Pierwszą rundą World Rally Championship 2022 będzie 90. Rallye Monte – Carlo. Rozpocznie się w czwartek 20 stycznia a zakończy w niedzielę 23 stycznia. Najlepsi rajdowi kierowcy świata będą mieli do przejechania 17 etapów obejmujących 296,03 km w cztery dni. Po raz pierwszy w historii WRC wystartują auta hybrydowe.
90. edycja słynnego Rajdu Monte Carlo rozpocznie tegoroczny historyczny i wyjątkowy sezon w WRC, w którym po raz pierwszy wystartują auta z napędem hybyrowym. Rajd ten uchodzi za jeden z najbardziej nieprzewidywalnych w całym kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Świata. Kręte trasy we francuskich Alpach, które o tej porze roku często pokryte są nie tylko śniegiem, ale i lodem są bardzo wymagające i zdradliwe. Przekonał się o tym już nie jeden kierowca z królewskiej klasy WRC.
Zobacz też: Listę startową 90. Rallye Monte – Carlo
Shakedown i najdłuższy kultowy nocny odcinek na początek
Czwartkowy poranny shakedown rozpocznie rajdowe zmagania we Francuskich Alpach. Pierwszy OS wystartuje wieczorem tego samego dnia. Załogi przejadą pierwsze dwa odcinki w zupełnej ciemności. Pierwszy z Lucéram do Lantosque (SS1) ma 15,20 km. Drugi z La Bollène-Vésubie do Moulinet (SS2) to 23,25 km i jest to jedna z kultowych lokalizacji WRC. Kibice będą mogli podziwiać zawodników pokonujących szczyt góry. W nocy panuje tam niesamowita atmosfera, zwłaszcza gdy pada śnieg. Czwartek daje nam łącznie 38,45 km bez odcinka testowego.
Prawie 100 km trasy w piątek
Piątek to już prawdziwy rajdowy dzień WRC o łącznej długości OSów niespełna 100 km. Załogi kierują się dalej na północ do Parku Narodowego Mercantour w którym do pokonania będą mieli trzy odcinki przejeżdżane dwukrotnie. Poranne i popołudniowe przejazdy przez Roure -Beuil (SS3, SS6), Guillaumes – Péone – Valberg (SS4. SS7) i Val-de-Chalvagne – Entrevaux (SS5, SS8) oddzielone są zmianą opon w Puget-Théniers.
Zobacz koniecznie: Dosłowne połączenie Imprezy WRX z Lancerem Evo IX
W sobotę pięć odcinków specjalnych
Akcja przenosi się na zachód do Alpes-de-Haute-Provence. Tego dnia odbędzie się pięć etapów o łącznej długości 92,46 km. Pierwszy sobotni odcinek to Le Fugeret – Thorame-Haute (SS9). Następne dwa odcinki przejeżdżane są dwukrotnie: Saint Jeannet – Malijai (SS10, SS12) i Saint-Geniez – Thoard (SS11, SS13).
Niedzielny finał wraca do Alpes-Maritimes
Ostatni dzień rajdu to cztery odcinki o łącznej długości 67,26 km. Dwie trasy przejeżdżane dwukrotnie, najpierw odcinek La Penne – Collongues (SS14, SS16) następnie Briançonnet – Entrevaux (SS15, SS17 – Power Stage). Ostatni odcinek niedzieli jak i całego rajdu to Power Stage w którym do zdobycia są dodatkowe punkty:
Wszystkie mapki odcinków specjalnych zobaczysz TUTAJ
Na filmie poniżej skrót najlepszych momentów z poprzedniego rajdu Monte – Carlo 2021. To tylko przedsmak tego co może nas czekać w tym roku.