61 zawodników do 8. Wyścigu Górskiego Magura Małastowska, ale bez kibiców

fot. Tibor Szabosi

61 kierowców pojawi się na piątkowym Badaniu Kontrolnym 8 Wyścigu Górskiego Magura Małastowska, organizowanego przez Automobilklub Biecki w dniach 4 – 6 czerwca.

Tegoroczny sezon Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski liczy 8 wyścigów, podczas których rozegranych zostanie 16 Rund GSMP. Drugi rok z rzędu samochody będą podzielone na Grupy i Klasy wg. tzw. Performance Factor – wprowadzonego w 2020 przez FIS – Światową Federację Samochodową współczynnika, mającego na celu uproszczenie dotychczasowych klasyfikacji i rozszerzenie grup samochodów z nadwoziem zamkniętym ( Kat. 1), o pojazdy,  które startują w innych serialach wyścigowych ( np. na wyścigach na zamkniętych torach).

W Beskidzie Niskim nie zabraknie kierowców, którzy podczas pierwszych dwóch Rund zdobywali punkty w klasyfikacji generalnej sezonu. W relacjach online zobaczymy starty czołowej polskiej  piątki „”generalki” Kat. 1 ( samochody z nadwoziem zamkniętym): Waldemara Kluzy ( Skoda Fabia), Sebastiana Steca ( Ford Fiesta), Piotra Parysa ( Ford Fiesta), Romana Barana ( Mitsubishi Lancer) i Mariusza Steca ( Ford Fiesta).

8. Wyścig Górski Magura Małastowska – mocna obsada

Bardzo interesująco zapowiada się rywalizacja toczona za plecami czołówki dysponującej najmocniejszymi samochodami: podobnie jak w zeszłym sezonie, najliczniej reprezentowana będzie  Klasa 5b, w której startują m.in. Renault Clio czy Hondy Civic);  w tej grupie aut wystartuje aż 12 zawodników, wśród nich lider po dwóch rundach,  Wojciech Socha ( Renault Clio).

Po rocznej nieobecności, w tym sezonie znów pojawił się dawny dominator wśród kierowców aut napędzanych na przednią oś – Gabriel Kubit. lekką, bardzo mocną Hondą Integra, podobnym samochodem wystartują także, ale w niższych klasach  Paweł Sanecki, Piotr Staniszewski, Janusz Jania i Artur Gaść.

8. Wyścig Górski Magura Małastowska – powrót Stawiarskiego

Na trasy GSMP wraca także Daniel Stawiarski, dysponujący bardzo mocnym Mitsubishi Lancerem,  w najmocniejszej Grupie 1 rywalizować będzie z Waldemarem Kluzą, wspomnianym Gabrielem Kubitem, Michałem Ratajczykiem, Sebastianem Stecem, Mariuszem Stecem.

Aż 15 kierowców klasyfikowanych będzie w tzw. klasach narodowych, w których do startu dopuszczane są samochody z utraconymi homologacjami międzynarodowymi. Licznych fanów motoryzacyjnej historii na pewno ucieszy widok Fiatów 126p i Cinquecento. W tej kategorii po dwóch Rundach GSMP prowadzi Wojciech Subocz,jeżdżący Porsche 911  Carrera 2.

Najdłuższą wędrówkę w Beskid Niski zanotują Christian Zaleski ( Porsche 911 Turbo) i Leszek Orzechowski, który po krótkim eksperymencie z historycznym VW Golfie wraca za kierownicę jedynego turbodiesla w wyścigowej stawce – Seata Ibizy Cupra. Obaj kierowcy reprezentujący Automobilklub Orski przyjeżdżają aż z Gdańska.

8 Wyścig Górski Magura Małastowska to jedno z trzech najważniejszych ( obok Rajdu Polski Historycznego i Rundy Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Górskich w Limanowej) wydarzeń w motorsporcie w Małopolsce.

Tegoroczny wyścig odbędzie się bez udziału Kibiców, których organizatorzy z Automobilklubu Bieckiego zapraszają przed ekrany komputerów, tabletów i telefonów komórkowych, gdzie śledzić będzie można zarówno relację telewizyjną, jak i wyniki online.