Adam Sroka show! GR Yaris Rally2 bryluje na Karowej

Jak rozgrzać i pobudzić do życia przemarzniętych kibiców? Na sportowy wykład zaprasza Profesor… Adam Sroka. Reprezentant Rallylabu puścił wodze fantazji podczas pokazowych przejazdów na Karowej, prezentując możliwości GR Yarisa Rally2. Siadamy głęboko w fotelu, zapinamy pasy i zapraszamy na wielkie show! 

Choć na rynku dostępnych jest dziś przynajmniej pięć konstrukcji R5/Rally2 w rozmaitych wersjach oraz wariantach, dominującą siłą jest maszyneria z Mlada Boleslav. Od wielu lat Skody rządzą zarówno w lokalnych, jak i globalnych czempionatach, taśmowo zdobywając kolejne tytuły mistrzowskie… Fabia stała się najrozsądniejszym wyborem, sprzedając się jak świeże bułeczki. Do klientów trafiło przeszło sześćset sztuk, w tym ponad sto Fabii RS. Nadzieją na przetasowanie sił i detronizację Skody była premiera nowego dziecka zespołu Gazoo Racing, mniejszego brata hybrydowego monstrum Rally1 – Toyoty GR Yaris Rally2.

Zobacz też: Rallylab rozbija bank! Pierwszy GR Yaris Rally2 trafia do Polski

Samochód otrzymał homologację 1 stycznia 2024 roku i z miejsca ruszył do walki o punkty w WRC2. Na pierwsze sukcesy nie trzeba było długo czekać – triumf w Rajdzie Arktycznym, wygrany odcinek specjalny Rajdu Szwecji, premierowe wiktorie w ERC (Georg Linnamae w Estonii) i WRC (Jan Solans w Portugalii). Wisienką na torcie był mistrzowski dublet Samiego Pajariego – Fin został mistrzem świata WRC2, wygrywając także w subkategorii Challenger. Trzeba przyznać, że „debiutant” nie mógł wymarzyć sobie lepszej, premierowej kampanii…

W końcu, GR Yaris Rally2 trafił też nad Wisłę. Wszystko za sprawą stajni Rallylab, która w czerwcu odebrała własny egzemplarz, organizując statyczny pokaz na serwisie 80. Rajdu Polski. Na sportowy, oficjalny debiut przyszło nam zaczekać aż do grudnia, gdy za sterem Yarisa znalazł się mistrz Polski 2WD 2022, Adam Sroka. Występ na stołecznych odcinkach 62. Avia Unimot Rajdu Barbórka był bardzo udany, zwłaszcza pod względem… wizualnym. Sroka i Kielar dali zgotowali fantastyczne widowisko, pokazując pełnię możliwości Toyoty.

 

Sroka i Kielar o krok od zwycięstwa

Choć Sroka zaliczył w tym sezonie tylko jeden, oficjalny start (Valvoline Rajd Małopolski), sympatycy jazdy na opis stawiali go w gronie murowanych faworytów do wiktorii. Adam i Patryk potwierdzili swoje wysokie aspiracje już na porannych przejazdach po Autodromie Słomczyn. Zanotowali odpowiednio trzeci i drugi czas, plasując się tuż za plecami Mikołaja Marczyka i Szymona Gospodarczyka. Panowie czyhali na potknięcie dwukrotnych mistrzów RSMP, niestety, szanse na zwycięstwo pogrzebała drobna usterka lewarka zmiany biegów.

Przeczytaj również: Marcin Majcher: „To była walka na miarę Millers Oils HRSMP!”

Podopieczni Rallylabu spóźnili się na punkt kontroli czasu, otrzymując dotkliwą karę. Ta „zsunęła” ich na odległe, dwudzieste drugie miejsce… Finalnie Sroka i Kielar zakończyli rywalizację w 62. Rajdzie Barbórka na piętnastym miejscu w „generalce” i klasie R1. Do końca prezentowali jednak fantastyczne tempo, będąc o włos od odcinkowych zwycięstw.

Taniec z „Panią Karową”

Śnieżnobiały GR Yaris Rally2 w barwach Fanfaro pojawił się oczywiście w parku maszyn przy ulicy Karowej. Start w Kryterium Asów był „czystą kartą” – a ewentualny sukces w centrum stolicy byłby o wiele słodszą nagrodą od pucharu za pierwsze miejsce w rajdzie. Sroka i Kielar zrobili wszystko co w ich mocy, notując genialny czas 1:57:588. Jarosław i Marcin Szeja okazali się lepsi o ledwie… siedemnaście tysięcznych. Zwycięzcą Kryterium Asów zostali brązowi medaliści ERC 2024 – Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk. Na załogę Orlenu nie było po prostu mocnych, Miko i Szymon obronili ubiegłoroczny triumf.

Wszystkie informacje o tegorocznej edycji Rajdu Barbórka znajdziecie na stronie imprezy. Po więcej emocji z rodzimych oesów i torów wyścigowych zapraszamy na rallyandrace.pl.

W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!