyścigu po obu stronach trasy.

Dla zawodników bardzo niebezpieczny będzie pierwszy zakręt tej sekcji.

Na pewno wielu kibiców zgromadzi się na nawrocie. Część zawodników pokonywać będzie ten łuk tak lubianym przez kibiców poślizgiem. Tam mimo niedużych prędkości kierowcy narażeni są na błędy i stratę cennych ułamków sekund.

Za metą chociaż kierowcy hamują, trzeba niezwykle uważać, gdyż każdy samochód ma dużą prędkość i często długą drogę hamowania.

Apeluję do wszystkich kibiców ! Oglądajcie zawody bezpiecznie!!

Stosujcie się do zaleceń służb ochrony. Używajcie wyobraźni.

DEKALOG BEZPIECZNEGO KIBICA

  1. Nie rzucaj na drogę przedmiotów (kamieni, butelek itp.) mogących zagrozić bezpieczeństwu i życiu kierowców oraz kibiców.

  1. Nie przebiegaj drogi przed znajdującymi się na trasie samochodami.

  1. Nie przekraczaj miejsc wydzielonych taśmą.

  1. Nie zajmuj miejsc niebezpiecznych: po zewnętrznej stronie zakrętu, po wewnętrznej na jego wyjściu oraz takich, które uniemożliwiają ucieczkę przed rozpędzonym pojazdem.

  1. Nie zostawiaj bez opieki dzieci i zwierząt.

  1. Nie zasłaniaj tablic informacyjnych.

  1. W trakcie zawodów nie pij alkoholu.

  1. Samochód zostaw w wyznaczonym do tego miejscu.

  1. Stosuj się do poleceń organizatora rajdu oraz wszelkich służb zabezpieczających imprezę.

  1. W razie nagłej potrzeby interwencji służb – straży pożarnej czy pogotowia ratunkowego – zwracaj się o pomoc do obsługi wyścigu.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Monte Carlo 1995 – zwycięstwo Sainza

Carloz Sainz w 1995 roku wygrywa Rajd Monte Carlo za kierownicą Subaru Imprezy 555. Było to 26...

Rajd Monte Carlo 2021 – dzień drugi: Evans na czele, Ogier goni, a Loubet wpada na skarpę

Drugi dzień rywalizacji podczas Rajdu Monte Carlo 2021 przyniósł sporo przetasowań i zwrotów akcji. Tanak spadł na...

Kalendarz Pucharu Toru Słomczyn 2021

Znamy już również kalendarz na sezon 2021 dla uczestników Pucharu Toru Słomczyn. Impreza niezmiennie kierowana jest do...

Kalendarz SuperOESów Toru Kielce na 2021

Znamy już kalendarz Kieleckich SuperOESów organizowanych przez Automobilklub Kielecki. W tym roku na zawodników czeka 10 rund...

Rajd Monte Carlo 2021 – pierwszy dzień: Hyundai górą, „rolka” Suninena [wideo]

Dziś w Rajdzie Monte Carlo kierowcy przejechali tylko dwa odcinki specjalne, ale i tak nie brakowało wrażeń,...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Wypadek Ogiera na testach do Rajdu Monte Carlo

Podczas testów przed Rajdem Monte Carlo siedmiokrotny Mistrz Świata miał poważny wypadek. Francuz wypadł z trasy i wpadł na kamienne zabudowania – samochód jest...

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...

Bartłomiej Fizia przesiada się do mocniejszego auta

Bartłomiej Fizia w sezonie 2021 wsiądzie do przednionapędowego Forda Fiesty ze stajni RallyLab. Kierowca Metkom Rally Team po kilkunastu latach spędzonych za kierownicą Hondy Civic...