Adama Sroki przymiarki do R5

442

Lider klasyfikacji 2WD miał niedawno okazję wypróbować Hyundaia i20 R5 z Kowax 2Brally Racing, a także pojeździć na prawym fotelu z Tomem Kristenssonem, który po czterech rundach prowadzi w punktacji RSMP.

W obecnym sezonie mistrzostw Polski Adam Sroka i Patryk Kielar startują jako reprezentanci zespołu Kowax 2Brally Racing – tego samego, dla którego punkty zdobywają Tom Kristensson i Andreas Johansson.

Wizyta na testach była okazją do tego, by usiąść na lewym fotelu rajdówki z Alzenau. – Dzięki zaproszeniu Kowax 2BRally Racing miałem okazję po raz pierwszy poprowadzić samochód R5. Co za maszyna! Co prawda nie zrobiłem zbyt wiele kilometrów, ale uśmiech z mojej twarzy nie zejdzie przez długi czas – opowiadał Adam Sroka.

– „Auto klasy R5/Rally 2 to naprawdę wymagająca konstrukcja. To chyba jedno z niewielu aut, którym nie jestem wstanie „od strzała” pojechać bardzo szybko, a uwierzcie, że jeździłem mnóstwem różnych samochodów. Największy problem stanowią hamowania, które są o niebo lepsze niż w każdej innej rajdówce, przez co hamowałem za wcześnie, po czym okazywało się, że mamy małą prędkość przed zakrętem, co zachęcało do dodawanie gazu jeszcze przed zakrętem, a to z kolei wywołuje sporą podsterowność. Pierwszy raz również spotkałem się tak mocnym podtrzymaniem, które „pcha” auto w wolnych zakrętach. Za to trakcja jest niesamowita, również zmiany kierunku jazdy są niezwykle szybkie. Nie jeździłem chyba żadnym innym autem z turbo w którym tak łatwo jest modulować odpowiednią ilość gazu” – relacjonował Sroka.

Krótka przygoda z Hyundaiem i20 R5 nie oznacza, że Sroka i Kielar zmieniają rajdówkę. W kolejnej rundzie RSMP – Marma 31. Rajdzie Rzeszowskim, liderzy ośki pojadą Peugeotem 208 Rally4.

Po czterech rozegranych do tej pory rundach sezonu 2022 Sroka i Kielar mają 99 punktów – o 32 więcej niż zajmujący drugie miejsce Grzegorz Bonder. Sklasyfikowany na trzeciej pozycji Gracjan Predko zgromadził do tej pory 37 punktów mniej niż liderzy.