Zespół wyścigowy RALLY and RACE powrócił do startów w cyklu ARC Endurance pod nową nazwą – 71racing.com. Załoga w składzie Piotr Tabor, Paweł Kępa, Maciej Potoczek i Michał Bednarz stanęła na podium inauguracji sezonu – 8h Le Brno.
O sezonie 2023 w wykonaniu naszej ekipy możecie przeczytać w aktualnym, 43. numerze magazynu RALLY and RACE. Nakreśliliśmy w nim plan wystawienia w tegorocznej kampanii nowego samochodu, zbudowanego przez 71 Warsztat na bazie wyselekcjonowanego nadwozia BMW E36.
Nowy samochód
Plan udało się zrealizować i na pierwszą rundę pojechaliśmy już z nowym samochodem, w dość podobnej specyfikacji do poprzedniego. Dzięki wsparciu K-Sport Auto Serwis, nasze nowe E36 generuje nieco powyżej 160 koni mechanicznych. Więcej o samochodzie pokażemy wam w osobnym materiale.
Nie mieliśmy czasu na przetestowanie auta i przed wyjazdem do Brna udało się wykonać tylko krótki shakedown na Torze Poznań. Nastawieni do wyścigu byliśmy więc bardzo zachowawczo, pomimo dobrej pozycji startowej – nasz wynik w poprzednim sezonie gwarantował nam drugie miejsce w naszej klasie 1+2.
Start w nieznane
Na pierwszą zmianę do samochodu wsiadł Piotr Tabor, który szybko przekonał się, że auto nie tylko dobrze się prowadzi, ale jest szybkie. Samochód #25 po kilku okrążeniach widniał już na pierwszym miejscu w klasie i bardzo wysoko, bo na 16. pozycji w klasyfikacji całego wyścigu. Piotr wypracował dużą przewagę nad drugą Anną Bigos w pucharowym BMW 318is E36 i przez chwilę był nawet autorem najszybszego okrążenia wyścigu.
Niestety, po godzinie jazdy auto dało znać o swojej nowości. Gdy za kierownicę wsiadł Paweł Kępa, wypadło zabezpieczenie lewarka i zmiana biegów stała się niemożliwa. Wymagało to poważniejszej naprawy – z wykorzystaniem pożyczonej części – która kosztowała nas utratę 12 okrążeń.
Od tego momentu nasze E36 sprawowało się jednak bez zarzutu, a wszyscy kierowcy kręcili swoje najlepsze czasy, poprawiając się o kilka sekund względem poprzedniego sezonu. Aby nadrobić stracony czas i pozycje, zdecydowaliśmy się na agresywną strategię i wydłużyliśmy nasze zmiany niemal do dwóch godzin, aby zaoszczędzić czas w alei serwisowej.
Po przejazdach Macieja Potoczka i nowego w zespole Michała Bednarza, nasza załoga zajmowała trzecie miejsce w klasie. Na ostatnią godzinę za kółko znów wsiadł Piotr Tabor, aby powalczyć o podium na koniec dnia.
71racing.com na podium
Rywale w Hondzie wyprzedzili nas podczas ostatniego pit-stopu, lecz ich tempo na każdym okrążeniu było o kilka sekund gorsze, dając Piotrkowi szansę na atak. Gdy jednak zbliżył się do konkurenta, ten znacznie podkręcił tempo i zbliżył się do granic możliwości swojego samochodu. Piotrek mimo wszystko był nieznacznie szybszy i na trzy okrążenia przed końcem nawiązał bezpośredni pojedynek, który wygrał na linii mety różnicą 0,09 sekundy.
Nasza zmodyfikowana załoga w nowym, niesprawdzonym samochodzie, stanęła na podium pierwszego wyścigu w sezonie 2024. Pozycja na mecie nie była jednak jedynym powodem do zadowolenia – przejechaliśmy tylko pięć okrążeń mniej od zwycięskiej załogi, czyli Anny Bigos i Wiktorii Rozenek w BMW 318is. Patrząc na to, ile straciliśmy na naprawie lewarka, daje nam to fantastyczne prognozy na kolejną rundę, czyli 8 godzin Slovakia Ring 11 czerwca.
Wyświetl ten post na Instagramie
Podobają ci się nasze newsy? Nie przegap żadnego: obserwuj RALLY and RACE na Google News.